Låsa telefonen?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lysmask
    • March 2007
    • 251

Låsa telefonen?

Visste inte vart jag skulle göra av denna tråd men det fick bli här.

Jag min klant har tappat bort min telefon. Undrar bara vart man hör av sig när man ska låsa den. Och kan man få tillbaka sitt gamla nummer till det nya simkortet?
    205 l, 31 l
    Mvh Lisa
  • Guest

Du ringer din operatör och ber att få låsa både mobil och sim. (mobilen låser polisen men din operatör skall hjälpa dig med detta)
    Det krävs givetvis ett IME nummer för att göra detta.
    Be din operatör skicka ut ett nytt simkort så får du behålla ditt gamla nummer.

Kommentar

• Lysmask
      • March 2007
      • 251

IME nummer?
      205 l, 31 l
      Mvh Lisa

Kommentar

• Guest

IME är din mobils nummer. Brukar även stå på både kvitto o kartong. (kan även kallas serienummer)
        Har du ringt din operatör än? Det kan bli dyrt att vänta...

Kommentar

• Guest

Ett bra tips om du har lösenord på simkortet är att ringa till den oavbrutet så att du dödar batteriet. Då kan ingen annan heller sätta simkortet i en annan tfn.

Kommentar

• Lysmask
            • March 2007
            • 251

Nåt IME nummer har jag inte då den är gammal och jag bryr mej inte så mycket om den. Det är bara det att jag har ett abonnemeng som jag vill låsa. Räcker det inte med att bara låsa kortet? Då behövs bara telefonnumret eller?
            205 l, 31 l
            Mvh Lisa

Kommentar

• Guest

Ja helt rätt, ring din operatör bums och lås "det" simkortet, och be de samtidigt att skicka ut ett nytt.

Kommentar

• Lysmask
                • March 2007
                • 251

oki då vet jag. Visste inte att man kunde låsa själva telefonen. Om man inte gör det vad kan hända då?
                205 l, 31 l
                Mvh Lisa

Kommentar

• Guest

Du kan även låsa simkortet på nätet, de flesta operatörer har den tjänsten, men jag skulle inte vilja chansa på det utan tycker att ett tfn samtal känns säkrare..

Kommentar

• Guest

Ursprungligen postat av Lysmask
                    oki då vet jag. Visste inte att man kunde låsa själva telefonen. Om man inte gör det vad kan hända då?
                    Inget kan hända, men om du förlust anmäler den så kräver polisen att den låses, vilket är bra eftersom den blir obrukbar för andra än dig.
                    Du är nämligen den enda som kan låsa upp den igen om den skulle hittas.

Att man omedelbart låser mobilen med IME tycker jag alla skulle göra vid förlust/stöld.
                    Det minskar rånrisken. Och att ha lösenord på sitt simkort tycker jag med alla bör ha.

Kommentar

• Lysmask
                      • March 2007
                      • 251

Sitter just nu i telefonkö. Har telefonskräck så detta är stort för mig... Det var därför jag ville veta så mycket som möjligt innan jag ringde. Svettigt nu när jag hör signalerna... Tack för alla svar.
                      205 l, 31 l
                      Mvh Lisa

Kommentar

• Guest

Ursprungligen postat av Lysmask
                        Sitter just nu i telefonkö. Har telefonskräck så detta är stort för mig... Det var därför jag ville veta så mycket som möjligt innan jag ringde. Svettigt nu när jag hör signalerna... Tack för alla svar.
                        Ur welcome! Lycka till!

Kommentar

• Lysmask
                          • March 2007
                          • 251

Svetten rinner men nu är det avklarat. Blir lite nervös att det ska vara en snorkig person i andra änden som dumförklarar en när man ställer frågor. Men det gick bra. Ett styck simkort är på väg...
                          205 l, 31 l
                          Mvh Lisa

Kommentar

Arbetssätt...