Föredrag om Madagaskarciklider i gcg den 11/10 av Albin Ekenberg (Endymion).

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rooster
    • March 2006
    • 1468

    Föredrag om Madagaskarciklider i gcg den 11/10 av Albin Ekenberg (Endymion).

    Hej allihopa!

    Nu är det snart dags för nästa möte i ciklidgruppen. Mötet äger som vanligt rum i Ringlinjens lokal i Gårda kl. 19.
    Den här gången kommer Albin Ekenberg (Endymion) å håller föredrag om de ovanliga,intressanta och uråldriga Madagaskarcikliderna. Dessa cikliderna är bland de allra ovanligaste i handeln, men absolut inte mindre intressanta och fascinerande för det. Det blir som vanligt även kaffe och fika. Lockar detta så dyk gärna upp vid Ringlinjens lokal i Gårda tisdagen den 11/10 kl. 19.

    MVH Peter S
    Fish for Life!!!
  • Rooster
    • March 2006
    • 1468

    #2
    nån här som dyker upp?
    Fish for Life!!!

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Ursprungligen postat av Rooster
      nån här som dyker upp?
      Skall försöka komma. Förhoppningsvis kan jag lifta med någon till och från mötet.

      Albin är en myc ket duktig odlare och föredrag om madagascarciklider hör inte till vanligheterna direkt så det skall bli intressant
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Rooster
        • March 2006
        • 1468

        #4
        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
        Skall försöka komma. Förhoppningsvis kan jag lifta med någon till och från mötet.

        Albin är en myc ket duktig odlare och föredrag om madagascarciklider hör inte till vanligheterna direkt så det skall bli intressant
        Ja han är en väldigt duktig och produktiv odlare! Han är ju inte allt för sällan här å levererar en massa fisk till butikerna här i området. Nä precis, alltid kul å intressant med lite ovanligare fiskar...

        Du jag har faktiskt flyttat till Floda (Stenkullen) så jag åker ju förbi dig på väg in till mötena nu för tiden. Har ju inte alltid hittat till ert hus på första försöket tidigare men jag kan absolut försöka hitta dit igen å plocka upp dig om det är aktuellt.
        Hade gott!
        Fish for Life!!!

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Ursprungligen postat av Rooster
          Du jag har faktiskt flyttat till Floda (Stenkullen) så jag åker ju förbi dig på väg in till mötena nu för tiden. Har ju inte alltid hittat till ert hus på första försöket tidigare men jag kan absolut försöka hitta dit igen å plocka upp dig om det är aktuellt.
          Hade gott!
          Låter bra - vi har ju förövrigt också Akvariehelgsarbetsgruppsmöte nu på måndag då hela programmet till Akvariehelgen spikas
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Rooster
            • March 2006
            • 1468

            #6
            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            Låter bra - vi har ju förövrigt också Akvariehelgsarbetsgruppsmöte nu på måndag då hela programmet till Akvariehelgen spikas
            Kunde tyvärr inte närvara vid dagens möte men hoppas ni fick ett trevligt möte. Ja men då satsar jag på att plocka upp dig imon. Har kollat upp vägen på eniro för säkerhets skull å skulle inte det räcka får jag väl ringa i värsta fall! inte lätt när man är helt utan lokalsinne (å då har jag ju ändå vart hos dig förut ) Du har inte bytt nr va?
            Fish for Life!!!

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #7
              Ursprungligen postat av Rooster
              Kunde tyvärr inte närvara vid dagens möte men hoppas ni fick ett trevligt möte. Ja men då satsar jag på att plocka upp dig imon. Har kollat upp vägen på eniro för säkerhets skull å skulle inte det räcka får jag väl ringa i värsta fall! inte lätt när man är helt utan lokalsinne (å då har jag ju ändå vart hos dig förut ) Du har inte bytt nr va?
              Nej jag bor fortfarande på samma ställe - vi ses
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Rooster
                • March 2006
                • 1468

                #8
                Tack Albin å alla ni andra för en trevlig å lärorik kväll!
                Fish for Life!!!

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  #9
                  Mycket trevligt föredrag - tack Albin (Endymion) och tack för skjutsen Rooster
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • Rooster
                    • March 2006
                    • 1468

                    #10
                    Ja verkligen intressant och personligt föredrag av Endymion.
                    Ingen orsak Kjell.
                    Fish for Life!!!

                    Kommentar

                    Arbetssätt...