En duva har laggt ägg på min ballkong. Vad ska jag göra åt saken? Om jag pillar på eller flyttar ägget så överger de väl det?
Duvägg?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Riv bort skiten eller låt det vara!
Låter du dem vara kommer du att kunna följa utvecklingen från ägg till flygga ungar och det är himla kul, har gjort det själv en gång.
Säger bara en sak, de skiter kopiösa mängderDä årner sä allti, å jör dä int dä så kvetter dä !Kommentar
-
Det ligger på golvet på balkongen, inte i något bo. Duvan flög iväg när jag gick ut men har kommit tillbaka och ligger på ägget.Oscar CederqvistKommentar
-
-
Tufft! Släng inte ägget, det är så intressant att studera sånt här på nära håll. Frågan är om ungen hinner bli flygfärdig innan det blir för kallt. Men det låter konstigt att dom inte har nåt bo? Jag skulle låta det vara för att se om det blir nåt. Fast det vore ju tråkigt om ungen fryser ihjäl.. Hm.. låt duvorna ta hand om saken tycker jag..-Helena S.Kommentar
-
Det borde la ta ca 14 dagar för dom o kläckas tror jag,,,vet inte exakt. Låter intresant de därEric RoyalKommentar
-
Okej, tackar. Jag hör av mig med uppdateringar. På morgonen idag ligger hon fortfarande kvar på ägget.Oscar CederqvistKommentar
-
Kan rapportera att äggen kläckts för ca 2 veckor sedan. Ungarna är lite större än en tennisboll nu.Oscar CederqvistKommentar
-
Låter ju jättekul det där! Hoppas duv-ungarna klarar kylan!Akvarist - javisst!
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=63796Kommentar
-
Visst låter det kul, men det låter inte så kul på morgonen när de skriker efter mat. Balkongen ser inte så kul ut hellerSka se om jag kan ta ett par bilder med mobil-kameran.
Oscar CederqvistKommentar
-
Har nu lyckats få ett par bilder på duvorna. Lägger upp dem så snart jag kan. De är ganska stora nu.Oscar CederqvistKommentar
-
Nu finns två blder på cuvorna på min zoon. Fnns även lite nya bilder på mna Discus och Malawi.Oscar CederqvistKommentar
Kommentar