Har startar ett forum önskas lite hjälp

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mrandersson1
    • April 2011
    • 11

    Har startar ett forum önskas lite hjälp

    Hej jag har startat ett forum vid namn http://akvaristbygg.egetforum.se och hoppas ni kan lägga era frågor och tipps där med. Så jag kan få rullning på allt. Forumet inriktar sig först och främst på akvarie och tillbehörs byggen men även allt annat

    ps. kom gärna med förslag men gör detta på forumet och inte här

    Mvh. Admin för http://akvaristbygg.egetforum.se
    Senast redigerad av mrandersson1; 04 July 2011, 19:51.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    På Zoopet kan man gärna tipsa om ett nytt forum som startat. Däremot att diskutera hur detta forum skall se ut, innehålla etc. etc. - sådana diskussioner hör hemma i forumet ifråga och inte på andra forum som t.ex. Zoopet.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • mrandersson1
      • April 2011
      • 11

      #3
      Hej Kjell mycket bra skrivet och håller helt och hållet med dej om detta. Har nu redigerat mitt inlägg för att matcha

      Mvh Magnus

      Kommentar

      • Kapten Zoom
        • January 2011
        • 814

        #4
        En dum fråga kanske: -Vad har ditt forum som inte Zoopet redan har?
        Så många entusiaster som är så nernördade att de häckar på ett akvarieforum finns det väl inte i Sverige eller?
        I all välmening.
        Akvaristens bästa vän: En hink och en trasa!

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          Lite tråkigt att man kopierar från andra forum för att komma igång: http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=107287
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • mrandersson1
            • April 2011
            • 11

            #6
            Ursprungligen postat av ansjo
            Lite tråkigt att man kopierar från andra forum för att komma igång: http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=107287
            http://akvaristbygg.egetforum.se/att...aguide-t2.html

            tack för informationen ska prata med medlemmen och se om hon frågat om lov att kopiera

            Mvh Magnus

            Kommentar

            • mrandersson1
              • April 2011
              • 11

              #7
              Ursprungligen postat av Kapten Zoom
              En dum fråga kanske: -Vad har ditt forum som inte Zoopet redan har?
              Så många entusiaster som är så nernördade att de häckar på ett akvarieforum finns det väl inte i Sverige eller?
              I all välmening.
              zoopet är en mycket bra sida och jag vill inte konkurrera med dem utan mer försöka komplettera med en större projekt del

              Mvh Magnus

              Kommentar

              • Kapten Zoom
                • January 2011
                • 814

                #8
                Ursprungligen postat av mrandersson1
                zoopet är en mycket bra sida och jag vill inte konkurrera med dem utan mer försöka komplettera med en större projekt del

                Mvh Magnus
                Oki, Mvh
                Akvaristens bästa vän: En hink och en trasa!

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  #9
                  Ursprungligen postat av Kapten Zoom
                  En dum fråga kanske: -Vad har ditt forum som inte Zoopet redan har?
                  Så många entusiaster som är så nernördade att de häckar på ett akvarieforum finns det väl inte i Sverige eller?
                  I all välmening.
                  Det är alltid bra om det finns flera forum och hemsidor inom akvaristiken så att akvariehobbyns alla olika delar av hobynn kan få sitt lystmäte. Om det sedan inte finns tillräckligt med intresse så skre ju inget värre än att hemsidan dör ut.
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    #10
                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Lite tråkigt att man kopierar från andra forum för att komma igång: http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=107287
                    http://akvaristbygg.egetforum.se/att...aguide-t2.html
                    Det är inte bara olagligt utan också straffbart att stjäla material. Jag har inte gett tillstånd till detta så se till att det försvinner omedelbums.

                    Men kanske har de skaffat sig tillstånd från de som skrev denna text att använda det och i så fall är det ju OK, men det borde ju anges då.
                    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 05 July 2011, 09:04.
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • fisheye
                      • November 2010
                      • 488

                      #11
                      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                      Det är inte bara olagligt utan också straffbart att stjäla material. Jag har inte gett tillstånd till detta så se till att det försvinner omedelbums
                      plagiering är illa.Men en stilla undran vem har copyrighten när vi skriver på zoopet? Den som gjort ett inlägg eller zoopet? Jag kan inte minnas att man gör en officiell överlåtelse av copyrighten?Inte för det gör mig själv något - jag anser att mina inlägg är att betrakta som public domain - men anser ändå att om man citeras så ska källan anges.

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        #12
                        Ursprungligen postat av fisheye
                        plagiering är illa.Men en stilla undran vem har copyrighten när vi skriver på zoopet? Den som gjort ett inlägg eller zoopet? Jag kan inte minnas att man gör en officiell överlåtelse av copyrighten?Inte för det gör mig själv något - jag anser att mina inlägg är att betrakta som public domain - men anser ändå att om man citeras så ska källan anges.
                        När det gäller inlagda foton osv så står det ju angivet copyright zoopet.com men det händer att företag vänder sig till mig och vill använda något foto i reklamen och är det då inte mitt eget foto så hänvisar jag dom alltid till fotografen.

                        Till din textfråga så vet jag inte riktigt - dock så är det ju alltid olagligt att kopiera längre stycken utan att ha fått tillåtelse från den som skrev texten så skulle någon vända sig till mig och fråga om han får använda någon text på Zoopet som du har skrivit - så kommer jag inte att ge något tillstånd utan att istället hänvisa denne till dig. Strikt juridskt vet jag dock inte om det är du eller Zoopet som äger copyrighten till den text som du har skrivit på Zoopet - någon annan vet säkert bättre.


                        Nu är det dock borta från hemsidan ifråga så det är ingen vits med att älta detta vidare - misstag kan alla göra
                        Senast redigerad av Kjell Fohrman; 05 July 2011, 09:06.
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        Arbetssätt...