Akvarieauktion 7/5 - Göteborgs Ciklidgrupp

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zaphi
    • November 2003
    • 724

    Akvarieauktion 7/5 - Göteborgs Ciklidgrupp

    Nu är alla detaljer kring vår auktion äntligen klara.

    Vår auktion Lördagen den 7/5 hålls denna gång på "Druidgården" på Gamla Björlandavägen 95 på Hisingen. I denna lokal kommer det även finnas plats för ett fikarum för de som inväntar sina auktionsobjekt eller bara vill tjöta med andra akvarister. Du kommer även kunna köpa lotter och vinna fina priser från våra sponsorer.

    Det är lätt att ta sig dit både med bil, buss och vagn. För karta och mer info kring detta, besök vår sajt www.gcg.se och läs under "Auktioner" där du även kan läsa mer generell info om hur det går till.

    Alla är välkomna och vi hoppas på en riktigt bra auktion. Det ger dig också chansen att bli av med en hel del prylar som finns liggandes och fiskar som du tänkt sälja.

    Auktionen börjar 12:00. (Inlämning 10:30-11:30.)

    Välkommen!
    Göteborgs Ciklidgrupp

    -----
    PS: Notera även att Professor Sverre Sjölander kommer hålla föredrag för oss i samma lokal den 18/4. För en icke-medlem kostar detta endast 25kr. Mer detaljer kring det kommer senare.
    Senast redigerad av Zaphi; 30 March 2005, 13:48.
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se
  • Rickard.W
    • March 2002
    • 3

    #2
    Det blir jätte kul med auktion igen!
    Rickard

    Kommentar

    • Rickard.W
      • March 2002
      • 3

      #3
      Hoppas många kommer!
      Rickard

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Bra att det löste sig med lokalen - vi ses den 7/5
        Självklart missar jag inte heller Sverre - karln är ju inte bara kunnig utan även väldigt underhållande
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Zaphi
          • November 2003
          • 724

          #5
          Neh, denna lokalen skall nog fungera mycket bättre. Det är inte omöjligt vi kan ha den som lokal för alla möten framöver. Det är inget säkert ännu iofs.
          www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

          Kommentar

          • Marie J
            • January 2004
            • 10616

            #6
            Vad kommer föredraget handla om?
            /Marie.

            Min zoon Mina hundar Min Dagbok
            En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

            Kommentar

            • Zaphi
              • November 2003
              • 724

              #7
              Kul att du frågar, för vi vet inte riktigt själva ännu ;-) Sverre skall tydligen kunna prata om lite vad som helst och göra det hur underhållande som helst. Vi återkommer med detaljer...
              www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #8
                Sverre brukar ofta prata om beteende hos fiskar etc. - han är väl t.o.m. professor i ämnet om jag inte minns fel.
                Han har ju också tämligen känd genom alla sina TV-framträdanden - ofta är det också han som översatt naturprogram i TV.
                Den senaste tiden har han också varit på bild i skvallerpressen pga sin sambo som skrivit böckerna om Saltön.
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • Zaphi
                  • November 2003
                  • 724

                  #9
                  Hoho, där der man! Det var mer än vad jag visste! Det kommer bli en suverän ciklidkväll som vanligt hos GCG
                  www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    #10
                    Tyvärr kan jag inte komma och lyssna på Sverre - måndan efter ciklidstämman är en himla dum kväll för mig
                    Jag stannar nämligen kvar däruppe i "norr" efter stämman eftersom jag skall plocka med mig Laif och Ad för ett besök hos "On the Rocks (dvs Back to Nature).
                    Visserligen kommer jag nog tillbaka hem sent på måndag eftermiddag men eftersom Laif och Ad bor hos mig (och åker hem tidigt tisdag) så ser det nog inte så bra ut om jag lämnar gästerna och åker på möte.
                    Antar också att Sverre pratar svenska och då har nog inte de bägge herrarna så stort utbyte av att jag plockar med dom till mötet

                    Så sorry - hade verkligen sett fram emot detta möte.
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Zaphi
                      • November 2003
                      • 724

                      #11
                      Det hade kanske ändå varit kul att få med dem, kanske kan de utväxla några vetenskapliga ord med varann
                      www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                      Kommentar

                      • Zaphi
                        • November 2003
                        • 724

                        #12
                        Jag kan hinta om att jag hört rykten om lite fina saker som kommer ropas ut på vår auktion den 7/5. Bland annat lite exklusivare rovmalawi och ett bra gäng med svenskodlad diskus (minst 12 ungdjur + kanske lite större grejer.) Inte dåligt!

                        Det är inte omöjligt att vi framöver kommer publicera en lista på lite saker vi VET kommer att ropas ut.

                        Själv kommer jag nog lite malawiyngel och nån fet rot eller så
                        Senast redigerad av Zaphi; 03 April 2005, 20:39.
                        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                        Kommentar

                        • Morellen
                          • November 2003
                          • 4349

                          #13
                          hmmm får nog ta med alla sparpengarna
                          http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

                          "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
                          (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

                          Kommentar

                          • Marie J
                            • January 2004
                            • 10616

                            #14
                            Jag har börjat spara förra månaden till denna auktionen. Det var ju så mycket fint förra gången som jag missa då plånboken var så tunn. *s*
                            /Marie.

                            Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                            En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              #15
                              Själv kommer jag nog med en hel del "bråte" till auktionen eftersom jag har sagt upp min lokal och behöver städa ut på förrådet.
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...