Stor akvarieauktion i Malmö 14 mars.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #61
    Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
    Se mitt meddelande från tidigare idag. Har blivit många långa nätter för det här strulet med webbhotellet men vi närmar oss...

    Om ni ska sälja så skriv gärna lite teasers här i tråden om vad ni ska sälja, så länge.

    För övrigt är Malmö Akvarieförening den enda förening som har brukar publicera auktionslistor i förväg. Ingen av de andra storauktionerna gör det, vad jag känner till. Då avser jag Bollmora och Göteborgsauktionerna som är störst i Sverige. Men vår lista kommer, hav tålamod.
    Du missförstod mig
    Jag vill bara veta vem man ska maila om man har gods att lämna in

    Jag har följt tråden och förstått att ni kämpar hårt och har haft strul med servrar och dylikt så listan kommer när den kommer.
    Jag ser listan som ett stort plus och är såklart tacksam att man kan tjuvkika.

    På söndag ska vi ha sista mötet innan auktionen och eftersom många inte använder internet så mycket kan det vara bra att kunna informera hur de ska gå till väga för att föranmäla gods

    Hoppas jag är tillräckligt tydlig denna gång
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • daniel_i_malmö
      • April 2002
      • 1103

      #62
      Ursprungligen postat av Nina82
      Du missförstod mig
      Jag vill bara veta vem man ska maila om man har gods att lämna in

      Jag har följt tråden och förstått att ni kämpar hårt och har haft strul med servrar och dylikt så listan kommer när den kommer.
      Jag ser listan som ett stort plus och är såklart tacksam att man kan tjuvkika.

      På söndag ska vi ha sista mötet innan auktionen och eftersom många inte använder internet så mycket kan det vara bra att kunna informera hur de ska gå till väga för att föranmäla gods

      Hoppas jag är tillräckligt tydlig denna gång
      OK, förhandsanmälningen sker på hemsidan...

      Om man vill kan man maila till auktion2010@malmoakvarieforening.se också, men då finns det en risk att vi senare ändå ber dig anmäla igen via hemsidan.

      På söndag bara ska anmälningsfunktionen vara uppe. Har fått instruktioner från webbhotellets support som jag ska testa när jag kommer hem i kväll.
      Malmö Akvarieförening
      no hope, no harm, just another false alarm

      Kommentar

      • daniel_i_malmö
        • April 2002
        • 1103

        #63
        Sådärja, nu börjar vi närma oss. Jag har just fått sajtens nya CMS att fungera på webbhotellet. Det var såklart en rättighetsinställnings om var fel.

        Tyvär måste jag rusa iväg på en middag nu, så jag hinner inte lägga ut det offentligt nu. Om jag orkar fortsätter jag i natt när jag kommer hem.Men så här ser det ut i alla fall:
        Bifogade filer
        Malmö Akvarieförening
        no hope, no harm, just another false alarm

        Kommentar

        • Nina82
          • January 2008
          • 6610

          #64
          Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
          Sådärja, nu börjar vi närma oss. Jag har just fått sajtens nya CMS att fungera på webbhotellet. Det var såklart en rättighetsinställnings om var fel.

          Tyvär måste jag rusa iväg på en middag nu, så jag hinner inte lägga ut det offentligt nu. Om jag orkar fortsätter jag i natt när jag kommer hem.Men så här ser det ut i alla fall:
          Ser mycket bra ut
          Efter auktionen får du ta en veckas semester
          12L 12L 24L 24L 24L 24L
          38L 54L 54L 63L 450L

          Kommentar

          • solis
            • July 2008
            • 5064

            #65
            Är det någon som kommer uppefrån landet som vill ha sällskap i bilen ner om jag nu bestämmer mig för att åka dit så hade det varit trevligt
            Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
            1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
            100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
            56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

            Kommentar

            • Rosali
              • January 2010
              • 279

              #66
              Jag åker från Laholm. Bor i trädgårdstaden.
              Visst kan du åka med oss. Jag har en assistent som kör. Men kruxet är att du måste vara oparfymerad. Dvs duschtvål, klädtvätt och allt. Jag är överkänslig för sånt och kan få astmaanfall.

