är det bara jag som har problem med pwss

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • laasesku
    • October 2002
    • 660

    är det bara jag som har problem med pwss

    har beställt därifrån 6 ggr tror jag eftersom de har stort sortiment. Men nu vette sjutton längre. När jag tänker på det så slår det mig att det varit fel 5 av 6 gånger. Om inte nåt är paj så är det fel pryl eller nåt som saknas. Sen måste jag maila med dem vilket tar många dagar (svaret kommer ofta efter 2-3 dagar). Ofta får jag oxå märkligt formulerade email som inte gör det enklare.

    har bara jag maximal otur när jag beställer från denna affär som sägs ha så bra rykte?
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    #2
    Ursprungligen postat av laasesku
    har beställt därifrån 6 ggr tror jag eftersom de har stort sortiment. Men nu vette sjutton längre. När jag tänker på det så slår det mig att det varit fel 5 av 6 gånger. Om inte nåt är paj så är det fel pryl eller nåt som saknas. Sen måste jag maila med dem vilket tar många dagar (svaret kommer ofta efter 2-3 dagar). Ofta får jag oxå märkligt formulerade email som inte gör det enklare.

    har bara jag maximal otur när jag beställer från denna affär som sägs ha så bra rykte?
    Jag har aldrig någonsin haft problem med PWSS, tvärtom. Det har hänt, att om något som jag har beställt inte finns i lager så har jag fått vänta några extra dagar, men då har jag fått meddelande om förseningen

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Likan
      • April 2012
      • 2611

      #3
      Jepp, du har otur.

      Vet att en del stör sig på kommunikationen, alltså lite väntetid på mail etc. Annars har jag inte hört något negativt om dem alls.

      Jag beställer alltid därifrån. supernöjd!
      450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

      Kommentar

      • JonasHol
        • July 2010
        • 226

        #4
        Jag tror också att du har haft otur. De ggr jag best från PWSS har det alltid funkat utan problem. När det gäller svar på mail så tycker jag personligen att 2-3dagar är fullt acceptabelt, får jag inte svar efter 5arbetsdagar så tycker jag att det är dåligt men det är ju jag :-).


        Sent from my iPad using Tapatalk

        Kommentar

        • ettfettbranamn
          • December 2010
          • 3424

          #5
          Det känns ju som en av internetleverantörerna som känns seriösast över lag.. Grejen är att man aldrig kan vänta sig ett skit av någon annan och eftersom det är risken man tar med att beställa saker betalar jag fan så mycket hellre 20% extra och får fördelen att kunna klämma, känna, testa, få ett nummer att ringa och ett ansikte att förhandla med/skälla på..

          Håller dock med dig, vid de få tillfällen jag faktiskt beställt något har det alltid blivit något knas utom när det kommer till ännu större leverantörer i utlandet som brukar vara väldigt måna om att kompensera en med råge om de gjort bort sig.. I sverige brukar det mest vara att man får grejen skickad till sig 2 veckor för sent, får betala ny frakt och tiden man lagt på att hämta/skicka tillbaka/hämta inte går ihop sig.. Nä, fyfan för internetshopping, länge leve gubbar med butiker!
          Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

          Normaliseringsprocessen..
          (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

          Kommentar

          • Jens A.
            • March 2007
            • 5026

            #6
            Har också beställt massor med saker från dem, och aldrig haft några problem. Tycker i o f s också att det är bättre med bra butiker "live".
            Earth first! We´ll screw up the other planets later!

            Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

            Kommentar

            • sauk1
              • August 2013
              • 35

              #7
              Jag har beställt rätt mycket från dem och det har flera gånger blivit fel. Men de har varit trevliga och tillmötesgående så det har inte stört. I något fall fick jag t o m behålla fellevererade varan, som kompletterades med det jag verkligen skulle ha. De har bra sortiment och priser så det är värt det.

              Kommentar

              • laasesku
                • October 2002
                • 660

                #8
                Vette sjutton. Blir bara så trött på småföretag som inte själva fattar att om det blir fel ska de fixa det snabbast möjligast och stå för alla extra kostnader. Det är ju som att man själv får förklara för dem att en vara som är skadad måste bytas ut, det är inget man själv lagar när man lagt ut dyra pengar. Nej får nog bli gubbar i riktiga affärer istället. Har haft en 3-4 beställningar från nätet sista och den huvudvärken som kommer med är inte värt de slantar man sparar. Pwss skickade bla en bänk ståendes på halvpall (ståendes på kortsidan)! Klart att paketet ramlar ett par gånger innan det kommer till min dörr och lagam sönder.
                Senast redigerad av laasesku; 26 July 2014, 15:27.

