Hästintresse?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pickles
    • October 2009
    • 1155

    Hästintresse?

    *Host* Och bara för att jag blir lite förtretad på hundtråden tänkte jag att vi kunde öppna någonting trevligt här. Som motpol liksom. Jag har trots allt sett en mule eller två därute, och djurintressen brukar komma i flock har jag märkt.

    Låt höra hur det ligger till med kusar här på zoopet!?
    Lite sådär allmän fakta och bilder och glada tillrop bara.
    Vad rider du?
    När rider du?
    Hur många morötter?
    Hur många blåmärken? ^^
    "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
    ~25l vatten
  • AnnaK
    • April 2009
    • 37

    #2
    Engelskt Fullblod säger allt, det ska gå undan...

    Kommentar

    • Johanski
      • February 2007
      • 3044

      #3
      Hästar finns inte.

      Kommentar

      • DAHLBERG
        • September 2008
        • 1598

        #4
        Ursprungligen postat av Johanski
        Hästar finns inte.
        Jo, på min macka.
        DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
        750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
        540 liter kulfisk - T. lineatus
        120 liter salt - Koraller och fisk

        Kommentar

        • maggan55
          • September 2008
          • 219

          #5
          Ett gäng shettisar har jag!

          Kommentar

          • august1996
            • October 2009
            • 333

            #6
            jag har en läskig lärare som seriöst äter sina döda hästar

            Kommentar

            • DAHLBERG
              • September 2008
              • 1598

              #7
              Vore väl läskigare om han åt sina levande hästar?

              När farmor var liten och de hade slaktat arbetshästen sparade de alltid ett lår för att äta.
              DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
              750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
              540 liter kulfisk - T. lineatus
              120 liter salt - Koraller och fisk

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                #8
                Har ingen häst, men har jobbat på ett arabstuteri för ett antal år sen.
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • august1996
                  • October 2009
                  • 333

                  #9
                  Ursprungligen postat av DAHLBERG
                  Vore väl läskigare om han åt sina levande hästar?

                  När farmor var liten och de hade slaktat arbetshästen sparade de alltid ett lår för att äta.

                  joo men så läskig e hon inte :P då hade jag nog bytt klass man vet aldrig vad hon hade ätit efter d

                  Kommentar

                  • emmol
                    • January 2010
                    • 26

                    #10
                    Häst

                    Ursprungligen postat av Pickles
                    *Host* Och bara för att jag blir lite förtretad på hundtråden tänkte jag att vi kunde öppna någonting trevligt här. Som motpol liksom. Jag har trots allt sett en mule eller två därute, och djurintressen brukar komma i flock har jag märkt.

                    Låt höra hur det ligger till med kusar här på zoopet!?
                    Lite sådär allmän fakta och bilder och glada tillrop bara.

                    Vad rider du?
                    När rider du?
                    Hur många morötter?
                    Hur många blåmärken? ^^
                    För bidra med lite seriös info i denna tråd:
                    Jag red min egna häst när jag ägde henne (halvblod efter Feliciano), var tyvärr tvungen att sälja pga av studier. Red då 6 dagar i veckan, Hann aldrig räkna alla morötter.........Ett tiotal blåmärken kan jag tänka mig....fast inte från avramling utan klantighet i stallet...
                    Så från en stor häst till ett 240 liters akvarium är lite skillnad, men dock kräver akvariet inte lika mycket tid som hästen gjorde! Annars så agerar jag som hästkötare nu för tiden på hästtävlingar.

