När är nästa storauktion i Stockholm?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Martin_Blomberg
    • January 2008
    • 256

    När är nästa storauktion i Stockholm?

    Nu börjar det bli mera växter än fiskar i mina akvarier. Dags att ge mera utrymme till firrarna. Nån som vet när nästa storauktion i Stockholmsområdet är?
  • Guy Palm
    • March 2002
    • 5720

    #2
    6 mars 2010 är Bollmora Akvarieklubbs vårauktion.
    Om du blir medlem så har de auktion på alla månadsmöten.
    Guy
    ,Poecilia,SKS,GOC,

    Kommentar

    • Koi-fantast
      • October 2007
      • 193

      #3
      Haninge har en loppis 7 februari från kl11. Läs reglerna för att inlämna gods.
      Ibland förändras min åsikt http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=1728683 http://www.ciklid.se http://www.bollmoraakvarieklubb.org/

      Kommentar

      • Larry Stockholm
        • November 2004
        • 176

        #4
        Måste komma

        Hej Guy du är välinformerad.
        Antagligen är du fortfarande en av våra medlemmar i Bollmora Akvarieklubb. Har inte koll på alla som betalt 200:- för 2010. Egentligen en alldeles för låg avgift (enligt revisorn) (tidningen kostar mer att trycka än medlemsavgiften.)
        Vi kör som vanligt en auktion med c:a 2000 poster. Denna gång har vi även länsveterinären på plats. De vill kolla hur fisken hanteras. Auktionen drar alltid en massa folk som vill fynda bland fiskar och tillbehör. Nytt för denna auktion är att vi öppnar ett snabbköp i lokalen bredvid. Fasta priser på allt gods och betala när du går ut. Ring mig om ni inte hittar vägen till Nyboda skola och auktionen. Sök på www.bollmoraakvarieklubb.org hittar ni inte så ring mig, så lotsar jag er.
        Eller fråga på Bollis forum: http://www.bollmoraakvarieklubb.org/forum/

        "Att fynda är inte att synda"
        Lasse
        0708 189084
        Senast redigerad av Larry Stockholm; 22 January 2010, 21:29.
        Lasse Omfors
        Förvaltare för bollmoraakvarieklubb.
        Stockholmsakvaristerna (Facebook)
        www.nordicdiscussociety.com

        Kommentar

        • Combat.Pippi
          • December 2007
          • 45

          #5
          tittade in på bollis hemsida för ett litet tag sedan och hittade inte där när det var men läste sen här nu när auktionen är... skönt med loppis och auktion det är ett vårtecken tycker jag sen är det inte långt till sommaren... jaha skall det komma vet också??? då är det kanske bäst att sälja som förra gången firrarna först???

          Kommentar

          • Partyboy
            • September 2005
            • 19

            #6
            Bollmora akvarieauktion

            Hej!

            Jag kommer att delta på auktionen i bollmora men skulle kolla en sak. Förra året (om jag kommer ihåg rätt) eller så var det auktionen i malmö som hade en lista med vilka poster som man lämnar in och själv tyckte jag att det var riktigt bra för då hade man bättre koll på vad som kommer. Vad finns det för möjlighet att ha en sådan även denna gång.


            mvh andreas

            Kommentar

            • Larry Stockholm
              • November 2004
              • 176

              #7
              Ursprungligen postat av Partyboy
              Hej!

              Jag kommer att delta på auktionen i bollmora men skulle kolla en sak. Förra året (om jag kommer ihåg rätt) eller så var det auktionen i malmö som hade en lista med vilka poster som man lämnar in och själv tyckte jag att det var riktigt bra för då hade man bättre koll på vad som kommer. Vad finns det för möjlighet att ha en sådan även denna gång.


              mvh andreas
              Dessvärre behöver säljarna inte berätta i förväg vad som skall säljas och vi klarar inte av en sådan administration på så mycket gods som skall säljas. Hörde från en säljare att han tänkt att ta med en del saltvattensfiskar. Vi brukar börja med saltvattensfiskar och koraller när det kommer in.
              I morgon smäller det.
              Lasse Omfors
              Förvaltare för bollmoraakvarieklubb.
              Stockholmsakvaristerna (Facebook)
              www.nordicdiscussociety.com

              Kommentar

              • Bygert
                • March 2010
                • 2169

                #8
                Hur gick det, kom det någon länsveterinär och i så fall, vad tyckte denne i så fall om hanteringen?
                Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

