Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Ursprungligen postat av ansjo
    3 veckor kvar!

    Kjell, är det något planerat inför våren med träffar och liknande?
    Universeum hade varit kul att kolla in...
    Nej - inget är planerat, men det var ju länge sedan som vi var på Universeum så det är kanske dags igen.
    Vi får tjöta lite om det på färjan
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Ferengi
      • August 2008
      • 399

      Ja, en träff nu i början på året hade varit kul. Gärna med prat om hur det gick för Er nere i Tyskland

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        Ursprungligen postat av Ferengi
        Ja, en träff nu i början på året hade varit kul. Gärna med prat om hur det gick för Er nere i Tyskland
        Fast en Universeum-träff dröjer lite för vi vill gärna ja Lasse som guide och han lär ha svårt att gå och är sjukskriven hela februari - säkert en bit in i mars också.

        Så vi får hitta på något annat innan dess
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Man kan ju träffas och göra en enkel affärsrunda kanske eller nåt enklare tills Lasse är på benen igen
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            Ursprungligen postat av PiaJo
            Man kan ju träffas och göra en enkel affärsrunda kanske eller nåt enklare tills Lasse är på benen igen
            Fast blir det inte lite futtigt med en affärsrunda efter att vi varit i Tyskland

            Vi har också pratat om ett fotomöte
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Christer5

              Tänk på oss andra som inte åker till Tyskland

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                Fast blir det inte lite futtigt med en affärsrunda efter att vi varit i Tyskland

                Vi har också pratat om ett fotomöte
                jo, kanske för oss blir det det men för de andra så kanske det är uppskattat?
                Fotokurs, ja tack vad behöver man för "tillbehör" förutom kamera och fisk
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • noisy
                  • October 2006
                  • 338

                  Ursprungligen postat av Ferengi
                  Ja, en träff nu i början på året hade varit kul. Gärna med prat om hur det gick för Er nere i Tyskland

                  Jag håller med om att det hade varit kul att träffas hos någon och jag tycker det skulle vara roligt om ni Tysklandsresenärer där hade visat bilder från resan och gett oss fattiga/hårt upptagna som inte har möjlighet att resa med ett resereportage. Är det någon/några av er resenärer som hade tyckt att det vore kul att dokumentera resan och berättat för oss andra om den efteråt vid en träff? Eventuellt detta kombinerat med en affärsrunda. Jag säger som några andra tänk på oss som inte kan åka med till Tyskland men gärna vill träffa er. Inget futtigt i att träffas ju även om jag förstår vad du menar Kjell.

                  Kommentar

                  • Ferengi
                    • August 2008
                    • 399

                    Vi kanske kan ses hemma hos mig?
                    Först en runda till Tropikfisk (http://www.tropakvariefiskimport.com/) och sen hem till mig. Jag bor cirka 5-10 minuter bort med bil.
                    Jag kan bjuda på kaffe och kanske tillochmed kan snurra ihop en sockerkaka eller två.

                    Finns det intresse hos våra tysklandsresenärer så kan jag låna hem en projektor ifrån jobbet så ni kan köra ett bildspel och berätta lite.

                    När är ni hemma igen ifrån Tyskland och har ork till detta eventuellt?

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      Ursprungligen postat av Ferengi
                      Vi kanske kan ses hemma hos mig?
                      Först en runda till Tropikfisk (http://www.tropakvariefiskimport.com/) och sen hem till mig. Jag bor cirka 5-10 minuter bort med bil.
                      Jag kan bjuda på kaffe och kanske tillochmed kan snurra ihop en sockerkaka eller två.

                      Finns det intresse hos våra tysklandsresenärer så kan jag låna hem en projektor ifrån jobbet så ni kan köra ett bildspel och berätta lite.

