nybörjare med varmblodiga

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • henchman
    • December 2002
    • 88

    nybörjare med varmblodiga

    Hej

    Jag är en lirare som har hållit på med akvarium ett tag, men tänte utöka med något i den torrare delen av djurvärlden.

    Jag är i funderationen på att inhandla en mindre orm, alternativt en ödla som gillar mer vegitariska riket när den äter... Jag är även intresserad av att köpa mig en fågelspindel.

    Jag är väldig nybörjare och vill därför ha råd och tips av er innan jag ger mig in i detta. Jag skulle vilja ha en mindre lättskött orm, helst omkring 0.5 - 1 m lång, och snäll. Vad kan ni rekommendera?

    Sedan... Ödlor som är landlevande men mer gillar det vegitariska i måltider? Finns det något att rekommendera där?

    Sen när det gäller fågelspindlar, erfarenheter? Nybörjar spindlar som inte är allt för giftiga för en människa... ?

    Finns det någon som har erfarenheter med t ex en fågelspindel och en orm eller ödla i samma terrarium eller leder detta till att den ena tar ut den andra?

    Jag är tacksam för alla svar erfarenheter i samanhanget.

    Jag vill eller tänker inte skaffa något djur förän jag vet exakt hur dessa kommer att te sig mot eller med varandra. Mina djur ska må bäst!. Men är intresserad av att höra vilka erfarenheter ni har med någon av ovanstående!

    Jag vill ha djur för att iakta och älska, inte för att imponera... Men jag är som sagt väldigt tacksam för alla svar och erfarenhenter. Jag vill dock inte ha med allt för giftiga arter att göra...

    MVH

    Henke
    Senast redigerad av henchman; 25 September 2005, 03:19.
  • hansh
    • May 2004
    • 269

    #2
    Hej