Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    Ursprungligen postat av Raskens
    Glömde tacka Jarecki68 som vi alla fick stövla in till o kolla discuskaret utan förvarning. Det karet var grymt. Tack för titten
    Instämmer det blev ju ett bonsubesök på vår runda
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Lasse
      • October 2002
      • 1965

      Tack skall ni alla ha för att ni stannade på Källarliden. Två akvarier i en diagonal - eller hur. Jag och jarecki68 bor nämligen i samma 6 våningshus men så lång från varandra som man kan komma - jag längst upp till vänster och Jarecki68 längs ner till höger. Hoppas nu att några mer börjar med salt - det är inte så svårt. MaxB har redan sagt A - nu hoppas vi på en flytt....

      MVH Lasse
      Jag är inte tillräckligt ung för att veta allt

      Kommentar

      • Sultanen
        • January 2008
        • 2457

        Du kommer bli allas våran guide och guru i saltvattenvärlden Lasse
        300L Räkkar
        400L Växtakvarium
        220L Saltvatten - Under uppstart
        Intresserad av räkor? www.RedBee.se

        Kommentar

        • Guy Palm
          • March 2002
          • 5720

          Tack alla för en riktigt trevlig dag. Det är verkligen inspirerande att se bäde Max´s och Lasses akvarier. Tack även Kaj för det fina filtret
          Lägger in lite bilder också.
          Bifogade filer
          Guy
          ,Poecilia,SKS,GOC,

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Tack alla för en trevlig lördag(som vanligt) och alla som hade med sig grejer till fikat mm. Ett litet extratack även till Lasses fru Lisa som fixade marktjänsten när alla vi andra stod med näsan mot en akvarieruta!
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • muppins
              • September 2002
              • 1629

              Jag vill också tacka alla för en trevlig lördag med gott sällskap och god mat... (ocj jag grämer mig fortfarande över den där extra mackan som gjorde mig så mätt att jag inte orkade smaka på bullarna... )
              /muppins


              Kommentar

              • Nilsrolf
                • November 2006
                • 549

                Tack, för den delen vi var med på (jag och Lovisa), fick åka på annat efter besöket hos Max. Kul att se discuskaret i verkligheten, imponerande. Lovisa var dock mest imponerad av Max:s gitarrer. Tack för gästfriheten.

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48147

                  Zoopetklubbvästaktiviteter framöver

                  1/ AUKTION
                  Program - vi besöker Göteborgs Ciklidgrupps auktion
                  Tid: 28/11 - samling 12.00
                  Plats: Frölundagymnasiets bespisning

                  Ingen egen aktivitet utan vi träffas helt enkelt bara vid entrén klockan .12.00 och presenterar oss för varandra och får en Zoopet-namnskylt.

                  Anmälda:


                  2/ GLÖGGFEST och KNYTKALAS (max 25 st vuxna kan anmäla sig).
                  Tid: Lördagen den 6/12 kl. 15.00
                  Plats: Fotskäl - hemma hos Raskens.
                  Knytkalas: Alla måste bidra med något ät- och/eller drickbart. Anmäl nedan vad du kan ta med

                  Anmälda:
                  Kjell Fohrman + bättre hälft


                  3/ TYSKLANDSRESA
                  Vi upprepar resan som vi gjort tidigare år och kommer också i år att åka gemensamt i en minbuss.
                  Tid: 5 - 8/2 2010
                  Hålltider: Vi tar Stena färjan från Göteborg till Kiel kl. 19.00 på fredagskvällen den 5/2 och åker hem från Kiel på måndagskvällen den 8/2 (hemma i Gbg 09.00 på tisdagsmorgonen den 9/2).
                  Det är ju också möjligt för ett gäng att skippa färjan och åka ner med bil (skulle t.ex. funka bra för de som är från södra Sverige) och ansluta i Hamburg/Hannover.
                  Program: Vi besöker en husdjursmässa där växt-och Nanoakvarietävlingen Planted Aquarium ingår (kolla in
                  Zoopetartikeln från förra årets Planted Aquarium). I övrigt kommer vi att besöka odlare, ev. offentliga akvarier, affärer. Exakt program kommer senare
                  Pris: Går ännu inte att ange exakt men sannolikt så kommer det att kosta ca. 2.000 kronor och då ingår färja t/r, hyttplats på färja, 2 nätters dubbelrum på hotell, bilkostnad i Tyskland. För de som åker bil direkt blir naturligtvis priset åtskilligt lägre.
                  Deadline för bokning: Preliminärt den 31/12, men ju tidigare desto bättre (båtresan blir dyrare ju senare man anmäler sig). Observera att vi kan max åka 8 st i minibussen - först till kvarn gäller.......


                  Anmälda: (tot 8 st)
                  Kjell Fohrman

                  Medlemskrav i Zoopetklubbväst:
                  Goldmedlem (och deras anförvanter)
                  Gott humör på träffarna






                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • Sultanen
                    • January 2008
                    • 2457

                    Auktion! Jag hänger på och drar med mig tjejen!
                    Hoppas det blir ett gött gäng som kommer!

