Spånga Storauktion!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    Spånga Storauktion!

    På söndag är det storauktion i Spånga!
    Jag skall dit och leta fler madagaskarregnbågar & forslevande fiskar, fast den här gången har jag nog inget att sälja (misstänker att ingen är särskilt intresserad av två honor av Micralestes acutidens... )

    Fler som skall dit? Nåt särskilt ni är ute efter/tänker sälja?
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!
  • Mamma Mia
    • December 2004
    • 2504

    #2
    Jag ska kolla efter lite rötter och en lysrörsramp...
    Always look at the bright side of life

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #3
      Jag insåg just att jag kanske faktiskt har något att sälja: snäckor. Finns det en marknad för Malajsiska Sandsnäckor och Östersjöbåtsnäckor för 1:- stycket tro?
      Om nån skulle vara intresserad av sånt, så skrik till så kan jag ta med mig ett par burkar.
      Senast redigerad av Azur; 28 September 2006, 18:45.
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • miiaoo
        • January 2006
        • 2815

        #4
        Ursprungligen postat av Azur
        Jag insåg just att jag kanske faktiskt har något att sälja: snäckor. Finns det en marknad för Malajsiska Sandsnäckor och Östersjöbåtsnäckor för 1:- stycket tro?
        Om nån skulle vara intresserad av sånt, så skrik till så kan jag ta med mig ett par burkar.
        det lär det ju finnas. Jag har precis sålt 15 st för 50 spänn och fick sålt 55 st. Nästan alla jag hade..
        Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

        Kika gärna in i min dagbok!

        Kommentar

        • Sonja
          • October 2003
          • 7357

          #5
          Jag ska dit med lite olika räkor, posthornssnäckor och lite javamossa.
          Alltid nyfiken!
          Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

          Kommentar

          • MaxRobban
            • August 2006
            • 1048

            #6
            Jag kom hem med 35 poster handlade... var som vanligt trevligt att gå på auktion. Hade som mål att mest köpa växter, men kom hem med för mkt påsar som vanligt.. men roligt är det..
            Ska även testa räkor för första gången.. ska bli spännande.

            Nu är nästa auktion i stor-sthlm på farsdag i november... då är det väl dags för Haninges auktion.

            Hälsn Robban

            Kommentar

            • Sonja
              • October 2003
              • 7357

              #7
              Ursprungligen postat av MaxRobban
              Jag kom hem med 35 poster handlade... var som vanligt trevligt att gå på auktion. Hade som mål att mest köpa växter, men kom hem med för mkt påsar som vanligt.. men roligt är det..
              Ska även testa räkor för första gången.. ska bli spännande.

              Nu är nästa auktion i stor-sthlm på farsdag i november... då är det väl dags för Haninges auktion.

              Hälsn Robban
              Åh du köpte räkor. Vad kul. Vilken sort ska du testa?
              Alltid nyfiken!
              Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

              Kommentar

              • MaxRobban
                • August 2006
                • 1048

                #8
                Jag köpte 10 stycken av den där körbärsräkan och släppte ner dem i ett litet akvarium med mycket javamossa och hornsäv och sedan har jag knappt sett till dem. Men gav dem lite artemia o torrfoder igårkväll så får jag hoppas att de ska trivas till slut. Men detta var ett impulsköp och jag borde ha läst på mer om dem innan jag köpte, vet inte ens vilken temperatur de vill ha.. * slarvigt av mig *, men kunde inte låta bli.. men finns säkert ngn tråd här på forum där jag kan skaffa mig mer information... annars har jag förstått vem man ska fråga :-)

                Hälsn Robban

                Kommentar

                • miiaoo
                  • January 2006
                  • 2815

                  #9
                  Ursprungligen postat av MaxRobban
                  men finns säkert ngn tråd här på forum där jag kan skaffa mig mer information... annars har jag förstått vem man ska fråga :-)

                  Hälsn Robban

                  Kika in i tråden "Räkig fakta" i kategorin skaldjur.
                  Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

                  Kika gärna in i min dagbok!

                  Kommentar

                  • MaxRobban
                    • August 2006
                    • 1048

                    #10
                    mm varit där o läst nu, där fanns riktigt bra info om räkor för oss som är räk-noviser.

                    Kommentar

                    • Sonja
                      • October 2003
                      • 7357

                      #11
                      Ja körsbärsräkorna är nog dom som är mest tåliga. Har du normalvarmt hemma behöver du ingen värmare åt dom. Dom äter det mesta men slarva inte med vattenbyten. Har du dom själva i ett kar utan fisk kommer du nog snart att få räkyngel också. Dom kommer att visa sig mer och mer när dom vant sig med sin nya miljö, och då får honorna mer färg också. Dom kan bli allt från lite gammalrosa till blodrött och mörkt vinrött medan hanarna är mycket blekare, lite svagt gråröda.
                      Alltid nyfiken!
                      Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                      Kommentar

                      • MaxRobban
                        • August 2006
                        • 1048

                        #12
                        Ska bli spännande att se hur det går med dem, kanske ska flytta ihop dem med mina Dvärgtandkarpar, det borde vara en bra kombination om man ska ha dem med fiskar. Kan inte tänka mig att Dvärgtandkarparna skulle vara intresserade av räkbarnen... Skulle jag ha tur och de trivas så det blir fler kanske ett gäng kan få flytta dit sedan om jag nu inte blir så sugen så jag skaffar ytterligare en sort.

                        Kommentar

                        • Sonja
                          • October 2003
                          • 7357

                          #13
                          Ha! ha! Välkommen till räkträsket som Ralp brukar skriva
                          Alltid nyfiken!
                          Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                          Kommentar

                          Arbetssätt...