180 l sa

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #61
    Ja, det är snyggt Har bild på det ena, men det var innan jag la i grenen.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      #62
      Det ser för jädra skönt ut, Ape!
      Testa - ja, du är ju redan inne på det - en mörk bakgrund till karet så lyfter det massor! Dra dit någon svart grej bakom karet bara!
      Jag brukade klippa till en svart T-skjorta, eller två, och späna över en bit kartong - och bara ställa bakom burken. Funkar hur bra som helst!

      (Och, ja - Ormhassel - Trolldito är något helt annat!).

      Kommentar

      • ApeviaX
        • December 2005
        • 1531

        #63
        Bra idé med kartong där. Solfilm brukar jag få tips om.

        Undra om det blir "samma" sak att torka ett par grön färska eklöv o trycka ner. Eller blir de inte bruna på samma sätt då?

        Hur tycks angående tankarna på fiskbesättningen?


        ---
        I am here: http://tapatalk.com/map.php?vt0frh
        ApeviaX
        Archocentrus multispinosus
        "Vattensamlingen"
        X-Aquatic

        Kommentar

        • ApeviaX
          • December 2005
          • 1531

          #64
          Ursprungligen postat av ApeviaX
          Yeehaa! Gold igen och nu kommer lite bilder på den nya "skejpen" samt de snygga nykomlingarna, men har tappat namnet bara för det.. Nåt på H... och sedan nästa ord ett m... Haha

          [ATTACH=CONFIG]54385[/ATTACH]
          Här var det lite nymöblerat
          [ATTACH=CONFIG]54386[/ATTACH]
          Här har vi framförallt honan i full prakt
          [ATTACH=CONFIG]54387[/ATTACH]
          Paret i ett fint "led"

          Bilderna är lite sisådär, men rätt okej, allt som ser "smuligt" och tråkigt ut är partiklar från mat, jag lurade fram de så jag kunde fota :P

          När sedan Nyckelhål, Honey Blue Scalare & Någon snygg stimmare går i detta kar samt när växtligheten är lite lummigare kommer det nog bli ganska vackert.

          Nästa gång en ny scape tillkommer hoppas jag ha råd att trycka ner en bakgrund, eller ännu bättre kanske ett helt nytt kar och bakgrund

          Nicke


          EDIT: För 17:singen, glömde ju nämna någon variant av Corydoras, 2 L-malar som jag ej har namnet på just nu samt ev. ett par av någon apisto. Finns så många jag är sugen på, men funderar lite över spacet i karet samt hur denna "mix" av individer passar sig?
          Kan också tillägga att jag funderar på lite eklöv i detta kar, kan väll bli rätt nice? Eller, tyckte det gifte sig mkt bra i mitt lilla kar i sovrummet, där finns också ormhassel, precis som i detta.

          Slänger in detta då sidan bröts, tänkte också tillägga att någon apisto kanske kan få vara kandidat?

          Tankar kring fiskbeståndet?
          ApeviaX
          Archocentrus multispinosus
          "Vattensamlingen"
          X-Aquatic

          Kommentar

          • ApeviaX
            • December 2005
            • 1531

            #65
            Mina vackra små multispinosor har under natten (tror jag) :P lyckats "kläcka" fram världens romkaka.

            Hanen blir asförbannad när jag försöker fota de, men det gör inte så mkt. Det är ju trots allt då krigarskruden kommer på

            Den vackra krigaren:

            Klicka på bilden för större version

Namn: 2012_07_11_1830.jpg
Visningar: 1
Storlek: 93,6 KB
ID: 2141605

            Klipp på de båda vackra




            Håll till godo Nicke
            ApeviaX
            Archocentrus multispinosus
            "Vattensamlingen"
            X-Aquatic

            Kommentar

            • ApeviaX
              • December 2005
              • 1531

              #66
              Nu händer det grejer, sen igår har kakan utvecklats till en rejäl grupp sprattlare. Jag skulle kika på rommen och försöka se om det börjar röra sig inne i kornen så att säga. Men neon, istället såg de spruckna ut, som skal? Jaha, jaha, men föräldrarna vaktar ju fortfarande tänkte jag... Hmm, kikade lite och såg sedan en hel hög svävande rom med svansar, alltså,de små sprattlarna.
              Har ju aldrig iakttagit en sådan lek tidigare och inser nu att det blev ännu mer spännande.

              Dessa fiskar köptes som ett lekar i butik (jag bokade de när de hade en kaka, detta för att vara säker på att få en hane och en hona, snarare än just ett par) det föll väl ut och de fann turligt nog varandra direkt här hemma och är uppenbarligen fortfarande ett par. De vaktar mkt duktigt och det är dunderkul att beskåda, tyvärr i en vinkel där solen (även när den är i moln) skapar reflexer i rutan och gör det svårt att både fota och filma, men ska försöka när det är mörkare ute. (förutsatt att de har något kvar)
              Detta är unga fiskar och det får gå som det går. Jag är bara glad att de verkar trivas och att jag får beskåda detta med egna ögon
              ApeviaX
              Archocentrus multispinosus
              "Vattensamlingen"
              X-Aquatic

              Kommentar

              • ApeviaX
                • December 2005
                • 1531

                #67
                Jag skrev en fråga för ett tag sedan angående eklöv, frågan gäller huruvida man kan "skörda" lite färska eklöv och torka dessa, så slipper man vänta till hösten med att trycka ner lite löv i karet.
                ApeviaX
                Archocentrus multispinosus
                "Vattensamlingen"
                X-Aquatic