                    Jag vill även anmäla mig till Tysklandsresan, även min flickvän vill väldigt gärna hänga med om det är okey trots att vi inte har ett goldmelemskap till henne?
                    Senast redigerad av Sultanen; 25 October 2009, 22:33.
                    300L Räkkar
                    400L Växtakvarium
                    220L Saltvatten - Under uppstart
                    Intresserad av räkor? www.RedBee.se

                    Kommentar

                    • lillfrasse
                      • February 2002
                      • 2228

                      Jag anmäler mig till alla 3 aktiviteter.
                      Simma lungt..
                      Lillfrasse..

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Ursprungligen postat av lillfrasse
                        Jag anmäler mig till alla 3 aktiviteter.
                        Jag med!
                        Och till Raskens tar jag med mig min hona och vårt lilla yngel...
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • kaj.p
                          • June 2002
                          • 2952

                          Auktionen missar jag då jag är på BIDKAS show i Liverpool. Fotskäl vet jag inte ännu men Hannover kan jag hänga med på. Det var ju kanon sist.
                          Senast redigerad av kaj.p; 25 October 2009, 22:53.
                          Nordiska Diskus Sällskapet
                          Hallandsakvaristerna
                          BAK Gcg Maf NCS

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48147

                            1/ AUKTION
                            Program - vi besöker Göteborgs Ciklidgrupps auktion
                            Tid: 28/11 - samling 12.00
                            Plats: Frölundagymnasiets bespisning
                            Ingen egen aktivitet utan vi träffas helt enkelt bara vid entrén klockan .12.00 och presenterar oss för varandra och får en Zoopet-namnskylt.

                            Anmälda:
                            ansjo
                            lillfrasse
                            sultanen + flickvän


                            2/ GLÖGGFEST och KNYTKALAS (max 25 st vuxna kan anmäla sig).
                            Tid: Lördagen den 6/12 kl. 15.00
                            Plats: Fotskäl - hemma hos Raskens.
                            Knytkalas: Alla måste bidra med något ät- och/eller drickbart. Anmäl nedan vad du kan ta med

                            Anmälda:
                            Kjell Fohrman + bättre hälft
                            ansjo + hona + yngel
                            lillfrasse

                            3/ TYSKLANDSRESA
                            Vi upprepar resan som vi gjort tidigare år och kommer också i år att åka gemensamt i en minbuss.
                            Tid: 5 - 8/2 2010
                            Hålltider: Vi tar Stena färjan från Göteborg till Kiel kl. 19.00 på fredagskvällen den 5/2 och åker hem från Kiel på måndagskvällen den 8/2 (hemma i Gbg 09.00 på tisdagsmorgonen den 9/2).
                            Det är ju också möjligt för ett gäng att skippa färjan och åka ner med bil (skulle t.ex. funka bra för de som är från södra Sverige) och ansluta i Hamburg/Hannover.
                            Program: Vi besöker en husdjursmässa där växt-och Nanoakvarietävlingen Planted Aquarium ingår (kolla in Zoopetartikeln från förra årets Planted Aquarium). I övrigt kommer vi att besöka odlare, ev. offentliga akvarier, affärer. Exakt program kommer senare
                            Pris: Går ännu inte att ange exakt men sannolikt så kommer det att kosta ca. 2.000 kronor och då ingår färja t/r, hyttplats på färja, 2 nätters dubbelrum på hotell, bilkostnad i Tyskland. För de som åker bil direkt blir naturligtvis priset åtskilligt lägre.
                            Deadline för bokning: Preliminärt den 31/12, men ju tidigare desto bättre (båtresan blir dyrare ju senare man anmäler sig). Observera att vi kan max åka 8 st i minibussen - först till kvarn gäller.......

                            Anmälda: (max 8 st i minibussen)
                            Kjell Fohrman
                            kaj.p
                            ansjo
                            lilfrasse
                            sultanen + flickvän


                            Medlemskrav i Zoopetklubbväst:
                            Goldmedlem (och deras anförvanter)
                            Gott humör på träffarna
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • karrokaja
                              • March 2006
                              • 5388

                              Ursprungligen postat av Guy Palm
                              Tack alla för en riktigt trevlig dag. Det är verkligen inspirerande att se bäde Max´s och Lasses akvarier. Tack även Kaj för det fina filtret
                              Lägger in lite bilder också.
                              Måste bara kommetera första bilden.

                              Akvaristernas mafia armé med aquapapa i fronten på krycks!
                              Ser riktigt trevligt och mysigt ut i höstfärgerna.
                              En 08:a vill nästan sätta sej på x2000 och flytta ner
                              Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                              kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                              Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                              I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                              Kommentar

                              • GöranE
                                • November 2008
                                • 735

                                Jäklar vad det gick fort med bokningarna till tysklandsresan! Blev ju Men nu har jag bestämt mig! Jag hänger på alla tre aktiviteterna..
                                Jordätare................ inget kommer i närheten!!

                                Quidquid latine dictum sit, altum videtur

                                Kommentar

                                Arbetssätt...