Hjälp, jag skall åka luftballong!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sessan 401
    • January 2008
    • 144

Hjälp, jag skall åka luftballong!

I höstas gav jag och mina syskon en luftballongresa till pappas pension för hela familjen.
    Det var inte alls meningen att jag skulle åka med utan den var för pappa och min sambo + mina 2 bröder (tuffingarna).
    Efter lite tids tänkande ville syrran och morsan också och då fick jag snällt hänga med. (jag vill inte bli ensam kvar om ngt skulle hända).

Jag har nu vaknat flera ggr utav att jag ser hur jag kommer få panik och hoppa ner från den J***a ballongen när den är uppe i luften.
    Jag drömmer att jag hänger i ett snöre i en vanlig kalas ballong, som sedan går sönder....
    Det här är ju helt sjukt, jag har ju blivit besatt...
    Finns det ngn som kan berätta erfarenheter för att lugna ner mig så hade det var trevligt.
    mvh phsykot
  • Raggsockan
    • April 2007
    • 644

Va modig du är. Skulle inte våga. Tips kan jag inte ge dig då jag aldrig åkt själv.

Kommentar

• Patrik Steen
      • May 2006
      • 8464

Eftersom jag själv är höjdrädd så kan jag ibland ha mardrömmar om höjder precis som du beskriver,för att bli av med detta så testade jag lite saker hoppat bungyjump två gånger har även åkt Luftballong utomlands åkt dem flesta saker som frittfall m.m.Vad jag kan dra slutsats av detta är det har inte blivit bättre bara värre mer mardrömmar så mitt tips är skit i Ballongen drick hellre deras dricka på landbacken och titta upp istället och vinka.
      Mvh.Patrik

Kommentar

• Patrik Steen
        • May 2006
        • 8464

Plus om man är riktigt höjdrädd så känner man inte känslan av att det är riktigt skönt där uppe,man vill För F.a bara ner igen plus man blundar hela tiden allmänt rädd en ryslig känsla att snart ska man dö så vad är det för mening då att åka upp.Så varför åker folk som jag upp då hela tiden om man nu ska tro att man dör det är kanske ändå är en rolig upplevelse hjärnan kanske uppfattar det men inte själen.
        Mvh.Patrik

Kommentar

• Gaffel
          • December 2007
          • 6200

Du är inte rädd, du kan flyga..
          Life's a bitch and then you die..
          "I might be right handed but im always left-winged"
          Skriv på!

Kommentar

• sessan 401
            • January 2008
            • 144

Ursprungligen postat av stene
            Eftersom jag själv är höjdrädd så kan jag ibland ha mardrömmar om höjder precis som du beskriver,för att bli av med detta så testade jag lite saker hoppat bungyjump två gånger har även åkt Luftballong utomlands åkt dem flesta saker som frittfall m.m.Vad jag kan dra slutsats av detta är det har inte blivit bättre bara värre mer mardrömmar så mitt tips är skit i Ballongen drick hellre deras dricka på landbacken och titta upp istället och vinka.
            Bangyjump är så sjukt. Vad hinner man tänka under den färden ner, för att sen ryckas upp igen när man väl är där nere... uuhh, huvalingen...

Som jag skrev ovan så är det hela familjen som åker. Skall det hända ngt så skall jag störta med dem, men hallå jag vill ha lite possetiva erfarenheter. Fast champangen låter som en bra idee att utnyttja...

Ja det e sant ...ja kan flyga , e inte rädd.....aaahhhh

Kommentar

• sessan 401
              • January 2008
              • 144

Ursprungligen postat av stene
              Plus om man är riktigt höjdrädd så känner man inte känslan av att det är riktigt skönt där uppe,man vill För F.a bara ner igen plus man blundar hela tiden allmänt rädd en ryslig känsla att snart ska man dö så vad är det för mening då att åka upp.Så varför åker folk som jag upp då hela tiden om man nu ska tro att man dör det är kanske ändå är en rolig upplevelse hjärnan kanske uppfattar det men inte själen.
              Men går det inte över alltså.
              Jag är inte "mest skitskraj" , bara nästan "mest skitskraj".
              Fick för mig att man vänjer sig efter ett tag.
              Du vet, när man skall åka iväg i en hiss, så böjer sig knäna när man startar.
              Känslan av tyngdlöshet infinner sig, men den går över.
              Blir det inte så att när man ser hur allt krymper först blir det panik, men när man kommer upp på höjden så vänjer man sig.

jaja, ser ni ngn komma flygande utan ballong så är det väl jag jag som har fått för mig att nu skall jag ner.. hehe

Kommentar

• oskarwallin
                • February 2008
                • 1080

ne tänk dig att du e med och fyller ett gigantiskt stort Fler färgat Jätte stark tyg stycke...30 minuter senare hoppar du och dina vänner i korgen tillsammans med en erfaren ?Ballongist?, Har kör igång brännaren, ett Muller hörs och du ser hur ni sakta stiger mot himmelen, när ni väl har kommit upp till 100 Meter slutar brännaren att låta, nu glider ni fram helt ljudlöst genom luften, om ni lyssnar så hör ni folk Ropa till er och vinka, när man väl har kommit upp i luften är ballongfärd Otroligt Stillsamt och avkopplande, och efter 3 minuter kommer du glömma bort att ni är så högt upp...utsikten e fantastisk du kan se jättelång och ofta e ni där på kvällen så solen har färgat himmelen Röd lila...
                att flyga med ballon, något som rekommendars varmt.. Klä er bara lite varmare, kanske inte dunjacka, men vindjacka med tjocktröja under rekommenderas.
                hoppas Du följer med...
                60,58 liter
                **Ducunt volentem fata nolentem trahunt**
                *Ödet leder den villige och släpar den ovillige*

Kommentar

• sessan 401
                  • January 2008
                  • 144

Ursprungligen postat av oskarwallin
                  ne tänk dig att du e med och fyller ett gigantiskt stort Fler färgat Jätte stark tyg stycke...30 minuter senare hoppar du och dina vänner i korgen tillsammans med en erfaren ?Ballongist?, Har kör igång brännaren, ett Muller hörs och du ser hur ni sakta stiger mot himmelen, när ni väl har kommit upp till 100 Meter slutar brännaren att låta, nu glider ni fram helt ljudlöst genom luften, om ni lyssnar så hör ni folk Ropa till er och vinka, när man väl har kommit upp i luften är ballongfärd Otroligt Stillsamt och avkopplande, och efter 3 minuter kommer du glömma bort att ni är så högt upp...utsikten e fantastisk du kan se jättelång och ofta e ni där på kvällen så solen har färgat himmelen Röd lila...
                  att flyga med ballon, något som rekommendars varmt.. Klä er bara lite varmare, kanske inte dunjacka, men vindjacka med tjocktröja under rekommenderas.
                  hoppas Du följer med...
                  Tack ...det där var lite vad jag behövde höra

Kommentar

Arbetssätt...