Min åsikt om Amazon Abyss...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    Min åsikt om Amazon Abyss...

    Nu har jag sett Amazon Abyss, filmen om ett team som dyker och fotar i Amazonas.

    Jag är kluven.

    Det mesta av filmen är fotat ovan ytan ("the making of" i stort sett) och av det som är fotat under ytan är det mesta bilder på dykare och deras lampor. Kanske tio minuter av filmen visar miljöer och fisk under ytan
    ... men å andra sidan är det helt fantastiska tio minuter!

    Nåt som störde mig nåt enormt är man överdriver hur farligt _varenda djur_ som visas i filmen är, som nåt slags parodi på crocodile hunter. Stora malar, kajmaner, pyton, myror, pirayor, korallorm, candiru, cetopsis, t.o.m. chokladmal och gäddciklid. Very very dangerous!

    Fantastiska bilder på en intressant miljö, men det är som om den som klippt filmen inte litat på sitt material, utan istället gjort en resefilm kryddat med farliga djur.

    Det hade kunnat bli så bra, om de faktiskt låtit bilderna tala för sig själv. Vågat visa bilder på fisk i mer än fem sekunder i stöten, t.ex.
    Som det nu är... jo, det är fortfarande bra, men det irriterar mig att de kastade bort chansen att göra nåt fantastiskt.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!
Arbetssätt...