Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kaj.p
    • June 2002
    • 2952

    Helt Ok för mig.
    Nordiska Diskus Sällskapet
    Hallandsakvaristerna
    BAK Gcg Maf NCS

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      Fortfarande finns chansen att anmäla sig till lördagresan

      Heldagsutflykt lördagen 15/9 Killiutställning i Köpenhamn + besök hos Super KOi
      Vi samlas kl. 07.00 vid Hotell Björkäng-Varberg (vill någon ha samåkning dit så meddela det)

      Vi åker
      Kjell Fohrman
      Guy Palm
      kaj.p
      raskens

      Övriga höstprogrammet i Zoopetklubbväst.
      20/10 kl. 11.00. Vi besöker MaxB
      24/11. Vi går på GCGs höstauktion
      15/12. Glögg med pepparkakor hos Kjell Fohrman

      Vinterresa:
      Långresa till Hannover i Tyskland. Huvudattraktionen är då självklart "Växtakvarietävlingen" www.planted-aquarium.de som är en del av en stor husdjursmässa, men vi kommer även att besöka akvarieaffärer och odlare. Vilka odlare som besöks beror på vad som är intressantast för de som anmäler sig, men det finns såväl räkodlare som diskusodlare efter färdvägen.
      Avresa kommer att ske på torsdag kväll (31/1) kl. 19.00 med Kielfärjan från Göteborg. Hem kommer vi måndag morgon (4/2) kl. 09.00. Det innebär alltså 2 nätter på färjan och 2 nätter på hotell. Priset går inte att ange exakt, men lär nog hamna på ca. 2.000 kr per pesron vilket då inkluderar färja (inkl. hyttplats), bilkostnader och hotell.
      Anmälda:
      Kjell Fohrman
      ansjo
      MagicFingers + Marie
      fifi + kompis
      kaj.p

      Medlemskrav i Zoopetklubbväst.
      1/ Gold-medlemskap
      2/ Ett glatt humör
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        Uppdaterar tråden eftersom det fortfarande finns chansen att anmäla sig till lördagresan

        Heldagsutflykt lördagen 15/9 Killiutställning i Köpenhamn + besök hos Super KOi
        Vi samlas kl. 07.00 vid Hotell Björkäng-Varberg (vill någon ha samåkning dit så meddela det)

        Vi åker
        Kjell Fohrman
        Guy Palm
        kaj.p
        raskens

        Övriga höstprogrammet i Zoopetklubbväst.
        20/10 kl. 11.00. Vi besöker MaxB
        24/11. Vi går på GCGs höstauktion
        15/12. Glögg med pepparkakor hos Kjell Fohrman

        Vinterresa:
        Långresa till Hannover i Tyskland. Huvudattraktionen är då självklart "Växtakvarietävlingen" www.planted-aquarium.de som är en del av en stor husdjursmässa, men vi kommer även att besöka akvarieaffärer och odlare. Vilka odlare som besöks beror på vad som är intressantast för de som anmäler sig, men det finns såväl räkodlare som diskusodlare efter färdvägen.
        Avresa kommer att ske på torsdag kväll (31/1) kl. 19.00 med Kielfärjan från Göteborg. Hem kommer vi måndag morgon (4/2) kl. 09.00. Det innebär alltså 2 nätter på färjan och 2 nätter på hotell. Priset går inte att ange exakt, men lär nog hamna på ca. 2.000 kr per pesron vilket då inkluderar färja (inkl. hyttplats), bilkostnader och hotell.
        Anmälda:
        Kjell Fohrman
        ansjo
        MagicFingers + Marie
        fifi + kompis
        kaj.p

        Medlemskrav i Zoopetklubbväst.
        1/ Gold-medlemskap
        2/ Ett glatt humör
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Raskens
          • April 2006
          • 933

          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
          Uppdaterar tråden eftersom det fortfarande finns chansen att anmäla sig till lördagresan

          Heldagsutflykt lördagen 15/9 Killiutställning i Köpenhamn + besök hos Super KOi
          Vi samlas kl. 07.00 vid Hotell Björkäng-Varberg (vill någon ha samåkning dit så meddela det)

          Vi åker
          Kjell Fohrman
          Guy Palm
          kaj.p
          raskens
          Kaj (eller någon)
          Behöver lite hjälp med att hitta Hotell Björkäng-Varberg.
          En "Eniro länk" hade nog varit bra
          Agneta

