Hjälp min pudel styr mitt liv...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ricke
    • February 2004
    • 352

    #16
    jag har 2 akvarimu i mitt pytte lilla rum morsan blir galen

    Kommentar

    • Tricella
      • October 2002
      • 1052

      #17
      Jag gör mitt bästa för att minska de utrymmen mina akvarier upptar...t ex genom att bygga en tvåhyllsställning till mina yngelakvarium. De står nu i hallen...
      Jag har hela tiden nekat till att utsätta min parkett för vattensskaderisk, men nu börjar "the gambler" ta tag i mig då jag suktar efter ett Tanganyika akvarium. Hua...det här blir riktigt tufft.

      Det får allt bli rejäl tankeverksamhet hur jag ska kunna få till ett ja angående detta...hm...

      Kommentar

      • Morellen
        • November 2003
        • 4349

        #18
        Parkett klarar mer vattenspill än man tor - bara man kommer ihåg att torka av den hjälpligt. Och om karen läcker så är det nog inte kul i en lägenhet OAVSETT parkettgolv
        sambon suckar något om att vi får väl leta hus (så att han kan gömma mina akvarier i källaren?)
        http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

        "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
        (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

        Kommentar

        • Tricella
          • October 2002
          • 1052

          #19
          Tyvärr har jag redan varit där och provat...stått och flummat framför Tvn medan vatten fyllts på i hink...känt en blöt kall känsla på foten. Det är fruktansvärt konstigt att man tycker vattnet rinner oerhört sakta när man ska fylla en hink, men när det svämmar över så kastas den känslan om...och man tycker det är ett jäkla tryck i slangen helt plötsligt.

          Tyvärr skedde detta mer än en gång, vilket gjorde att parketten reste sig en aning men som tur var så kunde jag korrigera detta genom att torka under tryck.

          Kommentar

          Arbetssätt...