Stoppa hajplågeriet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Per/Haninge
    • January 2007
    • 285

    Stoppa hajplågeriet

    Vet inte hur många som såg det på nyheterna men där visade dom hur "fiskarna" skar av fenorna på levande hajar för att sedan slänga tillbaka dom levande.
    Hajarna kan plågas upp till en vecka innan dom dör på havsbotten.
    Allt för hajfenssoppans skull.
    Mail direkt med vad du tycker om att totalförbjuda dessa övergrepp på hajar:
    MARE-SHARK-FINNING-CONSULTATION@ec.europa.eu
    Per/Haninge
  • Joppan94
    • February 2011
    • 105

    #2
    Har sätt och läst en del om detta och de är fan sjukt...

    Kommentar

    • Per/Haninge
      • January 2007
      • 285

      #3
      Ursprungligen postat av Per/Haninge
      Vet inte hur många som såg det på nyheterna men där visade dom hur "fiskarna" skar av fenorna på levande hajar för att sedan slänga tillbaka dom levande.
      Hajarna kan plågas upp till en vecka innan dom dör på havsbotten.
      Allt för hajfenssoppans skull.
      Mail direkt med vad du tycker om att totalförbjuda dessa övergrepp på hajar:
      MARE-SHARK-FINNING-CONSULTATION@ec.europa.eu
      Det är alltså en öppen konsultation där EU politikerna vill veta vad EU medborgarna tycker, så jag uppmanar er att göra er röst hörd!
      Per/Haninge

      Kommentar

      • candra
        • January 2010
        • 455

        #4
        Jo, jag såg det också, och höll mig för munnen...och gapade...så jävulusiskt äckligt, och vidrigt...jag kunde själv känna att dom kapade av mina ben och armar och lät mig sjunka....äh...det var hemskt....vilka människor det lever i denna värld...bara den tanken...men det är ju en annan historia....
        // Candra


        240l sällskap 20l Nano


        Kommentar

        • Per/Haninge
          • January 2007
          • 285

          #5
          Bara att maila och protestera.........
          Ju fler som gör det.........
          Per/Haninge

          Kommentar

          • ettfettbranamn
            • December 2010
            • 3424

            #6
            som med allt annat.. pengarna styr..

            med tanke på vad hajfenorna är värda kommer fattiga fiskare att riskera sina liv om det är så.. då hamnar man i en situation där du antingen får sänka fiskarna med risk för mänskligt liv eller låta dem fiska sina hajar..

            jag personligen skulle gärna skära armarna av fiskarna och kasta ner dem till ett gäng candiru och fortsätta hela vägen upp till ledningen i företagen som köper in fenorna.. eftersom de flesta inte tänker som jag (tack och lov) kommer vi nog att förlora ett gäng haj/val/delfinarter..

            det här är ju något som dyker upp lite då och då tillsammans med klubbningen av baby-sälar.. efter 2 månader har de hemska bilderna i huvudet lagt sig och folk slutar bry sig.. de enda som fortsätter är ett gäng aktivister som förmodligen är, men definitivt utmålas som galna..

            grattis, människor är as..
            Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

            Normaliseringsprocessen..
            (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

            Kommentar

            Arbetssätt...