                Kommentar

                • ApeviaX
                  • December 2005
                  • 1531

                  #68
                  Här har vi ett par halvdana bilder, med blänk och skit, men va fan det är lite dokumentation. Nedan följer ett par snuttar i om möjligt än sämre kvalité

                  Klicka på bilden för större version

Namn: 2012_07_13_1879.jpg
Visningar: 1
Storlek: 115,1 KB
ID: 2141616 Klicka på bilden för större version

Namn: 2012_07_14_1885.jpg
Visningar: 1
Storlek: 133,0 KB
ID: 2141617



                  Nicke
                  ApeviaX
                  Archocentrus multispinosus
                  "Vattensamlingen"
                  X-Aquatic

                  Kommentar

                  • ApeviaX
                    • December 2005
                    • 1531

                    #69
                    Nu så, god morgon på er

                    Eller ja, för mig blev det en sen "morgon", somnade sent p.g.a att jag är sjuk och kunde helt enkelt inte sova. Vaknade styrax efter 14:00, jaha det var den dagen.
                    Men! Denna dag bjöd på lite frisimmare hos multispinosorna Bild och film kommer här:

                    Klicka på bilden för större version

Namn: 2012_07_17_1892.jpg
Visningar: 1
Storlek: 128,9 KB
ID: 2141650 De små på 2 tyvärr ganska suddiga bilder :P
                    Klicka på bilden för större version

Namn: 2012_07_17_1898.jpg
Visningar: 1
Storlek: 138,0 KB
ID: 2141651
                    Klicka på bilden för större version

Namn: 2012_07_17_1905.jpg
Visningar: 1
Storlek: 142,7 KB
ID: 2141652 2 något lite skarpare bilder, här är även Herr multispinosa lite diffust medverkande
                    Klicka på bilden för större version

Namn: 2012_07_17_1909.jpg
Visningar: 1
Storlek: 137,9 KB
ID: 2141653

                    Till sist för er som vill ha lite mer rörelser i bilderna, och något tydligare vad som faktiskt är avbildat, en filmsnutt

                    ApeviaX
                    Archocentrus multispinosus
                    "Vattensamlingen"
                    X-Aquatic

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      #70
                      Härliga bilder och filmer! Ditt multispinosa-par är jättefint! Lycka till med dom nu!

                      Kommentar

                      • ApeviaX
                        • December 2005
                        • 1531

                        #71
                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Härliga bilder och filmer! Ditt multispinosa-par är jättefint! Lycka till med dom nu!
                        Tackar tackar

                        De är så superduktiga och vaktar sina yngel kanon, nu är det förvisso inga jättehinder från annat håll som kan tjuva så mkt, men för att vara första gången här hemma hos mig så tycker jag de gör ett exeptionellt arbete. Särskilt kul ör ju att faktiskt sitta och dokumentera deras beteende och studera hur de uppför sig i olika situationer, hur de samsas om yngelvården, de snygga bytena mm. mm.

                        En kul del med filmning och fotografering är när man ser hanen som kommer i full fart och nästan "flyger" genom rutan för att få bort mig, den stora fula dinosaurien som försöker äta upp deras yngel. Och tack vare denna "aggression" så har de ju dragit på en enormt fin lekdräkt

                        Som sagt, kul att du gillar stuffet Så fort ynglena börjar växa till sig (eller trillar av pinn, det vet man ju aldrig) så ska jag dra ner de växter som är uppgrävda, rengöra rutor och trixa lite, kanske den där kartong idén som bakgrund, vem vet. Men skoj är det.
                        ApeviaX
                        Archocentrus multispinosus
                        "Vattensamlingen"
                        X-Aquatic

                        Kommentar

                        • ApeviaX
                          • December 2005
                          • 1531

                          #72
                          Kaniner & guppy släng er i väggen, här har ni några som leker varannan sekund




                          Nicke
                          ApeviaX
                          Archocentrus multispinosus
                          "Vattensamlingen"
                          X-Aquatic

                          Kommentar

                          • hannesc
                            • December 2009
                            • 13085

                            #73
                            snygga! jag har rödögda
                            slänger in en film på ett av mina par.

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              #74
                              Fantastiskt sköna filmer, Nicke och Hannes! Grymt gôtt att kolla på!

                              Kommentar

                              • ApeviaX
                                • December 2005
                                • 1531

                                #75
                                Ursprungligen postat av hannesc
                                snygga! jag har rödögda
                                slänger in en film på ett av mina par.

                                http://www.youtube.com/watch?v=eEvYTtuOGdc
                                Nice, fin svärm där också Visste inte att det fanns rödögda.

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Fantastiskt sköna filmer, Nicke och Hannes! Grymt gôtt att kolla på!
                                Trevligt, kul att man kan glädja, jag har varit (återigen :/ ) ifrån Zoopet på tok för länge, inte p.g.a brist på intresse för alla fina trådar, utan det har varit lite rörigt i huvudet med allt som händer och sker i vardagen.
                                Men nu börjar höstrusket (som jag faktiskt till viss del börjat uppskatta tack vare mitt fotointresse samt det eminenta engelska trädgårdsprogrammet Gardeners World) och man letar sig till viss del sakta inåt i värmen och det blir lite mer tid framför den platta lysande prylen med fina texter och bilder på.

                                Jag älskar ju att långläsa och hitta massor fin inspiration, så på det viset gör det mig inte att jag har ett par timmar att bara lusläsa i streck

                                Ha det fint nu
                                ApeviaX
                                Archocentrus multispinosus
                                "Vattensamlingen"
                                X-Aquatic

                                Kommentar

                                Arbetssätt...