Vilka föreläsningar tycker DU vore intressant?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Vandal
    • January 2006
    • 1655

    Vilka föreläsningar tycker DU vore intressant?

    Håller på och knåpar med förslag till föreläsare till vårens program med Göteborgs Ciklidgrupp och Göteborgs Akvarieförening.

    Letar efter förslag på föreläsare som även folk här på forumet skulle tycka vara intressanta. Vi har sällan medlemskrav på föreläsningarna, men tar eventuellt ut en tjuga om det är en långväga gäst som föreläser.

    Alla förslag är välkomna! Så även Zoopetfolk!

    Vilken föreläsare eller vilket ämne skulle få DIG att komma till lokalen i Gårda?
    over and out /Petter
    Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

    http://saltvattenvandal.blogspot.com/
  • oscar_andersson
    • August 2005
    • 123

    #2
    personligen tycker jag att det hade varit intressant om man fick chansen att träffa tillverkare av tillbehör tex från ehiem eller folk som jobbar med akvaristik på ett eller annat sätt tex från universeum.
    "Rimma på silver"

    Kommentar

    • eriahl
      • April 2004
      • 5681

      #3
      Sune Holm är aldrig fel att lyssna på. Även om man hört honom förr.
      Samma med Sverre Sjölander.
      "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

      Kommentar

      • oscar_andersson
        • August 2005
        • 123

        #4
        Eller Jonas Wahlström det hade varit fett
        "Rimma på silver"

        Kommentar

        • eriahl
          • April 2004
          • 5681

          #5
          Någon riktigt kunnig om fotograferinf.
          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

          Kommentar

          • Vandal
            • January 2006
            • 1655

            #6
            Lasse, känd här på forumet och tillika Driftsansvarig på Universeum är inbokad i December för en föreläsning och frågestund om Biofilter...

            Eriahl: Sverre och Sune ska jag ha i åtanke. Fotografering hör enligt mig till en annan hobby, men även där misstänker jag att det finns ett intresse...
            over and out /Petter
            Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

            http://saltvattenvandal.blogspot.com/

            Kommentar

            • eriahl
              • April 2004
              • 5681

              #7
              Fiskfotande och akvariefotande tänkte jag på
              "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

              Kommentar

              • Vandal
                • January 2006
                • 1655

                #8
                Ursprungligen postat av eriahl
                Fiskfotande och akvariefotande tänkte jag på
                Det gjorde jag med... men jag anser själv inte att det viktiga med att vara akvarist är att kunna plåta sina fiskar med en dyr kamera
                Flera i föreingen har klagat på att det handlar allt för mkt om att ta bilder på fiskarna istället för att få dem att trivas... kan visserligen också bero på att vi har rätt många kameranördar i vår förening...
                over and out /Petter
                Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

                http://saltvattenvandal.blogspot.com/

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  #9
                  Ursprungligen postat av Vandal
                  Det gjorde jag med... men jag anser själv inte att det viktiga med att vara akvarist är att kunna plåta sina fiskar med en dyr kamera
                  Flera i föreingen har klagat på att det handlar allt för mkt om att ta bilder på fiskarna istället för att få dem att trivas... kan visserligen också bero på att vi har rätt många kameranördar i vår förening...
                  Lite konstig inställning - fotografering av fiskar är en del av hobbyn och det handlar väl inte om att varenda möten skall handla om akvariefotografering utan om att ETT möte skall handla om just det. OM man inte tål det får man väl hoppa just det mötet på samma sätt som man kan hoppa över ett möte om något annat om man inte är intresserrad av just det ämnet.
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • Lasse
                    • October 2002
                    • 1965

                    #10
                    Rättelse - jag är inte driftansvarig på Universeum - jag är bara fastighetstekniker - det är något helt annat

                    Annars är jag som Vandal säger inbjuden att prata om biofilter på GAF:s decembermöte

                    MVH Lasse

                    PS - det finns ju en mycket duktig fotograf i Ciklidklubben - ett föredrag av honom om akvariefotografering vore inte helt fel
                    Jag är inte tillräckligt ung för att veta allt

                    Kommentar

                    • Vandal
                      • January 2006
                      • 1655

                      #11
                      Kjell: Ja, lite konstig inställning kan jag gå med på att jag har... och visst, att fotografera sina fiskar kan väl vara kul, men i de flesta fall brukar det urarta i en prylfanatism som tar fokus från akvariehobbyn till själva fotograferingen, detta har ökat lavinartat sedan systemdigitalerna gick ner i pris något och varje människa skulle bli proffsfotograf... Själv hoppar jag sällan över några möten eftersom det både är trevligt samkväm och att man alltid lär sig någonting

                      Lasse: Rättelsen uppfattad... vem av alla fotograferna i föreningen?

                      Vi HAR ju faktiskt haft föreläsningar om fiskfotografering, har för mig att vi var ett tiotal på det mötet...
                      over and out /Petter
                      Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

                      http://saltvattenvandal.blogspot.com/

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        #12
                        Ursprungligen postat av Vandal
                        Kjell: Ja, lite konstig inställning kan jag gå med på att jag har... och visst, att fotografera sina fiskar kan väl vara kul, men i de flesta fall brukar det urarta i en prylfanatism som tar fokus från akvariehobbyn till själva fotograferingen, detta har ökat lavinartat sedan systemdigitalerna gick ner i pris något och varje människa skulle bli proffsfotograf... Själv hoppar jag sällan över några möten eftersom det både är trevligt samkväm och att man alltid lär sig någonting .
                        I de flesta fall..................
                        Kanske hos dom du umgås med - jag håller inte alls med om detta. Idag pratas det ytterst lite prylar - kanske var det med när just när digitalkameran slog igeniom på bred front men så är det absolut inte längre.
                        Sedan kan jag hålla med om att det är viktigt att en föredragshållare pratar med "bönder på bönders vis" annars blir det rätt poänglöst
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • Vandal
                          • January 2006
                          • 1655

                          #13
                          Ett par spikade föreläsningar har vi till våren...

                          Vårt Vårprogram kommer släppas i helhet på, eller strax före auktionen den 28e November...
                          over and out /Petter
                          Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

                          http://saltvattenvandal.blogspot.com/

                          Kommentar

                          Arbetssätt...