Hur ser era fåglar ut?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Aquario
    • October 2007
    • 670

    Hur ser era fåglar ut?!

    Nu har jag sett bilder på akvarium(såklart), hundar, katter, t.om hästar här på zoopet, men knappt någon bild på fåglar. Det skulle därför vara intressant att se vilka av zoopets medlemmar som har fåglar
    Själv har jag för tillfället bara en undulat, ca 6år gammal, ej handtam men går att hantera. Hon ska snrt få sällskap av en annan undulat är det planerat, men vi får se. Så fort jag tagit en bild på henne ska ni såklart på se henne Men nu undrar jag, som ni säkert förstår, har ni några tamfåglar?
    112L växt/sällskapsakvarium
  • NIC
    • January 2008
    • 5121

    #2
    Bara vildvittror här...

    http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

    Kommentar

    • PierreS24
      • January 2009
      • 80

      #3
      Har en underbar liten krabat vid namn Jacop som är 14år nu, har tyvärr ingen bild på honom (fast egentligen en hon) men rasen heter "Morhuvad papegoja"

      Kommentar

      • NathalieBorgman
        • June 2008
        • 218

        #4
        Hade en gråjako när jag var mindre som hette Jacob jätte rolig fågel, han vart ca 25 år. Dog för kasnke 5 år sedan. Vart väldigt tomt och tyst utan honom Väldigt rolig krabat, men jäklar vad han knaprade sönder dyra grejjor (golvlister, ridhjälmar, skor, fotoalbum)
        Har tyvär ingen bild då jag inte är goldmedlem..

        Kommentar

        • solis
          • July 2008
          • 5064

          #5
          Klicka på bilden för större version

Namn: 2008j 222.jpg
Visningar: 1
Storlek: 85,0 KB
ID: 2104590
          Jag hade en tam kaja (pippi hette den) i sommras som vi räddade efter att han falligt ur boet och brytigt benet, men tyvärr så kom han nog vilse i höstas tror att han blev ivägjagad av en rovfågel finns gott om sådana här
          Saknar honom mycket men han skulle försvinna tids nog ändåvi har en massa vidofilm på honom och kan minnas det roliga som när han badade i poolen med oss och följde med ut i skogen och gick (flög eller åkte vagn han var lite lat)
          Senast redigerad av solis; 19 January 2009, 18:57.
          Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
          1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
          100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
          56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

          Kommentar

          • miluhe
            • June 2006
            • 2090

            #6
            Ursprungligen postat av solis
            [ATTACH]16811[/ATTACH]
            Jag hade en tam kaja i sommras som vi räddade efter att han falligt ur boet och brytigt benet, men tyvärr så kom han nog vilse i höstas tror att han blev ivägjagad av en rovfågel finns gott om sådana här
            Saknar honom mycket men han skulle försvinna tids nog ändåvi har en massa vidofilm på honom och kan minnas det roliga som när han badade i poolen med oss och följde med ut i skogen och gick (flög eller åkte vagn han var lite lat)
            Vad kul att läsa visste inte de kunde bli så tama. Jag tycker de är jättefina. De kommer till oss o käkar fågelfrö vi hängt ut. Uppfinningsrika till att få ut mest frö ur holken är de med Måste verkligen varit en upplevelse att ha en sådan kompis

            Kommentar

            • solis
              • July 2008
              • 5064

              #7
              Det var en av dom mest naturnära och en väldigt rolig upplevelse, barnen somär 2 o 4 år har också lärt sig mycket av detta. Han bodde inne men fönstret var öppet så han kunnde flyga ut och in som han ville fast han ville ju alltid vara där vi var, kunnde bli lite jobbigt ibland för när vi skulle köra iväg så flög han in i bilen och skulle med och lyckades jag stänga dörren så satte han sig på taket och åkte med.
              Sen var han en riktig tjuv han tog alla smågrejor i huset och för barnen och flög i väg och gömde dom men samtidigt var det riktigt roligt att se.
              Han var kanske för tam för om vi inte var hemma så flög han till svärmor på andra sidan vägen och kollade om hon var hemma och var inte hon hemma så kollade han hos grannen.
              Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
              1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
              100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
              56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

              Kommentar

              • Utter
                • January 2009
                • 166

                #8
                Ursprungligen postat av solis
                [ATTACH]16811[/ATTACH]
                Jag hade en tam kaja (pippi hette den) i sommras som vi räddade efter att han falligt ur boet och brytigt benet, men tyvärr så kom han nog vilse i höstas tror att han blev ivägjagad av en rovfågel finns gott om sådana här
                Saknar honom mycket men han skulle försvinna tids nog ändåvi har en massa vidofilm på honom och kan minnas det roliga som när han badade i poolen med oss och följde med ut i skogen och gick (flög eller åkte vagn han var lite lat)
                min mamma hade också en tam kaja när hon var liten som kom flygande när hon ropade badade i vatten tunnan varje morgon men tyvärr drunknade han en dag.....
                93 l 3 guppy hanar
                3 musse pigg Platy (1 hane och 2 honor)
                4 yngel eller mer och
                1 dvärgklogroda

