Hur få bort skrivskyddad text

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Hur få bort skrivskyddad text

    Jag är som sagt "dataidiot" och normalt så har jag ju Christian att fråga när jag har "ställt till med något" - men nu är ju han på semester så därför får jag fråga här.

    Jag håller på att skriva en längre text i en vanlig wordfil (office word 2007) - men har lyckats att "skrivskydda den". Hur jag gjorde har jag inte en susning om och om jag hade vetat det så hade jag säkert också ha vetat hur man upphäver skrivskyddet.

    Så någon därute som vet var jag sakll gå in för att upphäva skrivskyddet.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    #2
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Jag är som sagt "dataidiot" och normalt så har jag ju Christian att fråga när jag har "ställt till med något" - men nu är ju han på semester så därför får jag fråga här.

    Jag håller på att skriva en längre text i en vanlig wordfil (office word 2007) - men har lyckats att "skrivskydda den". Hur jag gjorde har jag inte en susning om och om jag hade vetat det så hade jag säkert också ha vetat hur man upphäver skrivskyddet.

    Så någon därute som vet var jag sakll gå in för att upphäva skrivskyddet.

    hur man upphäver skyddet vet jag inte.

    men här funkar det att markera hela texten, högerklicka, kopiera, paste i ett nytt dokument.

    gör jag titt som tätt när jag får text från leverantörer som de skyddar....


    ...
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

    Kommentar

    • stpe04
      • February 2008
      • 32

      #3
      I Word 2007 har du en uppsättning knappar som på engelska heter Review. Under denna finns alla tänkbara varianter för att låsa delar eller hela dokument.
      Mvh
      Stefan
      Mvh
      Stefan

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Ursprungligen postat av stpe04
        I Word 2007 har du en uppsättning knappar som på engelska heter Review. Under denna finns alla tänkbara varianter för att låsa delar eller hela dokument.
        Mvh
        Stefan
        Ok - hittade det nu - tack för tipset
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        Arbetssätt...