Akvarieföredrag i Malmö 10 april

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • daniel_i_malmö
    • April 2002
    • 1103

    Akvarieföredrag i Malmö 10 april

    Hej
    Torsdagen den 10 april är det åter dags för ett månadsmöte hos Malmö Akvarieförening.

    Denna gång kommer Patrik Rosén och håller ett föredrag om bland annat filterteknik. Patrik höll nyligen ett liknande föredrag på Ciklidstämman och då recenserades det med dessa ord på www.ciklid.se:

    Sedan följde ett kanonföredrag om filtrering av Patrik Rosén aka. PatrickMalmo (här på formet). Han lärde oss lite grundläggande kemi och lanserade sitt JBF = Jäkligt Bra Filter. Mer om hans kunskaper i ämnet kommer framgent i Ciklidbladet, utlovade han på plats.


    Patrik är MAFs egen uppfinnarjocke, keminörd och förste testpilot så förvänta er massor av matnyttig fakta lika väl som spännande idéer sprunga ur Patriks experimentlusta.

    Förutom föredraget har vi som vanligt akvaristisk tipstävling där man kan vinna presentkort i en akvarieaffär, lotteri med fina priser, fika och inte minst trevligt umgänge!

    Alla akvarieintresserade är välkomna!

    Det går bra att komma ner på ett möte även om man inte är medlem. Inträdet är fritt.

    Mötet börjar kl 19 på Branteviksgatan 40, ingång på gaveln.
    Malmö Akvarieförening
    no hope, no harm, just another false alarm
  • daniel_i_malmö
    • April 2002
    • 1103

    #2
    Hittade förresten ännu en recension av Patriks föredrag på Ciklidstämman, skriven av Guldabborrevinnaren Michael Persson på sajten www.ciklider.se:

    Patrik Rosén som är aktiv i flera forum på nätet och med artiklar i Ciklidbladet höll sedan ett mycket intressant föredrag om filtrering. Patrik varvade teori med praktiska tips på ett mycket bra sätt, och delade med sig av sina många kluriga lösningar. Några exempel på vad som togs upp var olika typer av filtrering, varför syre är så viktigt, märlkräftor som håller filtermattorna rena, egenbyggda JBF-filter (Jäkligt Bra Filter) och mycket mera. Själv kommer jag att testa en del av tipsen som gavs, och för er som missade Patriks föredrag så lovade han att det kommer i Ciklidbladet.

    Det låter verkligen intressant!
    Malmö Akvarieförening
    no hope, no harm, just another false alarm

    Kommentar

    • daniel_i_malmö
      • April 2002
      • 1103

      #3
      Bara en påminnelse...
      Malmö Akvarieförening
      no hope, no harm, just another false alarm

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Kan verkligen rekommenderas - Patriks föredrag var väldigt bra
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • daniel_i_malmö
          • April 2002
          • 1103

          #5
          Några timmar kvar nu bara...
          Malmö Akvarieförening
          no hope, no harm, just another false alarm

          Kommentar

          • Ken Olofsson
            • November 2006
            • 8014

            #6
            någon som har lust att ta hand om mina 2 små kottar så jag kan gå ??
            Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
            Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

            Kommentar

            • [lum]
              • June 2007
              • 137

              #7
              Ohh ska försöka ta mig dit!

              Ett ämne jag är väldigt intresserad av. Gillar experimentera själv.

              Kommentar

              Arbetssätt...