Vilket spel... - Sidan 23
Zoopet

Artbeskrivningar för affärer | Bli vanlig medlem | Bli Goldmedlem
Sidan 23 av 23 FörstaFörsta ... 13 17 18 19 20 21 22 23
Resultat 441 till 446 av 446

Standard

Citat Ursprungligen postat av Webo Visa inlägg
    Man nag vinner ju också massor. Sen spelar jag bara på pc. Hade blivit tokig om jag skulle spela sånt på PS/XBox. Det är ju sååå långsamt att vrida sig eller sikta på tv spelen.

Skickat från min SGP311 via Tapatalk
    Ja jag kan inte för mitt liv förstå hur BF, CoD osv säljer så extremt mycket på konsol, hur orkar folk spela?

Standard

Inte jag heller. Allt skjuta är värdelöst på tv spelen. Där ska man spela bil, hoppa, gå osv spel men absolut inte skjuta spel.

Skickat från min SGP311 via Tapatalk
    Juwel Lido 120 med ancistrus, tetror och guldbarb.
    Juwel Rio 400 med malar, praktbotia och regnbåghaj.
    Juvel Vision 450 med Malawiciklider, ancistrus och pleco.
    Juvel Rio 240 Växtkar med räkor, siameser och pleco.

Standard

Mass Effect kan väl beskrivas som en kombination av TPS och RPG, och funkar alldeles utmärkt på PS3

Som spelmaskin har väl datorn några nackdelar, t.ex inköpspriset, som ligger rätt mycket över en samtida spelkonsol, och som se'n lite då och då måste uppgraderas för konsolpengar för att kunna hänga med spelkonsolerna grafikmässigt... Uppgraderar man inte datorn med jämna mellanrum, så kan man ju ändå inte köra de allra senaste spelen på högsta grafikläget, och då försvinner ju datorns grafikövertag gentemot konsolerna. När man spelar på konsol så vet man att spelet funkar när man stoppar i skivan, utan att man behöver fixa med grafikinställningar och så vidare. Ibland kan dock programuppgraderingar behöva göras även på konsoler, men de filerna brukar ligga på spelskivorna. Och även till konsoler tenderar spel att bli snyggare och snyggare ju längre in i konsolernas livstid man kommer, eftersom spelutvecklarna blir bättre och bättre på att programmera till dem.

Datorn känns ju lite som en kompromiss, eftersom den inte bara används som spelmaskin, medan konsolerna är skapade just för att spela spel på. Eller det var så innan PS3 och Xbox360 dök upp i alla fall.

Men visst, håller med om att vissa spel funkar bättre på PC, medan andra funkar bättre på konsol. Men det är väl i stort sett bara FPS som nästan absolut måste spelas på PC. Kanske RTS också.
    Senast redigerat av Shepard den 2015-01-17 klockan 15:29.
    I am the very model of a scientist salarian, I study species, turian asari and batarian
    Min profil
    Mitt galleri
    Min zoon

Standard

Mass Effect Andromeda, Uncharted 4: A Thief's End, Final Fantasy VII (remake), The Last Guardian... Varför är det inte 2016?
    I am the very model of a scientist salarian, I study species, turian asari and batarian
    Min profil
    Mitt galleri
    Min zoon

Standard

Jag ser mest fram emot The Division. Verkar underbart. Men tills dess håller jag mig till CSGO där man pinnar på på högsta ranken. :-D

Standard

Mass Effect Andromeda, vad kan jag säga... Trots treans usla slut så är ME lätt min favoritspelserie.

Uncharted 4, mmm... Unchartedtrilogin till PS3 är underbar, riktiga matinéäventyr med grym grafik, grym story, och coola karaktärer, och fyran lär inte vara sämre.

Final Fantasy VII, en remake vars vara eller icke vara har diskuterats länge och väl, men som det nu finns en trailer för. Final Fantasy VII var när det begav sig på 90-talet ett av mina absoluta favoritspel, och jag hoppas att remaken har mer gemensamt med sin förlaga, än de senare FF-spelen, som jag faktiskt tycker är en aning för svåra.

The Last Guardian utannonserades för ett antal år se'n, och är gjort av konstnärerna som skapade Ico och Shadow of the Colossus, och det ser underbart ut.

Och se'n kan man bara hoppas att Rise of the Tomb Raider upphör att vara exklusivt för Xbox One snarast möjligt.
    Min profil
    Mitt galleri
    Min zoon

Sidan 23 av 23 FörstaFörsta ... 13 17 18 19 20 21 22 23

Liknande ämnen

1. Spel?
    Av Shepard i forum 07. Off Topic
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 16:50
  2. PC-spel
    Av gickan_87 i forum 07. Off Topic
    Svar: 6