Vad har ni för katter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #61
    Rufus, drygt ett och ett halvt år gammal blå bondkatt, men undrar om han inte har oriental eller blå ryss i släkten, då han har rätt lång nos, smal svans och höga ben, ser inte ut som en typisk "bonde".

    Gillar att plaska i sin vattenskål, lägga sitt torrfoder i blöt, dricka ur akvariet, kolla in de stora kissarna på Animal Planet, och leka och brottas med sin kompis Pyret, en liten silverspotted hittetjej som bor hos mamma och pappa, tillsammans med 13-åriga svartsköldpaddsfärgade skogisen Kajsa, som han också brottas med ibland. Hon är dock inte lika sams med Pyret.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • 0422
      • August 2007
      • 644

      #62
      Familjen har fyra birmor, Simba, Leo, Taco och Tequila. Simba är dock den katt jag umgås mest med, så jag får väl räkna honom som min katt i det här fallet...

      Han är en blåmaskad birma, med kortkort stubin. Man kan göra lite vad man vill med honom i 1½ minut, sedan är han ingen katt utan en kattkus, klor och tänder överallt, trädgårdshandskar rekommenderas. Men just nu ligger han och är hur söt som helst bredvid mig i sängen och vaktar. Han är katten som när man kommer hem går fot med en och som hoppar upp och lägger sig mítt i tidningen när man läser den. Han hade troligtvis lagt sig över tangentbordet om det inte vore för att jag har händerna här. Han gillar att äta torrfoder, samt att dricka vatten ur dricksglas. 60 grader kulörtvätt tycker han är kul att kolla på (många färger som snurrar runt ju), samt att kolla ner i avloppsbrunnen i duschen och se hur vattnet avdunstar. När han var liten och vi hade kaniner kunde han gå omkring med dem hur han ville, inga jaktinstinkter där inte...
      - MAKE LOVE NOT LANDFILL -

      Kommentar

      • Naugthy
        • February 2008
        • 531

        #63
        Jag hgar två katter som är som dag och natt. Tusse är en vit och rödprickig huskatt på 2 år. Han älskar att kela och han går inte längre än 20 m bort från huset och han älskar att sitta och titta på fiskarna och att äta fiskmat *mums*. Sixten däremot kan vara ute 1 vecka i sträck utan att man ser en skymt av honom han älskar mat och att sova.
        "I don´t need to be careful, because I have a gun." Homer Simpson
        "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat." Nalle Puh

        Kommentar

        • CeciliaW
          • January 2008
          • 71

          #64
          Har tre katter...

          Aska, svart huskatt - hennes mamma, mormor, mormorsmor osv har funnits i sambons familj länge. 3 år gammal. En liten och försynt dam som vill kela sisådär en gång i månaden och håller sig mycket på "sin kant". Jamar otroligt tyst. http://www.flickr.com/photos/ceciliaw/2287690727/


          Cozby
          , svart huskatt, 1/2 siames (hans mor är renrasig SIA n), mycket pratig, kelig och social. Dricker endast ur vattenkranen, pratar högljutt och berättar för världen vad han gör och vad han vill. Hälsar gladeligen på främlingar, och följer gärna med på promenader med hundarna. http://www.flickr.com/photos/ceciliaw/2244775992/


          Nemo, Svartvit ettårig semilånghårig huskatt. Askas son, som jag hjälpte till världen själv den 6 april förra året när han föddes i min garderob. Kullen var inte planerad, men väldigt älskad och vi behöll Nemo mycket pga hans ovanliga teckning i ansiktet och hans mysiga personlighet. Går sällan långt från tomten, hemkär. Leker gärna i hundarnas vattenskål http://www.flickr.com/photos/ceciliaw/2143272261/
          Senast redigerad av CeciliaW; 24 February 2008, 13:23.

          Kommentar

          • Olfi
            • January 2007
            • 174

            #65
            Vi har alltid haft vanliga bonnkatter, fina dom också! Fast jag skulle vilja ha en raskatt av något slag sedan. Problemet är ju bara att de är så jädrans dyra, och ska man då ha den som utekatt (Nåt annat vore inte bra!) så finns ju alltid risken att katten går o blir överkörd eller nåt annat hemskt. Det händer ju trots allt ibland, när man har otur. Det är ju inte som med en hund, som man kan lära var tomtgränsen går, eftersom katterna är lite mer egensinnade. Känns lite tveksamt att spendera så många tusen på en katt.. Tyvärr. Hade varit annat om man hade bott på en gård nånstans, ensamt ute i skogen. Vi bor ioförsig långt ut på landet nu, men det finns bilar här också

            Kommentar

            • miluhe
              • June 2006
              • 2090

              #66
              Vi har4 birmor
              Romeo 8år
              Xanthia 6år
              Schumi 4år
              Kylie 2år

              Kommentar

              • Pumis
                • December 2006
                • 118

                #67
                Hej!

                Här hemma har vi två katter. Den ena är Gudrun, hon fyller snart 18 år. Har funnits i mitt liv sen jag var 4 år. En liten vit dam som hör lite dåligt, men numera ligger hon endast och sover och gottar sig. Fina soliga dagar kan hon tänka sig att gå ut på altanen och sola lite. Jätte mysig och dreglar en aning när man kelar. Vilket inte uppskattas av alla. Hade hennes bror Arne hos oss också, men han är numera i katthimlen.



                Den andra lilla damen är Siri, hon fyller 6 år i maj. Hon är en mycket envis skeppskatt med rackartyg hela tiden. Brukar leka tafatt med hundarna här hemma. Tror aldrig den katten kommer att lugna ner sig. En riktig kelgris som gillar att sitta i fönstret och titta ut på fåglarna.. sedan brukar hon ta en liten tur ute och lunka runt hennes "revir" för att se att allt står rätt till. Om grannens katt kommer in på hennes tomt sätter hon dem på plats direkt. En riktigt liten djävul i den damen.



