Vilken fågel är bäst?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sandrorita
    • August 2010
    • 218

    Vilken fågel är bäst?

    Hej! Jag älskar fåglar och funderar på att skaffa en i framtiden. Jag har haft undelater när jag var liten och känner att jag skulle vilja ha något annat. Eftersom jag är nybörjare och inte kan så mycket så vill jag ha alla tips jag kan få! Jag har läst om olika fåglar och papegojor verkar inte vara en nybörjarfågel. Men min syster har haft en kakadua som jag tyckte var mycket trevlig. Är det en nybörjarfågel? Finns de i endast den grå färgen? / Mvh Sandra
  • VisualDarkness
    • February 2010
    • 7417

    #2
    Nymfkakaduor (tidigare nymfparakit) har min bror och det är kaxiga, självständiga fåglar som gör en sällskap när de vill. Kort sagt är de extremt envisa och bestämda av sig.

    Kakaduor är trevliga, iaf de jag träffat. Nackdelen är att de skriker ganska rejält när de inte vill något eller känner sig ensamma.

    Finns ju mängder av kata på nätet!
    180l Sällskap:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
    60l Asien:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

    Kommentar

    • karrokaja
      • March 2006
      • 5388

      #3
      varje fågel du skaffar är helt olik den fågeln du har haft innan.
      Så du kommer inte tröttna på undulater eftersom dom är olika varandra.

      Men om du vill ha en annan fågel så är Nymfparakit även kallad numfkakadua en bra fågel.
      Den är inte JÄTTE stor och kräver inte lika mycket som en vanlig kakadua (som är en familj av fåglar)
      Men bara för att den inte är lika krävande så betyder det inte att man kan lämna den ensam flera timmar i sträck.

      skaffa papegojor är verkligen ett projekt.
      Så du måste verkligen ha erfarenhet av dom. Du måste ha ett stabilt jobb, ett stabilt liv.

      Parakiter. Är en typ av fågel som storleksmässigt är emellan papegoja och undulat.