hej jag undrar om någon har tips hur man kan odla lövmask, som man kan meta på,
Odling av Lövmask
Kollaps
X
-
aa fast billigt är det ju inte i längden 45:- burken 25st stora / 50 små finns det inget sätt att tex ha en rätt stor hink med jord och lägga i feta big mamas i och massproduca :P hahaKommentar
-
Själv gjorde jag ett "maskhotel" när jag var liten. Tog 2 glasskivor och satta på var sin sida av en bräda, gjorde tätt åt alla håll fast inte uppåt, så kunde man se hur maskarna grävde och så, rätt coolt...
Testa med en 10L hink (har du större så är det bra) lägg i lite jord, sen äggskal, jord sen någon annat gott och lite löv och så... Ställ utomhus och vattna ibland om det blir för tort. Kan ju gå... =) Kanske tom ska ha ett lock över...Mvh PatrikKommentar
-
Själv gjorde jag ett "maskhotel" när jag var liten. Tog 2 glasskivor och satta på var sin sida av en bräda, gjorde tätt åt alla håll fast inte uppåt, så kunde man se hur maskarna grävde och så, rätt coolt...
Testa med en 10L hink (har du större så är det bra) lägg i lite jord, sen äggskal, jord sen någon annat gott och lite löv och så... Ställ utomhus och vattna ibland om det blir för tort. Kan ju gå... =) Kanske tom ska ha ett lock över...Kommentar
-
- Hittade en gammal tråd i ämnet!
- Här har du adress till maskkompost. Trevlig läsning
* Den som vänder sig om hela tiden ser inte framåt *Kommentar
Kommentar