Få bort duvorna?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Oscar Cederqvist
    • November 2002
    • 6546

Få bort duvorna?

Hade ett par duvor som la ägg på min balkong i sommras. Jag lät de ligga och de kläcktes. Detta var ett stort misstag kan jag berätta i efterhand. Nu är min balkong boplats för en grupp duvor som skitar ner något fruktansvärt.
    Är det någon som har ett bra tips på hur man kan få väck dem på ett "humant" sätt, nästa steg är annars att miljönämnden skjuter av stammen.
    Jag har funderingar på ultraljud som skrämmer väck möss och sorkar mm, är det någon som vet om det kan funka på duvor?
    Tacksam för alla förslag.
    Oscar Cederqvist
  • panzerkat
    • November 2003
    • 170

ett sätt är att sätta spik där dom sitter. ett annat är att näta in balkongen en period tills dom hittar ett annat ställe att hänga på.
    ett annat är att köpa ett stort klistermärke som ser ut som en rovfågel, det brukar man använda för att fåglar inte ska flyga in i rutorna. om du har katt kan den vara på balkongen om det är nätat, tror inte duvorna har lust att utsätta sig för fara...
    black ghost, afrikansk pilnäbb, pictus, nättetror, sista återstående guppyn, ancistrus.

Kommentar

• Oscar Cederqvist
      • November 2002
      • 6546

Har funderat på att släppa ut katterna men de hoppar rakt ut efter duvorna, ingen hit när man är på 5'e våningen Ska prova med att hänga något fågelliknande därute.
      Oscar Cederqvist

Kommentar

• kampfisken
        • September 2003
        • 666

Jag har i många år haft problem med duvor på min balkong, i somras tröttnade jag och köpte en väldigt stor och kraftig vattenpistol (vattengevär är nog den rätta benämningen) och har med denna skjutit iväg duvorna, haft balkongdörren öppen och varenda gång duvorna har satt sig på räcket har jag långsamt klivit ut och skjutit hårda vattenstrålar på dom, för att nyttja överaskningsmetoden maximalt. Kan säga att dom flaxade på rätt bra och aldrig mer har återvänt ;-)!
        Malawi, Amazonas, Sällskapsakvarium, Sydamerika, Asien.

Kommentar

• Oscar Cederqvist
          • November 2002
          • 6546

Har jag också provat men de kommer tillbaka. Kan inte heller ha dörren öppen då katterna hoppar ut på balkongen och klättrar ivär på taket.
          Oscar Cederqvist

Kommentar

• Quartex
            • November 2003
            • 539

Provat jaktlicens ?

Skämt jag vet =) !

Mvh Jesper
            To boldly go where no fish gone before!

Kommentar

• Oscar Cederqvist
              • November 2002
              • 6546

Tanken har slagit mig mer än en gång..........
              Oscar Cederqvist

Kommentar

• kampfisken
                • September 2003
                • 666

Efter att ha provat att klappa i händerna, dunka mot glasfönstret, skrikit, slagit till balkongplåten med sopborste, kastat tomburkar och snusdosor efter dom, nätat in hela balkongen, hängt upp folieremsor och pappfåglar, skramlat med tomburkar etc, så funderade jag faktiskt på att skaffa en luftpistol och helt sonika skjuta mot deras huvuden... Men jag nöjde mig med detta förträffliga "vattengevär" jag köpte i somras, vilket jag rekommenderar. Några veckors vattenkrig och duvorna är ett minne blott...
                Malawi, Amazonas, Sällskapsakvarium, Sydamerika, Asien.

Kommentar

• Oscar Cederqvist
                  • November 2002
                  • 6546

Är just nu i stånd med att bygga en stor jaktfalk i papp
                  Oscar Cederqvist

Kommentar

• kryddarn
                    • December 2003
                    • 118

ett minne blött menar du ;-), kampfisken
                    hehe
                    <font color="blue">http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=141558

Kommentar

• Oscar Cederqvist
                      • November 2002
                      • 6546

Nu är "Fågeln" på plats, får se hur den funkar. Nästa steg är katterna.
                      Oscar Cederqvist

Kommentar

• jolon
                        • December 2002
                        • 1075

Jag vet att man skyddar skyltar och dylikt med ståltråd,, böj en kraftig ståltråd (eller pianotråd) till ett U Med ben som är ungefär 10-15 cmsilikona fast dessa sen på ytan du vill skydda med en två tre cm mellanrum (visst det är ett dj***la jobb men vill du inte testa alternativet kaliber 20 så,,,)
                        My internet should be readonly.

Kommentar

• Oscar Cederqvist
                          • November 2002
                          • 6546

Kan berätta att papp fågeln verkar funka. Den har hängt där i två dygn nu och inga duvor har landat. Ett par har varit på inflyggning men tagit till flykten när de sett "Fågeln"
                          Oscar Cederqvist

Kommentar

• k0mpis
                            • January 2004
                            • 20

Kan Berätta om ett sommar jobb jag hade en gång i tiden.
                            Jag målade plåt fåglar, Hackspett siluetter åt ett kraftbolag
                            dess plåt bitar sattes då upp på stolparna och skrämde bort
                            andra hackspettar, då dessa fåglar har olika revir.
                            Tanken var vell att spettarna inte skulle picka sönder stolparna..?

Kommentar

• Oscar Cederqvist
                              • November 2002
                              • 6546

Inga duvor har kommit tillbaka så papp fågeln har funkat bra. Tack för all hjälp.
                              Oscar Cederqvist

Kommentar

Arbetssätt...