Eheim Scubaline 240 vs Ciano Emotion 120.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ryskbompa
    • August 2012
    • 930

Eheim Scubaline 240 vs Ciano Emotion 120.

Någon som har några erfarenheter av dessa kar?
    Mina personliga iakttagelser

Scubaline:
    + Gillar Wenge/White färgen
    + bara 50cm högt
    + Smartare skåp än Cianon

-Rampen verkar inte gå att komplettera med mer lyse än 2x39W

Ciano:
    + Världens smartaste belysningsrampslåsning
    + Riktigt gediget intryck

- 61cm högt
    - Endast 37cm djupt
    - Bara Vit/Svart

Sen står det att Ciano karet är 119x37x61 å i min värld så blir det 268 liter, vilket skulle va alldeles lagomt, men det står samtidigt: användbar volym 211L vilket låter lite lite, men man kanske räknar så bara det att andra fabrikat skriver ut det annorlunda.

MVH Rikard
  • Ryskbompa
    • August 2012
    • 930

Bump. Är det någon här på forumet som äger ett Ciano Emotion? va och tittade på ett på akvarielagret idag och det känns som att det blir en ful glipa mellan kar och möbel. erfarenheter?

MVH Rikard

Kommentar

• Juwel350

Jag har inget men 37 cm djup är väldigt lite.

Kommentar

• KJE
        • August 2013
        • 1066

Jag tycker också att 37 cm djup är väldigt lite och därför blev det ett Rio 300 för mig, men jag funderade länge på ett Aquael Glossy 120 (260 liter) som jag tycker är riktigt snyggt, men det stupade som sagt på djupet. Här finns lite bilder på ett Glossy 120: http://peha68.pl/aquael-glossy-ciekawy-design/
        Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

Kommentar

• Juwel350

Juwel Rio 300 har även jag,ett underbart akvarium

Kommentar

• Sleaper
            • September 2008
            • 2894

En stor fördel med Eheim är att man kan lyfta bort hela rampen utan att en sarg kvar som hos Juwel. Bra ifall man vill ha ett öppet kar med hängande ramp etc. Hur det funkar med Cianon vet jag inte? Det går för övrigt att komplettera Eheim-rampen med ytterligare lysrör genom att montera Glomat T5 på locken, vilket jag gjorde med mitt 240l.

Kommentar

• Ryskbompa
              • August 2012
              • 930

Jag har ett Juwel Rio som jag haft i 5,5år. ruggit trött på den looken. kar som inte är fullt lika djupa är snyggare att inreda med man får lägga scapen lite annorlunda. Men jag är mest sugen på Ciano emotion men jag tycker dom har ett fult avslut mellan kar och bänk..... :S

Kommentar

• Juwel350

Och jag som skulle vilja ha ett ännu djupare än Juwel Rio 300,där ser man vilken olika smak vi har, och det är väl bra

Kommentar

• Rufus
                  • January 2005
                  • 866

Ja visst är det bra, trodde inte jag skulle gilla 20 cm till på höjden så mkt som jag faktiskt gör!
                  // Annicka

Kommentar

Arbetssätt...