Akvariehelg i Göteborg den 30/3-1/4 2012

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Nu fler än 100 anmälda

    Ja nu är det tresiffrigt - för fram t.o.m. idag så har nu totalt 101 personer anmält sig (och betalt) till akvariehelgen.

    Ni hittar listan över vilka som anmält sig om ni går in på hemsidan http://www.akvariehelg.se/ och där går in på > anmälan/priser i menyn och sedan där klickar på > anmälda

    Viktig info:
    Några av rumsalternativen för akvariehelgen är snart fullbokade, dubbelrum på vandrarhem är redan fullbokat.
    Några av miniföredragen är snart fullbokade och ett av föredragen (Lasse Forsbergs Nanoföredrag) är redan fullbokat.

    Självklart kommer det att finnas andra rumsalternativ kvar och även andra miniföredrag, men om du inte vill riskera att just det miniföredrag du vill lyssna på försvinner som alternativ, eller om det boendealternativ du var intresserad av blir fullbokat så anmäl dig och betala mycket snart.
    Så snart vissa alternativ är fullbokade så stryker vi dem på hemsidan - www.akvariehelg.se
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      Fram t.o.m. idag så har totalt 104 personer anmält sig (och betalt) till akvariehelgen.

      Ni hittar listan över vilka som anmält sig om ni går in på hemsidan http://www.akvariehelg.se/ och där går in på > anmälan/priser i menyn och sedan där klickar på > anmälda

      Viktig info:
      Några av rumsalternativen för akvariehelgen är snart fullbokade, dubbelrum på vandrarhem är redan fullbokat.
      Några av miniföredragen är snart fullbokade och ett av föredragen (Lasse Forsbergs Nanoföredrag) är redan fullbokat.

      Självklart kommer det att finnas andra rumsalternativ kvar och även andra miniföredrag, men om du inte vill riskera att just det miniföredrag du vill lyssna på försvinner som alternativ, eller om det boendealternativ du var intresserad av blir fullbokat så anmäl dig och betala mycket snart.
      Så snart vissa alternativ är fullbokade så stryker vi dem på hemsidan - www.akvariehelg.se
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        Fram t.o.m. idag så har totalt 106 personer anmält sig (och betalt) till akvariehelgen.

        Ni hittar listan över vilka som anmält sig om ni går in på hemsidan http://www.akvariehelg.se/ och där går in på > anmälan/priser i menyn och sedan där klickar på > anmälda

        Viktig info:
        Några av rumsalternativen för akvariehelgen är snart fullbokade, dubbelrum på vandrarhem är redan fullbokat.
        Några av miniföredragen är snart fullbokade och ett av föredragen (Lasse Forsbergs Nanoföredrag) är redan fullbokat.

        Självklart kommer det att finnas andra rumsalternativ kvar och även andra miniföredrag, men om du inte vill riskera att just det miniföredrag du vill lyssna på försvinner som alternativ, eller om det boendealternativ du var intresserad av blir fullbokat så anmäl dig och betala mycket snart.
        Så snart vissa alternativ är fullbokade så stryker vi dem på hemsidan - www.akvariehelg.se
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          Nu fler än 110 anmälda

          Fram t.o.m. idag så har totalt 111 personer anmält sig (och betalt) till akvariehelgen. Det innebär faktiskt att det nu bara är 19 platser kvar att boka.

          Ni hittar listan över vilka som anmält sig om ni går in på hemsidan http://www.akvariehelg.se/ och där går in på > anmälan/priser i menyn och sedan där klickar på > anmälda

          Viktig info:
          Några av rumsalternativen för akvariehelgen är snart fullbokade, dubbelrum på vandrarhem är redan fullbokat.
          Några av miniföredragen är snart fullbokade och ett av föredragen (Lasse Forsbergs Nanoföredrag) är redan fullbokat.

          Självklart kommer det att finnas andra rumsalternativ kvar och även andra miniföredrag, men om du inte vill riskera att just det miniföredrag du vill lyssna på försvinner som alternativ, eller om det boendealternativ du var intresserad av blir fullbokat så anmäl dig och betala mycket snart.
          Så snart vissa alternativ är fullbokade så stryker vi dem på hemsidan - www.akvariehelg.se[/QUOTE]
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • lillfrasse
            • February 2002
            • 2228

            Om två smala smärta pöjkar vill komma och ha mat/fika och inträde hela helgen blir det alla i kategori 3 om jag fattat det rätt. Alltså 600 riksdaler per skalle.
            Simma lungt..
            Lillfrasse..