                Kommentar

                • solis
                  • July 2008
                  • 5064

                  #9
                  Pippi gillade också vattentunnan jag var också rädd att han skulle drunkna.
                  Han kom också när man kallade på honom, men han kunnde också få för sig att flyga och sätta sig på okända människor och alla blev jätterädda tills jag han förklara att han var tam, men en gång när cyklisten kom förbi och han skulle ha snålsjuts han jag inte förklara, hon fäktade och höll på att cykla av vägen när P försökte sätta sig på henne.
                  Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                  1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                  100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                  56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                  Kommentar

                  • malawifisken
                    • August 2008
                    • 969

                    #10

                    Jag kallas iallafall för gamen o gamar e ju fåglar. Så här är ett kort på mig=)
                    Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                    Kommentar

                    • Naugthy
                      • February 2008
                      • 531

                      #11
                      Min mamma hade en papegoja när hon var liten som hette Peggy. Den var elak och kunde bitad men den avgudade hennes pappa (min morfar). Om hon hörde att det kom någon i trapphuset så trodde hon att det var morfar som kom. Då började hon lite försiktigt att säga: "pappa" "pappa"? När hon inte fick nått svar så började hon skrika ännu högre och tillslut så satt hon bara och skrek: "papapapapapapapapa". Och om hon tyckte synd om sig själv så satt hon och tröstade sig själv: "Peggy, Peggy, stackars lilla Peggy". Dom hade oxå en undulat när dom var lite äldre. Den hette Tjippen. Den var jättegammal, typ 15 år eller nått sånt. Han hade bara ett ben, eftersom han hade fastnat i en dörr. Han vart oxå full en gång når mormor hade ett glas whisky på bordet (han hade två ben då). Då när hon inte såg så gick han fram och satte sig på kanten på glaset och drack lite. Sen vinglade han omkring på bordet. Han flyttade emellan mormor och morfar, mammas två syrror och mamma. Han hade nån liten bur som han bodde i men luckan var alltid öppen så att han kunde flyga ut.
                      "I don´t need to be careful, because I have a gun." Homer Simpson
                      "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat." Nalle Puh

                      Kommentar

                      • Aquario
                        • October 2007
                        • 670

                        #12
                        Intressant med en tam kaja =)
                        Här kommer iaf bilden på min undulat;

                        Och det här var hennes burkompis, sorligt nog så dog hon
                        112L växt/sällskapsakvarium

                        Kommentar

                        • Guest

                          #13
                          Ursprungligen postat av Aquario
                          Intressant med en tam kaja =)
                          Här kommer iaf bilden på min undulat;

                          Och det här var hennes burkompis, sorligt nog så dog hon
                          http://sv.tinypic.com/usermedia.php?...RESNLwwQ%3D%3D
                          Sitter den själv?

                          Se över sittpinnarna med.

                          Kommentar

                          • Guest

                            #14
                            Ursprungligen postat av malawifisken
                            http://gamen.zoomin.se/P1478586
                            Jag kallas iallafall för gamen o gamar e ju fåglar. Så här är ett kort på mig=)
                            Och jag var ju bara tvungen att kolla..

                            Kommentar

                            • Aquario
                              • October 2007
                              • 670

                              #15
                              Ursprungligen postat av Anettejt
                              För det första, ja som jag nämde i mitt första inlägg sitter min undulat själv för tillfället. Men som jag också nämde i första inlägget så planerar jag att köpa henne en kompis. Men vad är förutsättningarna för att en omyndig unge ska få köpa en undulat av en uppfödare/privatperson när hon inte ens kan få föräldrarna att skjutsa henne. Och att köpa en på tok för fågel i djuraffären och utsätta den för stressen med en ca 40minuters bussresa från djuraffären+promenad till mitt hem tycker jag inte låter särskilt snällt.

                              I övrigt så har jag väl inte sagt att det är såhär buren ser ut i dagsläget? Jag kan förstå att det kan ha framkommit som det men hur som helst, den ser inte ut såhär i dagsläget. Med andra ord, om det var sandpapper/plastpinnar du oroade dig för så kan du sluta oroa dig för detta.
                              112L växt/sällskapsakvarium

                              Kommentar

                              Arbetssätt...