                Kommentar

                • Azur
                  • March 2003
                  • 12946

                  #9
                  Jag vet inte om nån veterinär var där, men tidigare år har det alltid funnits åtminstone några helt felpaketerade djur, och det såg jag inga i år. Vet inte om blotta hotet fick folk att skärpa sig eller om funktionärerna paketerade om felpaketerade djur.
                  Den enda döda fisk jag såg var fyra stycken glasmalar som tackat för sig, men det är en extremt känslig fisk som dör bara man tittar elakt på dem, och de klarade nog inte kylan i lokalen.
                  Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                  Kommentar

                  • Bygert
                    • March 2010
                    • 2169

                    #10
                    Det vore ju lite intressant att veta om det var nån offentlig kontroll. Saken är nämligen den att enligt Jordbruksverkets mening så skall fisk på ett sånt här arrangemang ha normala akvarier med inredning, volym osv som vid vanlig hållning. Vill man inte det så skall man söka dispens men då får inte fisken ligga synligt, den skall säljas packad i frigolitlåda eller motsvarande.

                    Sen har ju jag en annan syn på saken vilket till slut lett till att Jordbruksverket åtalsanmält mig när vi tröttnat nog på varann. Inte för att det bekymrar mig så särdeles, på två år har det inte hänt annat än att man bytt åklagare fyra gånger. Hur som är det naturligtvis intressant att det där med denna typ av arrangemang hanteras så olika.
                    Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

                    Kommentar

                    • Larry Stockholm
                      • November 2004
                      • 176

                      #11
                      Ursprungligen postat av Bygert
                      Det vore ju lite intressant att veta om det var nån offentlig kontroll. Saken är nämligen den att enligt Jordbruksverkets mening så skall fisk på ett sånt här arrangemang ha normala akvarier med inredning, volym osv som vid vanlig hållning. Vill man inte det så skall man söka dispens men då får inte fisken ligga synligt, den skall säljas packad i frigolitlåda eller motsvarande.

                      Sen har ju jag en annan syn på saken vilket till slut lett till att Jordbruksverket åtalsanmält mig när vi tröttnat nog på varann. Inte för att det bekymrar mig så särdeles, på två år har det inte hänt annat än att man bytt åklagare fyra gånger. Hur som är det naturligtvis intressant att det där med denna typ av arrangemang hanteras så olika.
                      Två representanter från länsstyrelsen var där och noterade. Visst var inspektionen för auktioner av generellt intresse. Det kan påverka alla auktioner runt om i landet. De skulle sända mig en rapport om vad de tyckte om vårt arrangemang.
                      "Kallt i lokalen" vet jag inte om jag kan hålla med om. Vi var tvungna att öppna kortare stunder för att släppa in frisk luft och för att få ner temperaturen i lokalen.
                      Lasse Omfors
                      Förvaltare för bollmoraakvarieklubb.
                      Stockholmsakvaristerna (Facebook)
                      www.nordicdiscussociety.com

                      Kommentar

                      • daniel_i_malmö
                        • April 2002
                        • 1103

                        #12
                        Ursprungligen postat av Larry Stockholm
                        Två representanter från länsstyrelsen var där och noterade. Visst var inspektionen för auktioner av generellt intresse. Det kan påverka alla auktioner runt om i landet. De skulle sända mig en rapport om vad de tyckte om vårt arrangemang.
                        "Kallt i lokalen" vet jag inte om jag kan hålla med om. Vi var tvungna att öppna kortare stunder för att släppa in frisk luft och för att få ner temperaturen i lokalen.
                        Som arrangör av auktioner är vi i MAF såklart mycket intresserade av deras rapport när den kommer! Håll oss uppdaterade!
                        Malmö Akvarieförening
                        no hope, no harm, just another false alarm

                        Kommentar

                        • Larry Stockholm
                          • November 2004
                          • 176

                          #13
                          Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
                          Som arrangör av auktioner är vi i MAF såklart mycket intresserade av deras rapport när den kommer! Håll oss uppdaterade!
                          Självklart.
                          Lasse Omfors
                          Förvaltare för bollmoraakvarieklubb.
                          Stockholmsakvaristerna (Facebook)
                          www.nordicdiscussociety.com

                          Kommentar

                          Arbetssätt...