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              Ursprungligen postat av lillfrasse
              Om två smala smärta pöjkar vill komma och ha mat/fika och inträde hela helgen blir det alla i kategori 3 om jag fattat det rätt. Alltså 600 riksdaler per skalle.
              Pga det begränsade utrymmet (det kommer att vara fullspikat till sista plats) så har vi samma pris för vuxna som för barn . Vi diskuterade innan om att vi egentligen borde ha ett speciellt ungdomspris men lokalen är för liten för det och att ha en större sal skulle kosta alldeles för mycket (då skulle entréavgiften säkert ha fördubblats) och då hade priset ändå inte blivit lägre. Så alla som behöver en sittplats måste betala fullt.
              Egentligen så är det heller inte en bra miljö för barn här - detta eftersom varenda kvadratcentimeter kommer att vara upptagen så det finns inga lekytor, eller ens avskilda utrymmen när det blir långtråkigt (vilket det kan bli för barnen - speciellt under den långa lördagen). Vi siktar dock på att det blir fint väder och inte så att åhörarna åtminstone kan gå ut och sträcka på benen i pausen.

              Lokalen är definitivt inte optimal för så många - men det är priset man får betala om man vill hålla nere entréavgiften.
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • kaj.p
                • June 2002
                • 2952

                Kjell Jättekul att det ser ut o bli fullt hus men har du koll på fördelningen Ncs / övriga tycker jag saknar många av de gamla givna
                Nordiska Diskus Sällskapet
                Hallandsakvaristerna
                BAK Gcg Maf NCS

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  Ursprungligen postat av kaj.p
                  Kjell Jättekul att det ser ut o bli fullt hus men har du koll på fördelningen Ncs / övriga tycker jag saknar många av de gamla givna
                  Nej jag har inte så mycket koll över vilka som kommer - men jag håller med dig om att det är väldigt många nya namn (om man jämför med tidigare Ciklidstämmor) vilket ju helt klart är positivt.
                  Däremot verkar det vara väldigt dålig uppslutning med föreningsfolk för jag ser väldigt få som har anmält sig som kommer från de stora akvarieföreningarna i Sverige. Förutom från GCG så klart (vi arrangerar ju) så är det egentligen bara Uddevalla Akvarieförening i Sverige som det kommer ett lite större antal ifrån. Dessutom väldigt många från norska akvarieföreningar.
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                    Pga det begränsade utrymmet (det kommer att vara fullspikat till sista plats) så har vi samma pris för vuxna som för barn . Vi diskuterade innan om att vi egentligen borde ha ett speciellt ungdomspris men lokalen är för liten för det och att ha en större sal skulle kosta alldeles för mycket (då skulle entréavgiften säkert ha fördubblats) och då hade priset ändå inte blivit lägre. Så alla som behöver en sittplats måste betala fullt.
                    Egentligen så är det heller inte en bra miljö för barn här - detta eftersom varenda kvadratcentimeter kommer att vara upptagen så det finns inga lekytor, eller ens avskilda utrymmen när det blir långtråkigt (vilket det kan bli för barnen - speciellt under den långa lördagen). Vi siktar dock på att det blir fint väder och inte så att åhörarna åtminstone kan gå ut och sträcka på benen i pausen.

                    Lokalen är definitivt inte optimal för så många - men det är priset man får betala om man vill hålla nere entréavgiften.
                    De smala smärta pojkarna gissar jag är lillfrasse och Staan...
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      Ursprungligen postat av ansjo
                      de smala smärta pojkarna gissar jag är lillfrasse och staan...
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • lillfrasse
                        • February 2002
                        • 2228

                        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                        Men att vi kan ju behöva en lekhage alternativt bur och man får gärna mata djuren i just den buren.

                        Jag skall bara dubbelkolla med Staan så kommer anmälan senare ikväll.
                        Simma lungt..
                        Lillfrasse..

                        Kommentar

                        • lillfrasse
                          • February 2002
                          • 2228

                          Anmält och betalt. Nu längtar vi.
                          Simma lungt..
                          Lillfrasse..

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            Ursprungligen postat av lillfrasse
                            Anmält och betalt. Nu längtar vi.
                            Jepp jag såg att de två schnitzeltunnnisarna hade anmält sig
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • kaj.p
                              • June 2002
                              • 2952

                              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                              Jepp jag såg att de två schnitzeltunnnisarna hade anmält sig
                              Hmm går det ff in 130 personer
                              Nordiska Diskus Sällskapet
                              Hallandsakvaristerna
                              BAK Gcg Maf NCS

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                Ursprungligen postat av kaj.p
                                Hmm går det ff in 130 personer
                                Vi tillhandahåller skohorn och sen får du dra in magen så går det
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...