                Mvh/Hanna
                Bifogade filer
                Pumis, sannerligen fiskbesatt från topp till tå!

                Kommentar

                • Mona
                  • October 2002
                  • 840

                  #68
                  Ursprungligen postat av Olfi
                  Vi har alltid haft vanliga bonnkatter, fina dom också! Fast jag skulle vilja ha en raskatt av något slag sedan. Problemet är ju bara att de är så jädrans dyra, och ska man då ha den som utekatt (Nåt annat vore inte bra!) så finns ju alltid risken att katten går o blir överkörd eller nåt annat hemskt. Det händer ju trots allt ibland, när man har otur. Det är ju inte som med en hund, som man kan lära var tomtgränsen går, eftersom katterna är lite mer egensinnade. Känns lite tveksamt att spendera så många tusen på en katt.. Tyvärr. Hade varit annat om man hade bott på en gård nånstans, ensamt ute i skogen. Vi bor ioförsig långt ut på landet nu, men det finns bilar här också
                  Det med att katter måste vara utekatter är en gammal och seglivad myt. Det krävs dock mer av husse och matte i form av lek och anpassning av hemmet, men det är helt möjligt att skapa ett bra liv för katten inomhus. Man kan också skapa säkra utomhusmiljöer för katter i form av rastgårdar, vi har till exempel nätat in våran altan. Dessutom är man som kattägare enligt lag skyldig att hålla sin katt under uppsikt så att den inte stör någon annan.
                  Min hemsida ~*~ Min YouTube kanal ~*~Applesnail

                  Kommentar

                  • bessa
                    • October 2007
                    • 266

                    #69
                    Jag har en huskatt som är 25 % ragdoll o 25 % helig birma o 50 % bondkatt hehe... mycket katt i henne
                    Katt +Fisk = Älskade

                    Kommentar

                    • oskarwallin
                      • February 2008
                      • 1080

                      #70
                      jag har en katt som jag inte har nån aning om vilken ras han e, han kom till oss för 7 år sedan på altanen.. han va skit hungrig så vi gav honom lite grädde..
                      När vi försökte få han att gå så ville han inte så vi satte ut honom, morgonen efter satt han kvar utanför dörren på samma plats, så mamma Satte ut han i buskarna och 7 timmar senare när hon kom hem från jobbet satt han kvar och väntade.. ås då gjorde mina föreldrar en Anmälan till polisen eller nåtgot sånt.
                      polisen fick inga svar och Tuffse som han heter fick stanna.. farsan vill döpa han till sån spritsort som hadde samma färg som honom :P
                      iaf nu e han här har aldrig varit lyckligare (vad vi vet) :P
                      bortskämd med räkor och oxfilé :9 han sover tillochmed på min huvudkudde varje natt
                      han e extremt snäll han har ALDRIG bitit eller rivit någon, eller jo min lillasyrra när hon försöker bada honom.. och det va inte direkt med mening, han råkade komma åt henne när han sprattlade :P hihi..
                      60,58 liter
                      **Ducunt volentem fata nolentem trahunt**
                      *Ödet leder den villige och släpar den ovillige*

                      Kommentar

                      • Meleme
                        • April 2007
                        • 6

                        #71
                        Här hemma bor 2 Devon Rex, en helvit fertil 2årig herre vid namn Pajas och hans kastrerade svart-vita flickvän Maggie som är 1,5 år =)

                        Kommentar

                        • Nina82
                          • January 2008
                          • 6610

                          #72




                          Det här är Donna 5½ år. Hon är "vanlig bonnakatt" som vi så fint kallar det här i skåne. Bor inne, men har löplina ute i trädgården.
                          Bor nära stor väg och vill inte riskera hennes liv, men hon trivs så bra med sitt liv.
                          När våren kommer börjar hon bli rastlös och vill ha på sig sin sele och sitta på trappan en stund. Mycket speciell katt med många idéer. Dricker hellre akvarievatten än friskt vatten och ligger på en stol framför 450L-avariet och kikar.
                          12L 12L 24L 24L 24L 24L
                          38L 54L 54L 63L 450L

                          Kommentar

                          • gladys
                            • March 2005
                            • 1962

                            #73
                            Mister
                            En svartvit smokefärgad bondkatt. Snart året gammal.
                            Kastrerad, id-märkt och vaccinerad. Går ut i koppel.
                            Senast redigerad av gladys; 15 March 2008, 00:54.
                            Quidquid latine dictum sit, altum viditur

                            Kommentar

                            • Öronräv
                              • March 2007
                              • 754

                              #74
                              Missi
                              Skogis/bondkatt, snart 19 år gammal.
                              En väldigt social men arg liten dam, dock mycket, mycket mysig. följer mig var jag än går.
                              världens bästa katt <3

                              Av någon anledning är denna liggställning mycket populär ó_O
                              Bifogade filer
                              Senast redigerad av Öronräv; 15 March 2008, 01:46.
                              There is a windmill in my beard; Your argument is invalid.

                              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1277734

                              http://oeronraev.bilddagboken.se/

                              Kommentar

                              • Salta Katten
                                • March 2008
                                • 740

                                #75
                                Jack, helsvart bondkatt, 9 månader gammal. Innekatt. Han gillar att leka med leksaksmöss, ligga i lådor och kassar, och dra ut toapapper från rullen och riva sönder det. Att gömma sig bakom möbler eller hörn och hoppa fram och "anfalla" sin intet ont anande matte är också kul! Cool och orädd i de flesta situationer. Och så klart världens bästa katt! (Ja, jag är heeelt opartisk)

                                Kommentar

                                Arbetssätt...