                Kommentar

                • Helene&Andreas
                  • January 2009
                  • 1336

                  #9
                  Ja alla internet företag kan dra åt he*****! "Gubbar med butiker" kommer alltid vara där jag handlar!

                  Kommentar

                  • Christer5

                    #10
                    Det är ändå till att ta i jag handlar regelbundet från Aquaristic.net och har aldrig haft problem,så det är nog väldigt olika.

                    Kommentar

                    • flygrc
                      • June 2006
                      • 2755

                      #11
                      Ursprungligen postat av Christer5
                      Det är ändå till att ta i jag handlar regelbundet från Aquaristic.net och har aldrig haft problem,så det är nog väldigt olika.
                      Jag handlar också från dem, haft många ordrar därifrån. Det enda som blivit fel är att jag en gång fick en låda, 6st doppvärmare istället för en. De skickade en retursedel så skickade jag tillbaka 5 st.
                      https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                      Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        #12
                        Ursprungligen postat av Helene&Andreas
                        Ja alla internet företag kan dra åt he*****! "Gubbar med butiker" kommer alltid vara där jag handlar!
                        Det där är väl lite var man bor i landet. Självklart handlar man väl " hos gubbar med butiker" om utbudet finns. Tyvärr är det inte så norr om Huvudstaden, så vi som bor norröver är lite smått "beroende" av dessa nätbutiker, som jag personligen inte skulle klara mig utan

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Christer5

                          #13
                          Även om man bor i en större stad så är det bekvämt att beställa via nätet om man vet vad som skall köpas,sparar även pengar samt man får bonus på det som köps.Jag handlar naturligtvis även hos handlare i Göteborg när det passar.
                          Senast redigerad av Gäst; 26 July 2014, 20:16.

                          Kommentar

                          • Helene&Andreas
                            • January 2009
                            • 1336

                            #14
                            Ursprungligen postat av Inger H
                            Det där är väl lite var man bor i landet. Självklart handlar man väl " hos gubbar med butiker" om utbudet finns. Tyvärr är det inte så norr om Huvudstaden, så vi som bor norröver är lite smått "beroende" av dessa nätbutiker, som jag personligen inte skulle klara mig utan

                            //Inger
                            Där har du en poäng Inger! Just vi här i Värmland är väldigt lyckligt lottade då vi har VÄLDIGT bra butiker med mycket kunnig personal, sen finns det andra fördelar också men dessa är de man kan tala högt om!

                            Sen diskussionen ang att spara pengar... Som en tidigare vis man sa... Betalar hellre 20-30 % högre pris om det skulle vara det för att få ett ansikte på den man handlar av... Behöva tips av eller skälla på!

                            Kommentar

                            • Mathias Nilsson
                              • July 2011
                              • 6552

                              #15
                              Jag ska ju inte yttra mig för mycket då jag har haft rätt mycket att göra med PWSS, de levererar alltid och jag har gjort några sköna affärer genom åren.

                              Jag har dock inte behovet av en billig E-handel då utbudet hos min lokala handlare är så otroligt bra. Det som inte finns kommer på några dagar. Då gynnar man den lokala näringen och det är viktigare för mig än ett hus från sekelskiftet, på en åker, i Vingåker (som inte säljer djur)

                              Jag tror att man får se bortom hundralappen, man får ganska mycket om man är villig att betala. Jag har ju ett intresse i att min lokala handlare bedriver en gynnsam verksamhet.

                              Sedan så måste ju Andreas få ett svar också. Vi har bra affärer, det är dock inte de stora kedjorna som levererar. De är så långt bakom de privata aktörerna så att det är helt osant. Vi har 3 verksamheter som är inriktade på sött där nivån är riktigt bra, det är jag glad för.

                              Vad ville jag få fram?

                              Gå till er lokala handlare, snacka skit, gör er kamrater med personal och ägare. Nätverka, skapa kontakter, hitta folk att njuta ihop med. Allt detta kan ni oftast få i akvarieaffären.
                              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                              Kommentar

                              Arbetssätt...