lite lustigt *Apoteket*

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rödtoppen
    • June 2006
    • 3148

lite lustigt *Apoteket*

var på Apoteket idag(eller nja..när jag skriver detta så var det ju faktiskt igår), i vilket fall som helst - jag skulle köpa en spruta utan kanyl och frågade personalen om det, jag fick svaret att de var gratis och kunde hämta en i kassan.
    Väl i kassan så frågade jag efter det.
    "utan kanyl" sa tjejen i kassan och tittade frågande på mig.
    "Ja-utan kanyl" sa jag.
    Fick efter lite brydderi min spruta(utan kanyl)

Har inte de som sitter i kassan samma utbildning som resten av apotekarna?
    Tjejen visste inte vad en kanyl var för något

..eller är det jag som är helt ute och reser nu, heter det kanyl överhuvudtaget eller ska man säga nål
    / dtoppen /
  • Whistler84
    • November 2007
    • 850

Visst heter det kanyl.

Varför var sprutorna gratis? Jag tjatade precis till mig ett gäng från morsan (hon är sköterska) för att ha till mina vattentester. Hade ju varit närmare att gå till apoteket...

Tror att de som sitter i kassan bara är kassörer, i alla fall på större apotek. Är dock inte säker.

Kommentar

• rödtoppen
      • June 2006
      • 3148

Ursprungligen postat av Whistler84

Varför var sprutorna gratis? Jag tjatade precis till mig ett gäng från morsan (hon är sköterska) för att ha till mina vattentester. Hade ju varit närmare att gå till apoteket...
      Ingen aning men gratis var de .
      / dtoppen /

Kommentar

• Azur
        • March 2003
        • 12946

Har ni möjligen ett sprutbytesprogram för narkomaner där du bor?
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

Kommentar

• Svenskmicke
          • March 2007
          • 23

Vet att det finns dosseringsprutor på apoteket som är gratis. Är tänkt att man ska använda dom när man doserar medicin till barn och djur. Dom är rätt bra om man ska dosera ut småmängder så kan rekommendera dom...

Kommentar

• drd
            • March 2004
            • 5586

Rödtoppen hon i kassan trodde nog du var värsta knarkaren och därför fick du den "for free"

Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

Kommentar

• Guest

: )

Kommentar

• Trollsvans
                • November 2007
                • 1118

Haha, sånt där kan vara riktigt roligt...
                För några år sen skulle en go vän ordna en sittning på Chalmers... med Sjukhus-tema = snapsarna skulle helt enkelt serveras i stora sprutor...
                Han fick en del underliga miner när han ville införskaffa 250 "stora sprutor, utan kanyler"...
                //Troll

Har man satt yxan i båten, får man ro som fan.
                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1052011

Kommentar

• heeke
                  • April 2003
                  • 5033

Har för mig att all personal på apotek måste ha någon form av inriktad utbildning (även om dom "bara" sitter i kassan), men hur som helst, din fråga om en spruta utan kanyl var väl ungefär likvärdig med att fråga en optiker efter ett par glasögon utan repor.
                  Några kanyler lär du inte kunna få från apoteket (bortsett från doseringspennor som tex insulin och imigran).
                  heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

Kommentar

• Katharina
                    • December 2006
                    • 4045

Nej, du ser nog inte ut som en knarkare iaf.. Då skulle de ha tagit förgivet att du ville ha kanylen också... Säkerligen är de ganska vana vid att folk använder sprutor till allt möjligt annat.. Förhudsirritationer på småpojkar och hanhundar t ex.. Kokat vatten och spola rent... Det finns nog ett gäng användningsområden.. Snapsar var nått nytt..
                    Ha dé bäst... Tina

Kommentar

Arbetssätt...