              Kommentar

              • Nina82
                • January 2008
                • 6610

                #67
                Hur blir det då när du väl kommer fram till auktionen Rosali? Där kommer ju vara fullt med folk som använder parfym av alla dess slag
                Eller är det bara i extremt trånga utrymmen
                12L 12L 24L 24L 24L 24L
                38L 54L 54L 63L 450L

                Kommentar

                • Johan0201
                  • June 2007
                  • 708

                  #68
                  Går jag in på http://www.malmoakvarieforening.se/
                  Så får jag bara upp en massa text, utan möjlighet att klicka sig vidare? =(
                  1* 540 liter med SA/CA ciklider
                  9* 70 liter odlingskar, sällskapsfiskar,ancistrus mm

                  www.tvspel.ifokus.se

                  Kommentar

                  • Nina82
                    • January 2008
                    • 6610

                    #69
                    Ursprungligen postat av Jojja_
                    Går jag in på http://www.malmoakvarieforening.se/
                    Så får jag bara upp en massa text, utan möjlighet att klicka sig vidare? =(
                    Stressa nu inte stackars Daniel mer
                    Han lade upp en bild på hur det kommer se ut inom kort och berätta att han ska fortsätta inatt när han kommer hem från fest... Stackaren
                    12L 12L 24L 24L 24L 24L
                    38L 54L 54L 63L 450L

                    Kommentar

                    • Johan0201
                      • June 2007
                      • 708

                      #70
                      Aha nu e jag med=) tack då
                      1* 540 liter med SA/CA ciklider
                      9* 70 liter odlingskar, sällskapsfiskar,ancistrus mm

                      www.tvspel.ifokus.se

                      Kommentar

                      • nille
                        • March 2002
                        • 323

                        #71
                        Två veckor kvar till auktionen.

                        börjar bli riktigt taggad för auktion.

                        Snart är Daniel klar så anmälningarna kan börja att ramla in,så följ tråden kontinuerligt.

                        Välkomna

                        Niclas

                        niclas

                        Kommentar

                        • Rosali
                          • January 2010
                          • 279

                          #72
                          Ursprungligen postat av Nina82
                          Hur blir det då när du väl kommer fram till auktionen Rosali? Där kommer ju vara fullt med folk som använder parfym av alla dess slag
                          Eller är det bara i extremt trånga utrymmen
                          Det får vi se, hur det går.
                          I bilen är ju väldigt öitet luftutrymme och man är hela tiden inpå varandra.
                          På auktionen så är det förhoppningsvis större luftvolym. Och jag jan flytta på mig, gå ut om så behövs. Jag har också alltid en Pariboy med mig. Det är en bärbar liten maskin som man andas in medicin med. I värsta fall får jag åka hem igen. Det är som det är.

                          Kommentar

                          • Rosali
                            • January 2010
                            • 279

                            #73
                            Jag har också med mig en assistent (en person som jobbar hos mig och hjälper mig med sån't jag inte klarar av själv) som ska hjälpa mig om jag blir dålig.

                            Kommentar

                            • Nina82
                              • January 2008
                              • 6610

                              #74
                              Ursprungligen postat av Rosali
                              Det får vi se, hur det går.
                              I bilen är ju väldigt öitet luftutrymme och man är hela tiden inpå varandra.
                              På auktionen så är det förhoppningsvis större luftvolym. Och jag jan flytta på mig, gå ut om så behövs. Jag har också alltid en Pariboy med mig. Det är en bärbar liten maskin som man andas in medicin med. I värsta fall får jag åka hem igen. Det är som det är.
                              Okej
                              Gillar din inställning! Många som hellre sitter hemma än chansar
                              Hoppas verkligen du kommer få ta del av och njuta av auktionen som alla oss andra
                              Och eftersom jag nu vet att du är känslig för parfym kommer åtminstone jag vara sparsam på den fronten. Hoppas även andra nöjer sig med roll-on och inte kommer som vandrande parfymmoln nu när man vet att du är så överkänslig

                              Ursprungligen postat av Rosali
                              Jag har också med mig en assistent (en person som jobbar hos mig och hjälper mig med sån't jag inte klarar av själv) som ska hjälpa mig om jag blir dålig.
                              Hoppas även assistenten är akvarieintresserad
                              12L 12L 24L 24L 24L 24L
                              38L 54L 54L 63L 450L

                              Kommentar

                              • Rosali
                                • January 2010
                                • 279

                                #75
                                Ursprungligen postat av Nina82
                                Okej
                                Gillar din inställning! Många som hellre sitter hemma än chansar
                                Hoppas verkligen du kommer få ta del av och njuta av auktionen som alla oss andra
                                Och eftersom jag nu vet att du är känslig för parfym kommer åtminstone jag vara sparsam på den fronten. Hoppas även andra nöjer sig med roll-on och inte kommer som vandrande parfymmoln nu när man vet att du är så överkänslig



                                Hoppas även assistenten är akvarieintresserad
                                Tack Nina. Det är omtänksamt.
                                Njaäe, hon är väl inte så speciellt intresserad. Men hon ha ju betalt för det så det är ju bara så. Det är ju hennes jobb att följa mej dit jag vill.
                                Vi åker nog vid 9-tiden härifrån Laholm, så hinner jag titta lite innan auktionen börjar. Carina, min assistent börjar jobba då, så vi åker nog när hon kommit.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...