          Kommentar

          • kaj.p
            • June 2002
            • 2952

            http://kartor.eniro.se/query Det är enkelt då det ligger melan avfart Varberg Centrum och Varberg syd vid E6:an Bredvid ligger golfbanan o Äventyrslandet
            Senast redigerad av kaj.p; 13 September 2007, 19:03.
            Nordiska Diskus Sällskapet
            Hallandsakvaristerna
            BAK Gcg Maf NCS

            Kommentar

            • Raskens
              • April 2006
              • 933

              Ursprungligen postat av kaj.p
              http://kartor.eniro.se/query Det är enkelt då det ligger melan avfart Varberg Centrum och Varberg syd vid E6:an Bredvid ligger golfbanan o Äventyrslandet
              En "tom" länk (ingen karta)

              Problemet jag har är när jag söker på <Hotell Björkäng-Varberg> hittar jag inget. Det var därför jag ville ha en Eniro karta.

              Å andra sidan, gör jag en söking på Varbergs Golfklubb hittar jag en fin karta, precis vid E6:an. Såå siktar jag på golfbanan kommer jag rätt ?
              Agneta

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Du kan inte missa det, om du kör söderut på E6 är det mellan avfart Varberg nord och Varberg syd, du ser en stor bensinstation (Q8 tror jag) och där är det. Inte avfarten med Statoil (Varberg Nord) utan ca 8 km söderut.
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • kaj.p
                  • June 2002
                  • 2952

                  Fick tydligen inte med hela länken hmm tycke jag provade den.
                  Men Varbergs golfklubb går kanon ligger vid hotellet.
                  Bussen är hemma o fulltankad så finns ff chansen. Vi kan ju i princip plocka upp folk längs E6:an ända ner till Malmö.
                  Nordiska Diskus Sällskapet
                  Hallandsakvaristerna
                  BAK Gcg Maf NCS

                  Kommentar

                  • Raskens
                    • April 2006
                    • 933

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Du kan inte missa det, om du kör söderut på E6 är det mellan avfart Varberg nord och Varberg syd, du ser en stor bensinstation (Q8 tror jag) och där är det. Inte avfarten med Statoil (Varberg Nord) utan ca 8 km söderut.
                    Glasklart-Då e de bara mitt dåliga lokalsinne som kan ställa till det
                    Ursprungligen postat av kaj.p
                    Fick tydligen inte med hela länken hmm tycke jag provade den.
                    Men Varbergs golfklubb går kanon ligger vid hotellet.
                    Bussen är hemma o fulltankad så finns ff chansen. Vi kan ju i princip plocka upp folk längs E6:an ända ner till Malmö.
                    Då blir vi ju en full buss ivf
                    Agneta

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Tyvärr kan jag inte smita från jobbet i helgen då det annars skulle vara bra mycket roligare att dra söderut än vara på arbetet men ni får ha det så kul!
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        Skall bli verkligen kul med resan i morgon - vi ses
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • Guy Palm
                          • March 2002
                          • 5720

                          Denna gången får jag sova lite längre, hoppas att vi som vanligt får fint väder
                          Guy
                          ,Poecilia,SKS,GOC,

                          Kommentar

                          • drd
                            • March 2004
                            • 5586

                            Om det är storm så kanske jag kan hoppa på längs vägen
                            Isåfall blir seglandet inställt nämligen.....dom har typ lovat 13-16 m/sek
                            ________________________________________________

                            Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                            Kommentar

                            • drd
                              • March 2004
                              • 5586

                              Nu är jag på igen för jag fick nyss besked att det är flyttat till söndag så om ni har lust att ha med mig så är jag upplockningsbar i lödde
                              ________________________________________________

                              Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                              Kommentar

                              • Guy Palm
                                • March 2002
                                • 5720

                                Ursprungligen postat av drd
                                Om det är storm så kanske jag kan hoppa på längs vägen
                                Isåfall blir seglandet inställt nämligen.....dom har typ lovat 13-16 m/sek
                                Va? Inte segla för att det blåser lite. Kolla i Varberg så fort det blir vindar över 20 m/sek så samlas alla windsurfarna
                                Guy
                                ,Poecilia,SKS,GOC,

                                Kommentar

                                Arbetssätt...