Undulater som bor utomhus?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ia2004
    • January 2004
    • 286

Undulater som bor utomhus?

Åker en viss busstur nästan varje dag och då får jag se det hemska..utanför en stor villa hänger det en liten fågelbur utomhus!..i buren flyger det omkring 2-3undulater (de ser ut som undulater i alla fall på en avstånd). I år har buren varit ute dygnet runt (har åkt med bussen förbi olika tider) sedan i februari..då var det runt omkrig -15c vissa dagar(nätter).

Är detta djurplågeri eller går det bra att ha undulater ute i kylan? Vilka fågelarter går att ha ute i sådan väder året runt (som liknar undulater)?
    "..Just keep on swimming.."
  • ia2004
    • January 2004
    • 286

Är det ingen som vet?? Jag har läst mig till nu att man inte ska utsätta undulater för kyla. Alltså är det någon som vet i fall det finns fåglar som liknar undulater, men som går att ha utomhus under vinter??
    "..Just keep on swimming.."

Kommentar

• Rosa
      • September 2002
      • 435

jag har en kompis som har en jättefågelbur utomhus med både undelater och nymfparakiter i året runt.
      Hon kan det där med fåglar och jag kan inte tänka mig att hon skulle ha dom så om det vore skadligt för dom.
      Och i mina böcker står det att drag är farligt ingenting om kyla.
      Eva

Kommentar

• Tormod
        • March 2004
        • 2

De kan fint være ute året rundt bare de får lange nok dager til å ete på. Er også viktig at de ikke utsettes for vind på vinteren.

Kommentar

• tep
          • March 2004
          • 77

Undulater tål kyla bättre än värme.. Men enligt djurskyddslagen så skall fåglarna ha tillgång till en plats där det är + - 0 och dragfrit, de flesta uppfödare har det så.
          tep

Kommentar

Arbetssätt...