16 liter Walstad och räkor.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nils Holmström
    • November 2004
    • 2195

    #31
    Även om jag gallrade bort nästan hälften av vattenpesten är den lika stor igen, alla kräftor (4 st) lever och mår fint och har ömsat. (utom en som dog vid inkoppning)

    Idag såg jag en annan rolig sak, minst 5 små snäckor i karet! Är det någon som vet vad det kan vara för sort, de är pyttesmåsmå och har halvgenomskinligt skal (vilket väl förmodligen beror på att de är nyfödda) och har förmodligen kommit med vattenpesten eller en vallisineria-planta.
    222 liter Malawi

    Kommentar

    • Sonja
      • October 2003
      • 7357

      #32
      Azur är jättebra på olika sorters snäckor. Om du har möjlighet att fota dom är det lättare att kanske kunna se vad det är.
      Det var inte kräftor utan räkor du hade va
      Alltid nyfiken!
      Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

      Kommentar

      • Nils Holmström
        • November 2004
        • 2195

        #33
        räkor menade jag naturligtvis. hade fullt upp med att posta ett annat inlägg om kräftor just...
        222 liter Malawi

        Kommentar

        • Nils Holmström
          • November 2004
          • 2195

          #34
          Liten uppdatering.

          Det växer fint i karet, och ajg plockade just ett fleratl små adventivplantor från javaormbunken och vattenpesten har jag fått gallra många gånger om. Lite märkligt är dock att hornsärven inte växer något nämnvärt, medan till och med anubiasen har fått nya skott...

          flickvännen har även köpt en kampfisk till karet, även om jag vackalar lite på att det skulle vara för liten plats. hon köpte den från en affär där de hålla kamphanarna i små glaskrukor, och set ur det perspektivet är ju mitt lilla kar ett paradis av syresättning, bra vattenvärden, och växtlighet. men det är ju fortfarande bara lite drygt 16 liter. han har piggnat till enormt mycket sen han kom i karet och är en av de aktviaste kampfiskar jag sett, väldigt nyfiken och alert. vad tycker ni, kan jag ha kvar honom men gott samvete eller bör jag försöka omplacera honom?
          Bifogade filer
          222 liter Malawi

          Kommentar

          Arbetssätt...