Knäppa lagar (brittiska)
Kollaps
X
-
mmm...i en delstat i USA (Michigan tror jag) är det förbjudet att korsa en väg med en ko på söndagar,,,,,,
i sverige finns det lag på att varje enskilt hushåll skall hålla mat för en längre belägring...Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
Ibland är jag :Ibland är jag:
Men oftast är jag:
Kommentar
-
Haha!
I USA:s delstater så finns det mängder med knäppa lagar.Kommentar
-
nåja....det är ju faktiskt som så att alla länder har ett antal tossiga lagar.
det är ju som så att man upphäver väldigt sällan lagar. Så en lag som år 1659
verkade fullt rimlig...lever kvar.
exempelvis så är det fortfarande lag på att socknar i sverige skall bekosta och avlöna knektar till krigsmakten.....lagen lever, men indelningsverket avskaffades 1901...
vidare så är det fullt lagligt att hålla hästar / kor / höns och liknande inne i privata hushåll i sverige,,,,,den lagen krockar dock med andra lagar som säger att man inte får hålla vissa djur i bostadsområden....men visst hade det sett kul ut när man baxar in en ardennerhäst i hissen upp till lägenheten,,,,,,Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
Ibland är jag :Ibland är jag:
Men oftast är jag:
Kommentar
Kommentar