Ultraljud på fredag!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pickles
    • October 2009
    • 1155

    #46
    Ingen affär Nubi - de är redan sålda! ; )

    Men mer allvarligt: jag har precis gjort mig en uppdatering hos valparna efter en vecka i nya hem och upplever att två av dem har problem med valpar som biter och gnager på kläder/filtar/skor. Detta gjorde de inte hemma hos mig, men här hade de naturligtvis både syskon, mamma och katt att gnaga på... och jag har aldrig själv haft det här bekymret/upplevt det som ett problem hos mina hundar.

    Är det någon som har något konkret tips jag kan dela med mig av, förutom en enkel tillrättavisning och det klassiska "barnsäkrandet" där känsliga saker helt enkelt åker upp från golvet?
    På något vänster känner man sig som uppfödare att man har ansvar för sådana här saker... trots att jag (egentligen) anar att problemet inte är mycket mer än ovana valpägare. Bitperioden går trots allt över.
    "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
    ~25l vatten

    Kommentar

    • Everhate
      • December 2009
      • 50

      #47
      Det jag tror är att en tillsägning från valp ägarna + upprepa detta HELA tiden. till slut lär sig hunden (valpen) att detta beteende inte e godtagbart! lägga dom på sidan och låta ligga 1 eller 2 min utan å röra sig och sen bara gå där ifrån själv (efter man sagt varsågod, upp och lek) och självklart MYCKET kärlek

      Kommentar

      • Nubi
        • March 2009
        • 9026

        #48
        Leksaker leksaker och så borde väl människorna kunna anpassa sig med ett inte ha saker på golvet som är lätt att tugga på nu när valpen kanske hittar på bus, det är en period som går över, och under tiden gör man enkelt för sig, inget på golvet, eller kompostgaller till ytterskorna.

        GUD VAD SÖTA valparna( de bruna så klar ) var åååååh så underbart gosigt att ha en nanny som katt *hihihi*
        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
        Fiskbloggen

        Kommentar

        Arbetssätt...