                    Hur mycket timmar tillbringar/tillbringade ni i stallet om dagen?
                    Senast redigerad av emmol; 11 February 2010, 19:27. Anledning: svaren kom konstigt

                    Kommentar

                    • Lineli
                      • February 2010
                      • 565

                      #11
                      Hej!
                      Jag har ridit sedan jag var 6 år till och från på ridskola och därimellan har jag haft egna kusar av de flesta raser. Shettis, kallblotstrrav, varmblodstrav, halvblod. När jag var yngre bodde jag nästan i stallet minst fyra timmar/dag! Nu blir det inte fullt så mkt.
                      Jag har ingen egen häst nu men rider sedan några år tillbaka på ridskolan Stjärnholms rf. gå gärna in och titta på hemsidan! www.stjarnholms rf.se.
                      Jag rider i en dressyrgrupp med sex deltagare och lektionen är en timma. Vi rider nästan alltid samma hästar. Många blåmärken och klämmskador har det blivit men inget allvarligt. Eftersom jag haft hästar som intresse i 30 år är det svårt att säga hur mycket morötter som gått åt särskillt eftersom jag använt morötter som foder och beställt hem säckvis, sammantaget ett lastbilsflak kanske
                      Jag är även med i dressyrkommiten och hjälper till att anordna dressyrtävlingar.

                      Kommentar

                      • Christoffer_G
                        • September 2009
                        • 371

                        #12
                        Hästar och kossor är f*n det läskigaste som finns

                        Kommentar

                        • Pliina
                          • January 2010
                          • 292

                          #13
                          Det här var en tråd för mig

                          Jag har 4 hästar. 3 i stallet ( 1 halvblodssto, 1 halvblodsvalack och ett travarsto) och en unghäst (halvblodssto) som mamma och jag fött upp, ute på lösdrift för tillfället. Travaren var inte meningen skulle vara i min ägo, men det bara bidde så :P
                          De vuxna halvbloden är hopphästar och den unga är meningen att hon ska bli.

                          Har tidigare tävlat en hel del men just nu ligger det på is då jag inte har någon direkt i tävlingsskick (travaren kommer inte ens på tal, 2 av halvbloden är 18 resp 20 år och unghästen är 2 och inte inriden)

                          Skador har det blivit, mest stukade fötter och händer, men även ett par brutna revben och en krossad lårmuskel... inte skönt att få en häst över sig.

                          Morötter har det inte blivit så många, mer äpplen och då i krubban, mitt gammelsto har en förmåga att börja bitas om man ger henne ur handen

                          Bild på mig och mitt gamla halvblodssto:


                          Min unghäst, avkomma till stoet ovan:


                          Bilder på de andra hade jag inte på denna dator, kommer på förfrågan :P

                          Kommentar

                          • Lineli
                            • February 2010
                            • 565

                            #14
                            Vad är det för stam på stot?

                            Kommentar

                            • emmol
                              • January 2010
                              • 26

                              #15
                              Ursprungligen postat av Pliina
                              Det här var en tråd för mig

                              Jag har 4 hästar. 3 i stallet ( 1 halvblodssto, 1 halvblodsvalack och ett travarsto) och en unghäst (halvblodssto) som mamma och jag fött upp, ute på lösdrift för tillfället. Travaren var inte meningen skulle vara i min ägo, men det bara bidde så :P
                              De vuxna halvbloden är hopphästar och den unga är meningen att hon ska bli.

                              Har tidigare tävlat en hel del men just nu ligger det på is då jag inte har någon direkt i tävlingsskick (travaren kommer inte ens på tal, 2 av halvbloden är 18 resp 20 år och unghästen är 2 och inte inriden)

                              Skador har det blivit, mest stukade fötter och händer, men även ett par brutna revben och en krossad lårmuskel... inte skönt att få en häst över sig.

                              Morötter har det inte blivit så många, mer äpplen och då i krubban, mitt gammelsto har en förmåga att börja bitas om man ger henne ur handen

                              Bild på mig och mitt gamla halvblodssto:


                              Min unghäst, avkomma till stoet ovan:


                              Bilder på de andra hade jag inte på denna dator, kommer på förfrågan :P
                              Här kommer det bilder på min pärla som jag ägde i 5 underbara år!



                              och en till

                              Kommentar

                              Arbetssätt...