Varför är det typ sådan norm eller vad man ska kalla det att killen ska vara längre än tjejen? jag är 169 och tjejen är 173, lite nedslående ibland, trots att det något som knappt syns, men ändå =/
Angående längdskillnader mellan tjejer och killar
Kollaps
X
-
korkad norm om den finns.
polarn på jobbet är en kille på max 165.
Flickan han har två barn med är minst 182 (lika som jag med andra ord)
svågerns bästa polare är 170.
hans fruga är lätt 185 och minst 50 kilo tyngre.
.Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
Ibland är jag :Ibland är jag:
Men oftast är jag:
-
"normen", om den nu finns har nog sitt ursprung i att de flesta
killar är längre än tjejerna, och då blir så att säga "sanning"
att det alltid skall vara så.......
men det är nog upp till varje kille/tjej att bestämma hur man vill ha det.
tänk på att i sängen är det svårt att känna och se någon skillnad.
.Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
Ibland är jag :Ibland är jag:
Men oftast är jag:
Kommentar
-
Tja, killar är ju i snitt längre än tjejer, så "normen" är väl sådan för att det helt enkelt är vanligast att killen är längst? Därmed inte sagt att det måste vara så för alla.Kommentar
-
Som den tråkiga tekniker jag är så måste jag inflika att medellängden för män är längre än för kvinnor.
Rent statistiskt så måste det därför finnas fler par där mannen är längre än kvinnan än tvärt om, norm eller inte...
Jag tror mer det är stora skillnader i längd mellan man och kvinna som man reagerar på. Inte nödvändigt vis att kvinnan är något längre än mannen.
Har själv en särbo som är några centimeter längre, fast sen gillar hon högklackat... Det är dock inget jag lider av.
Det viktigaste är väl att man är stolt över sin partner, oavsett längd, eller hur?Kommentar
-
Min dam är också längre än jag, och det spelar ingen roll så länge det känns rätt, tycker jag. "Normen" kommer nog från Hollywood, som så mycket annat trams.Earth first! We´ll screw up the other planets later!
Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597Kommentar
-
Jag har numera krympt till 188 cm.
Hustrun vägrar att erkänna att hon bara kommer upp i 145 cm.
Jag är fortfarande fascinerad över att charmat en så petite Filippina.
Och jag tror faktiskt hon är lika fascinerad över att ha kunnat fånga en så pass stor karl.
Killies is a lifetime passionKommentar
-
Om man ser till längden i Italien är det högsta status att ha en längre kvinna, då man tveklöst måste ha någonting extra som man som lyckats fånga henne
Själv är jag 178 cm och därmed runt 3 cm längre än min makeDet säkraste tecknet på att det finns intelligent liv ute i universum är att ingen försökt kontakta oss
Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1974294Kommentar
Kommentar