hur löser man problemet att två katter bråkar med varann

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dwess
    • April 2005
    • 1

    hur löser man problemet att två katter bråkar med varann

    jag har 2 honkatter chika och pixie..när vi fick dom var pixie kastrerad men inte chicka..sen när chika kastrerades så började dom bråka..och det har dom gjort nu i två veckor.( dom var vänner förut ) ..och nu är chika så dominant att pixie inte vågar gå utanför köket. och när hon väl gör det så brakar det loss...

    skulle uppskatta svar då vi inte vill skicka iväg nån av dom

    mvh Dwess
  • C.Ciklid
    • February 2005
    • 12055

    #2
    Det kan ta en bra tid tills de är sams igen. Är det två honor eller hona/hane? Honor kan bli för*liga mot hanar som är kastrerade. Det verkar även som om det slår "slint" i huvudet på vissa honor som steriliseras.
    //Camilla
    De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

    Kommentar

    • Lenita
      • June 2003
      • 850

      #3
      Har ingen erfarenhet av kastrerade kattor så jag vet inte om ditt problem har med det att göra, men det låter märkligt att de blivit osams efter kastreringen. Kan vara att den nykastrerade honkattan fått en "ny" doft, men då borde det vara tvärtom att det var hon som blev jagad.
      Annars kan det ju som sagt ta ett tag innan två nya katter accepterar varandra, men dina känner ju varann sen tidigare. Det bästa tror jag är alltid att låta dem göra upp det sinsemellan, utan att blanda sig i.
      ____________________________________
      Pax vobiscum!

      Kommentar

      Arbetssätt...