I brist på annat..

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gaffel
    • December 2007
    • 6200

I brist på annat..

Tänkte krypa till korset och erkänna vad det värsta jag har ätit var och då talar vi om maträtter och inget annat, kunde samtidigt vara kul att höra med er andra vad det värsta ni lyckats svälja ner genom åren varit.

Kompisen åkte upp till Lofoten för att fiska för 20 år sedan men dom insåg på 5 minuter att han nog skulle hålla sig på land så dom satte honom att agna bland dom gamla tanterna istället.

Efter ett par veckor var han hemma i Göteborg igen och berättade historien om när ett stim tumlare gjorde det fatala misstaget att förirra sig in i bukten, alla båtar stora som små belamrades med tjoande norrbaggar utrustade med automatkarbiner från hemvärnet, dom fräste ut i bukten och sköt hej vilt ner i vattnet och krokade upp tumlare efter tumlare.

Lite senare skulle min gode kamrat Sören fräcka sig lite och hade med ett leende frågat en av norrbaggarna vad denne trodde att Greenpeace hade att säga om saken varpå tillfrågad norrbage hade slitit upp en kniv och väst fram " Vad sa du, sa du grispiss?"

Hur som än have slängde han till sist upp ett stycke halvtinad blodig tumlare på bordet som vi avslutningsvis stekte och åt upp, smaken var vidrigt söt och vämjelig och kommer aldrig in i min mun igen.
    Life's a bitch and then you die..
    "I might be right handed but im always left-winged"
    Skriv på!
  • Aircut64
    • July 2007
    • 1207

uuuuuuh

Har ätigt en hel del konstiga saker...
    Lite exempel är en heeeeeeeeeeeeeel del fiskar som vi sköter i våra svenska akvarium ^^
    Har ätigt Kyckling hjärta och en hel del annat...Kan dock inte komma på exakt vad O___o *Temporary memory fail* hehe ^^ ;P :P !

Kommentar

• QardinalE

Tyvärr så r mitt äckligaste helt vanlig Råbiff och jag säger det , aldrig mer!
      Man kände sig verkligen som MR Bean när han 15-talet år senare gjorde sin sketch om Råbiff på resturangen.

Kommentar

• Guest

Det enda jag har ätit som jag inte rekommenderar någon är:
        Bruna bönor med en burk frukt coctail. Inte gott alls!!
        I övrigt äter jag allt som är en maträtt.

Kommentar

• Daniel Blom
          • June 2003
          • 1670

Har petat i mig en del underligheter genom åren - surhaj, myror & myrägg, kackerlackor, dolksvans...
          Fast inget så mystiskt som ostronen på Koh Samet i Thailand. Det var inte fråga om ett halvdussin ostron snyggt serverade i sina skal på en bädd av is - utan 60-70 stycken utan skal, som en brungrå gröt i en rosa plastskål. Mmmmm...
          Där fick jag för att jag beställt den enda rätten på menyn utan engelsk översättning. Tydligen är detta något som thailändska män (och inga andra) tvingar i sig för att orka gå på bordell.
          För övrigt drömmer jag om att någon gång få avnjuta en kopp Kopi Luwak.
          Det enda du behöver här i livet är okunnighet och självförtroende,
          och framgången är given.
          Samuel Clemens
          Mina bilder

Kommentar

• tessilago
            • July 2007
            • 373

Det värsta jag någonsin har ätit var faktiskt en kokosmjölksoppa på Koh Tao, Thailand... DET VAR INTE GOTT. Det slutade med att jag plockade upp alla grönsaker som flöt omkring och åt dem istället. Inte alls så äckligt som "maträtterna" ni andra stoppat i er... Men jag kan försäkra er om att den soppan var rent ohygglig.

Det värsta jag har råkat äta var en harkrank om bestämde sig för att sova i min skål med bananchips. Tyckte det smakade lite underligt och spottade ut. Varenda cell i min kropp slogs emot viljan att springa in på toaletten och köra fingrarna i halsen....
            Administratör på http://www.rovfisk.se, forumet för rovfiskentusiaster.

Kommentar

• THE_DUDE
              • February 2004
              • 764

vitlök... har jag fått i mig av misstag vid ett par tillfällen, ALDRIG MER säger jag!
              http://mfksweden.forum24.se/mfksweden.html
              ETT LITET FORUM OM STORA FISKAR.

Kommentar

• Aircut64
                • July 2007
                • 1207

Någon här som testat fiskmat då hahah ;D ?

Kommentar

• THE_DUDE
                  • February 2004
                  • 764

aaa faktiskt! när jag var liten, flingfoder, provade lite bara men det sjuka var att det var gott!!
                  http://mfksweden.forum24.se/mfksweden.html
                  ETT LITET FORUM OM STORA FISKAR.

Kommentar

• Aircut64
                    • July 2007
                    • 1207

hahah jasså okej ;D ! Där ser man!
                    Man blir lite småsugen på sushi när man hackar räkbitar till fiskarna om kvällarna mmm grrr hehehehe ^^

Kommentar

• Aircut64
                      • July 2007
                      • 1207

Kommentar

• angrylinkan
                        • August 2007
                        • 265

jag testade min hunds frolic... jag var tvungen att veta varför nästan alla hundar älskar det. och en gång när jag busade med han stoppade jag hans tuggben i munnen utan att tänka mej för och de var smutsigt hårigt och slämmigt ,,hua jag ryser fortfarande
                        http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=1918467

Kommentar

• Ken Olofsson
                          • November 2006
                          • 8014

marinerade tupptestiklar......mindre gott....
                          soppa på fiskögon......vidrigt.....
                          levande grodor...huvaligen....

kobrablod som snaps,,,,,,,,,,det var...intressant....
                          Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                          Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

Kommentar

• Gaffel
                            • December 2007
                            • 6200

Ett barndomsminne som består i mig själv som 11 åring sittandes på en balkong i hotellet på Korfu svårt magsjuk och darrig och det enda jag ville ha var ett glas kall mjölk(bodde granne med mjölkbonde som barn), en dryg timme senare dyker en kypare upp med ett glas ljummen getmjölk med isbitar och svarta gethår i glaset.. ..jag spydde rakt ut innan jag ens hann sätta glaset till munnen..
                            Life's a bitch and then you die..
                            "I might be right handed but im always left-winged"
                            Skriv på!

Kommentar

• NIC
                              • January 2008
                              • 5121

Lök å vitlök e ju bara sååå äckligt!!!

http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

Kommentar

Arbetssätt...