Tips på utklädnad till barn

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

Tips på utklädnad till barn

Mina barn 5år och 1½år ska ha sommarfest på dagis. Temat är vatten eftersom de haft det som tema hela våren och ska nu avsluta med musikal (Sally säl).
    De ska klä ut sig till något som har med vatten att göra och jag behöver bra tips, antingen på nåt som är lätt ordnat med grejer som man har hemma typ eller helst något man kan köpa billigt någonstans.
    Festen äger rum den 4/6 så beställa på internet funkar bara om man får hem grejerna relativt snabbt.

Någon som har några idéer
    I värsta fall blir det nog varsin piratdräkt från ToysRus men det känns inte så fantasifullt
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L
  • Gaffel
    • December 2007
    • 6200

Du får nog vänta lite med svar nina.. z00pet blir svart strax..
    Life's a bitch and then you die..
    "I might be right handed but im always left-winged"
    Skriv på!

Kommentar

• NIC
      • January 2008
      • 5121

Snubben pirat å tösen sjöjungfru. (blir skumt att gå kanske... )

http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

Kommentar

• Nina82
        • January 2008
        • 6610

Bör kanske tilläggas att det är två pojkar Fast den lille ser lite ut som en flicka

Och ja.. jag visste om att det var uppgraderingar ikväll Det var ju det som var själva grejen. Då hade de god tid på sig att att tänka ut något ju
        12L 12L 24L 24L 24L 24L
        38L 54L 54L 63L 450L

Kommentar

• NIC
          • January 2008
          • 5121

Oops...

http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

Kommentar

• eriahl
            • April 2004
            • 5681

Svampbob fyrkant. Kartong i lagom storlek. Hål för armar och huvud med något mjukt på kanterna i hålen. Gul sprayfärg på kartongen. Kanske funkar med kartongbit med ett eller olika stora hål och spraya lite olika starkt med svart sprayfärg lite här och där. Kartongen kan vara helt öppen neråt. Vita handskar och vad han nu har mer på sig Tadaa så har vi Svampbob fyrkant Senior och Junior om man gör lika åt båda två. Kanske staga upp kartongen med någon träram upptill i kartongen med t ex skummgummi runt. Behövs toabesök. Av med kartongen bara och simma till närmsta toa.
            "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

Kommentar

• Mumin
              • October 2007
              • 3837

Gör kartongen så kort att Svampbob kan sitta utan problem.

Jag tror inte att en 1,5 åring står ut med en kartong runt kroppen. Jag skulle ta en mellanblå tshirt till honom och måla fiskar och snäckor på den. I den åldern fattar man liksom inte vitsen med lite obekvämlighet för att se läcker ut, men att man ska klä ut sig fattar man nog.

Om storebror inte vill ha kartong, så varför inte hummer? Röda kläder, och röda vantar. På byggmarknader brukar det finnas röda gummihandskar i tummodell för grovjobb, som kan vara klor. En tiara med vajande grunkor på brukar finnas i leksaksaffärer, den kan man klä med rött papper och ha ögon eller klor på högst upp.
              Är du händig så kan du nog göra klapprande klor av mjölkkartonger och resårband, det brukar vara kul att kunna nypas lite snällt.

Det är kul med maskerad, men jag tröttnade faktiskt efter tag, för jag tyckte att det mest handlade om att tävla med de andra morsorna om vem som kunde fixa finaste/dyraste utstyrseln. Barnen däremot hade tillräckligt med fantasi för att gilla enkla, lekvänliga dräkter.
              För mycket är inte nog!
              Jag VILL ha en Elefantofon!!

Kommentar

• Nina82
                • January 2008
                • 6610

Ursprungligen postat av Mumin
                Gör kartongen så kort att Svampbob kan sitta utan problem.

Jag tror inte att en 1,5 åring står ut med en kartong runt kroppen. Jag skulle ta en mellanblå tshirt till honom och måla fiskar och snäckor på den. I den åldern fattar man liksom inte vitsen med lite obekvämlighet för att se läcker ut, men att man ska klä ut sig fattar man nog.

Om storebror inte vill ha kartong, så varför inte hummer? Röda kläder, och röda vantar. På byggmarknader brukar det finnas röda gummihandskar i tummodell för grovjobb, som kan vara klor. En tiara med vajande grunkor på brukar finnas i leksaksaffärer, den kan man klä med rött papper och ha ögon eller klor på högst upp.
                Är du händig så kan du nog göra klapprande klor av mjölkkartonger och resårband, det brukar vara kul att kunna nypas lite snällt.

Det är kul med maskerad, men jag tröttnade faktiskt efter tag, för jag tyckte att det mest handlade om att tävla med de andra morsorna om vem som kunde fixa finaste/dyraste utstyrseln. Barnen däremot hade tillräckligt med fantasi för att gilla enkla, lekvänliga dräkter.
                Tack mumin!

Har faktiskt haft funderingar på nåt liknande det med blå kläder och fiskar. Tänkte göra en blå mantel med fiskar på som blir ett hav men en enkel T-shirt är ju fullt tillräckligt och mindre bökigt till den lille. Har du något bra tips på hur man fäster fiskarna lämpligast. Funderar på att köpa små fleece-bitar i olika färger och klippa till fiskar tex..
                12L 12L 24L 24L 24L 24L
                38L 54L 54L 63L 450L

Kommentar

• Mumin
                  • October 2007
                  • 3837

Det finns ju jättebra och hyfsat billiga textilfärger, både flytande och kritor. Sen stryker man på baksidan för att fixera. Jag menar, inte behöver det vara naturtrogna fiskar, röda. blå och gröna, randiga, prickiga, det duger så gott.

Vill du ha textila fiskar så är väl fleece bra, om den är tunn, textillim eller fållfix som man stryker på.

Trickset är ju att om de andra ungarna inte ser att storebror är hummer så frågar de, och sen, jaha, han är hummer, inget konstigt med det.
                  Troligen så kommer de leka exakt samma lekar som vanligt i alla fall!

Om dina ungar gillar ansiktsmålning, så kan du ju måla en liten fisk eller hummermun i ansiktet. (Mina avskydde allt jox i ansiktet, jag hittade jättefina dräkter på IKEA som var huvor, vantar och svansar runt midjan, det var jättekul att leka med.)
                  Senast redigerad av Mumin; 21 May 2009, 14:03.
                  För mycket är inte nog!
                  Jag VILL ha en Elefantofon!!

Kommentar

Arbetssätt...