Vad är ett husdjur?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bygert
    • March 2010
    • 2169

    #16
    Jordbruksverket och Sadistiska Centralbyrån kommer rakt inte att uppskatta om man bara tar med djur som finns inomhus eller som man har en relation till på deras blanketter för husdjursräkningar. Det kommer att bli dyrt om man tror på den teorin och har t ex utegångsfår, mer än man har råd med.
    Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

    Kommentar

    • Mr Woods
      • March 2013
      • 3409

      #17
      Jag vill aktualisera tråden igen eftersom jag matar ungarnas kompisars ödlor medan de är bortresta.
      Faller ödlorna under kategorin husdjur trotts att jag har blivit anvisad att sprita händerna efter att jag hanterat sakerna i deras terrarium, och faller maten jag ger dem också under kategorin husdjur??
      Jag hoppas hur som helst att de inte är så rädda för insekter för en syrsa hoppade iväg och gömde sig någonstans under matningen idag...
      Hur som helst verkar det vara rätt mysigt att ha en balja full med syrsor hemma för de spelar ju så fint!

      Kommentar

      • Avendesora
        • October 2004
        • 179

        #18
        Ödlor är husdjur och även syrsor hålls som husdjur. Personligen tycker jag de låter illa, brukade ha problem med det när jag hade leopardgeckos. Fast jag bodde förstås i en etta och med flera hundra syrsor som spelar då kan bli väldigt högljut.
        /Cattis

        Kommentar

        • Azur
          • March 2003
          • 12946

          #19
          Det är väl som med "domesticering", ett rent subjektivt/historiskt begrepp: om det är en djurart som varit vanlig i fångenskap i mer än 100 år så är den domesticerad, om den normalt hålls i boningsrum är det ett husdjur.
          Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

          Kommentar

          • Bisho
            • September 2013
            • 304

            #20
            Åsna?! :P Hade för mig att en hade en åsna på hans villa
            Vid sidan om mina fiskar så har jag mina syskons barn som jag tar hand om. Ibland kallar jag de mina älskade små husdjur :P
            Mitt tanganyika akvarium
            https://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=1004

            Kommentar

            Arbetssätt...