Söker installatör av fasta fönster i skåne

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

Söker installatör av fasta fönster i skåne

hubba !

renoveringstider.

har tre hyfsat stora panaromafönster ut mot trädgården.
    de har nu gjort sitt och skall bytas ut.

cirka mått totalt är 3x1,6 meter

vill samtidigt öka på höjden med kanske 25cm.

Så ett visst skärande i väggen skall till. Lite nya reglar,
    och så in med tre nya stora FASTA fönster.

Någon som har tips på bra och billiga firmor i skåne
    som gör den här typen av jobb ???

.
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:
  • Ouscazz
    • February 2009
    • 912

Bra och billig byggfirma finns inte! Antingen hittar du en billig och hafsig eller så hittar du en som är bra, och är beredd att betala vad det kostar.
    Jag har lärt mig den hårda vägen efter en 2,5 miljoners renovering...
    www.diskusforum.se
    www.loricariidae.se

Kommentar

• Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

Ursprungligen postat av Ouscazz
      Bra och billig byggfirma finns inte! Antingen hittar du en billig och hafsig eller så hittar du en som är bra, och är beredd att betala vad det kostar.
      Jag har lärt mig den hårda vägen efter en 2,5 miljoners renovering...

OK, ändrar till BRA och PRISVÄRD byggfirma.

Sedan är det en def på vad som anses vara billigt...eller hur ?

Vissa skulle exempelvis tycka att det är billigt med 1 mille för en Ferrari.
      Själv tycker jag det är hutlöst dyrt för en skrotbil.....

.
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå

Kommentar

• Ouscazz
        • February 2009
        • 912

50.000:- för ett perfekt jobb kan vara prisvärt om det är kvalité man är ute efter.
        20.000:- för ett hafsjobb kan vara prisvärt om det är ett lågt pris man är ute efter.

Leta upp några olika lokala firmor på nätet, begär skriftlig offert samt skriftliga rekommendationer från gamla kunder. Kan/vill de ej lämna rekommendationer, säg "tack så mycket" och gå till nästa firma.
        Kolla även upp företagets statistik på www.allabolag.se där finns en del nyttigt att läsa.

And hey, be careful out there!
        www.diskusforum.se
        www.loricariidae.se

Kommentar

• sehkn0
          • March 2009
          • 131

Ursprungligen postat av Kensa
          hubba !

renoveringstider.

har tre hyfsat stora panaromafönster ut mot trädgården.
          de har nu gjort sitt och skall bytas ut.

cirka mått totalt är 3x1,6 meter

vill samtidigt öka på höjden med kanske 25cm.

Så ett visst skärande i väggen skall till. Lite nya reglar,
          och så in med tre nya stora FASTA fönster.

Någon som har tips på bra och billiga firmor i skåne
          som gör den här typen av jobb ???

.
          Jag bytte för två år sen 28 fönster och tog då in offereter från ett stort antal firmor.

Billigast och bäst då var G&B i Rottne. De säljer ett kompositfönster som inte kräver underhåll. Fönstren har en stålkärna med en hård blank plast utanpå. De lämnar 10 års färggaranti på plasten och efter två år se ser de helt nya ut. Just att slippa måla/slipa är något som jag uppskattar.

Alternativet var ett rent aluminiumfönster från Velfac men de är riktigt dyra. Jag kollade även aluminiumklädda svenska fönster från bland annat Elitfönster och de var nästan dubbelt så dyra.

26 av fönstren sattes in av en firma som heter Fönstermix i Trelleborg. De var riktigt riktigt bra och de gjorde jobbet på utsatt tid till utsatt pris. Om Fönstermix har tid att göra några jobb vågar jag inte säga, de är/var som sagt väldigt populära.
          De övriga två sattes in av en lokal snickare och han lyckades till och med sätta in ett fönster upp och ner och snett.

Så valet av hantverkare är mycket viktigt, det finns massor med klåpare i branschen...

Kommentar

• Gaffel
            • December 2007
            • 6200

Vi har ju nu dessutom ROT-avdragen att ta hänsyn till, varför gör du inte arbetet själv Kensa mannen, du har ju viss vana av att balansera på taknocken och punktera barnens plaskdamm så rent statistiskt borde du klara biffen denna gång!?

OT: Elitfönster gör riktigt bra grejor, var i småland och gjorde ett slingstyrningsjobb för dom och blev riktigt imponerad över fabrik och process, rekommenderar baren i stadshotellets källare, fantastiskt gott kött och ett oförglömligt gott öl och whiskey sortiment, hotellets el-manövrerade dux axion sängar fixade min rygg över natten och jag sov som ett barn!
            Life's a bitch and then you die..
            "I might be right handed but im always left-winged"
            Skriv på!

Kommentar

• Ken Olofsson
              • November 2006
              • 8014

Ursprungligen postat av Gaffel
              Vi har ju nu dessutom ROT-avdragen att ta hänsyn till, varför gör du inte arbetet själv Kensa mannen, du har ju viss vana av att balansera på taknocken och punktera barnens plaskdamm så rent statistiskt borde du klara biffen denna gång!?

OT: Elitfönster gör riktigt bra grejor, var i småland och gjorde ett slingstyrningsjobb för dom och blev riktigt imponerad över fabrik och process, rekommenderar baren i stadshotellets källare, fantastiskt gott kött och ett oförglömligt gott öl och whiskey sortiment, hotellets el-manövrerade dux axion sängar fixade min rygg över natten och jag sov som ett barn!

Därför att HSB, och då menas inte bostadsbolaget, utan HON SOM BETSTÄMMER, har hotat med att hon skaffar fler yngel om jag ens
              tänker på att göra det själv.

Kostnaden för ytterligare ett yngel överstiger VIIIIIIDDDAAAA kostnaden
              för en byggfirma........

Samt att jag skulle ju förmodligen tappa fönstret, storlek 3x1,90 meter
              rätt ner i backen, ungefär på samma sätt som borrmaskinen.

näää...det blir att hitta en liten firma som gör skiten åt mig.....

.

Kommentar

• Gaffel
                • December 2007
                • 6200

Att hon ens nämner fler yngel som "hot" anser jag vara ett tydligt tecken, dvs att det inte dröjer länge innan du får bjuda på virtuella cigarrer här på z00pet, grattis i förväg!
                Life's a bitch and then you die..
                "I might be right handed but im always left-winged"
                Skriv på!

Kommentar

• Ken Olofsson
                  • November 2006
                  • 8014

Ursprungligen postat av Gaffel
                  Att hon ens nämner fler yngel som "hot" anser jag vara ett tydligt tecken, dvs att det inte dröjer länge innan du får bjuda på virtuella cigarrer här på z00pet, grattis i förväg!
                  nä det blir inget mer av den varan.

räcker gott med 2 vildbattingar.

håller hene nöjd med matriella saker istället.

funkar säkert ett par år till, sedan är hon för gammal--------

.

Kommentar

• c90368
                    • September 2006
                    • 5973

Glöm inte att kolla upp de stora drakarna så här i kristider. Ofta så tror man att Skanska mfl. är svindyra, men de har ofta lokala organisationer som kan vara riktigt prisvärda.
                    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                    http://www.youtube.com/user/c90368
                    /Maths

Kommentar

Arbetssätt...