                      När är ni hemma igen ifrån Tyskland och har ork till detta eventuellt?
                      Inte mig emot och vi är hemma den 29/1, men det finns en del MEN
                      1/ För min del håller jag dels i en utbildning den 12-14/2 och sedan är jag på La Palmaden 15/2-1/3 så om jag skall kunna komma måste det vara innan dess, men självklart om andra kan under den tiden så finns ju inget som säger att ni andra inte skulle kunna ha en träff. Och även om vi kan ha ett träff innan jag försvinner så kommer inte jag att hinna förbereda något (har fullt upp med att ta fram kursmaterial till utbildningen).
                      2/ Varför inte kombinera detta möte med en liten fotokurs (hoppas att du har bra akvarier att fota) men som sagt - jag hinner inte förberada något

                      Om jag är hemma så har jag en projektor (t.o.m. 2 st) så det är inte något problem
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • lillfrasse
                        • February 2002
                        • 2228

                        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                        Inte mig emot och vi är hemma den 29/1, men det finns en del MEN
                        1/ För min del håller jag dels i en utbildning den 12-14/2 och sedan är jag på La Palmaden 15/2-1/3 så om jag skall kunna komma måste det vara innan dess, men självklart om andra kan under den tiden så finns ju inget som säger att ni andra inte skulle kunna ha en träff. Och även om vi kan ha ett träff innan jag försvinner så kommer inte jag att hinna förbereda något (har fullt upp med att ta fram kursmaterial till utbildningen).
                        2/ Varför inte kombinera detta möte med en liten fotokurs (hoppas att du har bra akvarier att fota) men som sagt - jag hinner inte förberada något

                        Om jag är hemma så har jag en projektor (t.o.m. 2 st) så det är inte något problem

                        Då känns det nog bättre i början på Mars.



                        Jag har en idé med att hyra ett vandrarhem här (man hyr hela kåken ett par 4 bädsrum fräscht kök stor central mat/häng plats med bord och stolar)

                        Ev åka upp till kinnekulle på en fotopromenad och fika/lunch samt efter det lite kolla bilder, retusch osv och allmänt tjöt. Och på kvällen kör man lite grillning och har det gemytligt.
                        Simma lungt..
                        Lillfrasse..

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          Ursprungligen postat av lillfrasse
                          Då känns det nog bättre i början på Mars.



                          Jag har en idé med att hyra ett vandrarhem här (man hyr hela kåken ett par 4 bädsrum fräscht kök stor central mat/häng plats med bord och stolar)

                          Ev åka upp till kinnekulle på en fotopromenad och fika/lunch samt efter det lite kolla bilder, retusch osv och allmänt tjöt. Och på kvällen kör man lite grillning och har det gemytligt.
                          Låter intressant, men hur funkar det där med akvariefiskfotografering
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • Knax
                            • November 2012
                            • 1148

                            Sv: Zoopetklubb Väst

                            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                            Låter intressant, men hur funkar det där med akvariefiskfotografering
                            Exakt min tanke. Vore kul med en kurs specifikt för akvarier. Ljusförhållanden osv är ju ofta rätt speciella, liksom detta att fota genom glas. Inte ens undervattensfoto är ju samma sak. Jag röstar för att kursen hålls där det finns flera olika akvarier. Finns villig lärare?

                            Låter toppen med grillning och samkväm, så det vore ju najs att få in. Däremot är det alltid kinkigare för mig personligen att få till det med övernattning.

                            Mina $0.02.

                            - Knax

                            Skickat från min GT-S5570 via Tapatalk 2
                            // Mats, a.k.a. Knax



                            "All's well that ends." - Unknown

                            Kommentar

                            • Ferengi
                              • August 2008
                              • 399

                              Tja, det är långt till mars men det ena behöver ju inte utesluta det andra.
                              Alltid kul att träffas och så himla ambitiöst behöver det ju inte alltid vara.

                              Kommentar

                              • lillfrasse
                                • February 2002
                                • 2228

                                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                                Låter intressant, men hur funkar det där med akvariefiskfotografering
                                Man kan väll ta med bilder så kan man gemensamt gå igenom och retuscha och kolla komposition och få dem bedömda. Just att det inte blir så mycket akvarie fotografering på plats ser jag väll inte som någon nackdel då får man sätta upp ett par kar på plats isåfall men då börjar det bli jobb med det. Jag spånar mest för tillfället och sedan vore det kul att få ihop "gänget" det var ett tag sedan.
                                Simma lungt..
                                Lillfrasse..

                                Kommentar

                                Arbetssätt...