Inrednings funderingar BTN eller andra märken

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • stefan.pettersson.528
    • March 2015
    • 12

    Inrednings funderingar BTN eller andra märken

    Jag har ett 540l som jag skall starta upp vet ungefär vad jag vill ha men undrar lite om andras erfarenheter och idéer. Jag skall ju ha filtrering bakom som på mina tidigare akvarium.
    Såg den här annonsen och tänkte kanske testa. http://www.blocket.se/goteborg/Akvar...?ca=11&w=3
    Men med solskyddsfilm på bakrutan. Kan man få det bra på BTN Amazonas eller dylikt om man kapar efter trädets stam? Vill inte köpa hem i onödan om det inte skulle funka bra. Ingen affär i min stad har hemma för att klämma och känna.
    Nr 2 kan man kombinera slimline med bakgrund. Funkar slimline Amazonas färgmässigt med de hela bakgrunderna.
    Andra märken Rock Zolid , Aqua terra kan man dela dem på ett snyggt sätt?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Är det just trädet du är ute efter - annars hade det ju varit lättare med BTN moduler.
    Förstår inte riktigt vad du är ute efter
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • stefan.pettersson.528
      • March 2015
      • 12

      #3
      Inrednings funderingar BTN eller andra märken

      Tänkte att det skulle bli en känsla utav att akvariet är djupare genom att bara fästa en bakgrund på typ 2/3 utav akvariets längd. Avsluta/ kapa där trädet är. Om det går att få snyggt. Akvariet i annonsen har de slutat bakgrunden på halva akvariet som det ser ut.
      Senast redigerad av stefan.pettersson.528; 11 April 2015, 18:10.

      Kommentar

      • stefan.pettersson.528
        • March 2015
        • 12

        #4
        Andra idéen är att försöka kombinera med Amazonas eller nån annan både bakgrund och slimline.

        Kommentar

        • Jonas1978
          • November 2014
          • 54

          #5
          Jag hade kollat in aquadecor. Det har jag. De kan man få hur man vill

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Det går såklart att kapa av BTN-bakgrunderna. Det är inte svårt rent tekniskt men sen hänger det väl mer vilken estetisk känsla man har för att få det snyggt.
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • admin
              Christian Alfredsson

              • November 2004
              • 11220

              #7
              Ett av de snyggaste med Btn moduler var ett stort hörnakvarium som Kjell hade. Vet inte om han har någon bild, men där var det en del i "taket".
              Christian Alfredsson
              Tekniskt ansvarig Zoopet

              Kommentar

              • stefan.pettersson.528
                • March 2015
                • 12

                #8
                Tack för alla bra tips. Jag var hos ZooHoo här i Västerås och kollade närmare på deras installerade bakgrunder. Det verkar svårt att få det snyggt som min plan när man delar. Det blir inte tätt mot bakreruta. Jag tänker pröva köra med slimline Amazonas och någon modul och även svart film. På en del av bakrutan för att lura ögat. Vilken färg på modul blir snyggast till slimline Amazonas tycker ni?

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  #9
                  Basalt/Gneiss blir nog bäst
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • stefan.pettersson.528
                    • March 2015
                    • 12

                    #10
                    Tack Kjell.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...