Utställning 2014

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Ursprungligen postat av lofstrog
    Låter som du har rätt. Du har bättre koll än vad jag har
    Nja - jag fotade av resultlistan men har inte en susning om mitt foto visar en striped eller patterned
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • lofstrog
      • November 2009
      • 989

      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      Nja - jag fotade av resultlistan men har inte en susning om mitt foto visar en striped eller patterned
      Och jag kan bara se skillnad på vildfångade
      Discus for life

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        Ursprungligen postat av lofstrog
        Och jag kan bara se skillnad på vildfångade
        Och det är ju det viktigaste (tycker i alla fall jag)
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • lofstrog
          • November 2009
          • 989

          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
          Och det är ju det viktigaste (tycker i alla fall jag)
          Discus for life

          Kommentar

          • Juni
            • February 2014
            • 613

            Vad bedöms på en Discustävling? Kollade Pias tävlingsbilder, vilka fiskar! @Bluewing, tävlar du med dina?
            Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              Ursprungligen postat av Juni
              Vad bedöms på en Discustävling? Kollade Pias tävlingsbilder, vilka fiskar! @Bluewing, tävlar du med dina?
              Ja du - den frågan kanske någon som var domare kan besvara bättre. Men alla diskusformer skall ju ha en optimal form standariserad form som storlek, formen på själva kroppen, färgen och hur väl mönstert överrensstämmer med den standard som är satt för just den varianten. Det vill säga det sätts poäng för flera olika kriterier och sedn räknas poängen ihop och den med flest totalpoäng vinner.

              Själv var jag ju domare i nanotävlingen och där döms det på ungefär samma sätt (fast förstås utifrån helt andra kriterier) - det vinnande nanot kan ses nedan (alla tävlande nanos kommer att läggas upp senare under veckan)
              Bifogade filer
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Juni
                • February 2014
                • 613

                Vackert, men mitt Malawi hjärta saknar ju fiskar
                Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  Ursprungligen postat av Juni
                  Vackert, men mitt Malawi hjärta saknar ju fiskar
                  Nja, nog var det fina fiskar i det akvariet i alla fall (dock inga malawi - men sådana fanns i andra akvarier). Fast små fiskar har en förmåga att försvinna på foton och foton på hela akvarier gör sig därför aldrig på bild uatn akvarier sakll ses IRL
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • FeliciaC
                    • March 2013
                    • 71

                    Tack så mycket för ett superbra anordnat championat! Jag var där med min pojkvän båda dagarna, och vi hoppas båda på att det blir ett till nästa år!
                    54 liter - Guppys, påfågelgobys & rosa posthorn
                    375 liter- CA/SA - Sajicaciklider, nyckelhålsciklider & Satanoperca Leucosticta

                    Kommentar

                    • kaj.p
                      • June 2002
                      • 2952

                      Fenor, färg, mönster, gälar, färg. kondition samt helhetsintryck betygs sätt var för sig,
                      Nordiska Diskus Sällskapet
                      Hallandsakvaristerna
                      BAK Gcg Maf NCS

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        Ursprungligen postat av FeliciaC
                        Jag var där med min pojkvän båda dagarna, och vi hoppas båda på att det blir ett till nästa år!
                        Nja det är nog definitivt att hoppas på för mycket men kanske kan det bli en utställning igen om några år och det vore bra så
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • eriahl
                          • April 2004
                          • 5681

                          Men varför har man märket framåt? Är det inte snyggare att vända det bortåt så det inte syns och blir en ren framruta?
                          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                          Kommentar

                          • kaj.p
                            • June 2002
                            • 2952

                            Det handlar väl om att de som sponsrar eller i vissa fall skänker kar/utrustning skall få lite tillbaka.
                            Nordiska Diskus Sällskapet
                            Hallandsakvaristerna
                            BAK Gcg Maf NCS

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              Ursprungligen postat av eriahl
                              Men varför har man märket framåt? Är det inte snyggare att vända det bortåt så det inte syns och blir en ren framruta?
                              Jepp det är som Kaj skriver. Mer "irriterad" kan man ju i så fall bli över att bakgrunden i alla diskuskaren i alla akvarier innehöll reklam och nog hade det varit oerhört mycket snyggare med t.ex. BTN Slimline i alla akvarier. Dock så är det absolut nödvändigt med många sponsorer till ett arrangemang som detta och för att ett företag skall sponsra så måste de få något för sponsringspengarna - så om vi vill uppleva arrangemang som detta så är sponsring nödvändigt.

                              Vad gäller specifikt för nanoakvarierna så påverkades dessa varunamn på utsidan av akvariet vår bedömning - däremot blev det avdrag för synlig teknik inne i akvariet (oasvett om fabrikatnamnet syntes på tekniken eller inte).
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                Sent omsider (mycker strul med Zoopets stora fotoarkiv) men nu finns i alla fall 211 foton inlagda i arkivet (kan enbart ses av goldmedlemmar) från Malmömässan. Håller också på med en artikel som lär bli klar till påsken.
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...