Knäppa lagar (brittiska)

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

Knäppa lagar (brittiska)

Jag vet att knäppa lagar vart på tapeten förut.
    Någon annan akvarist pekade på följande top-ten lista.
    Latest news coverage, email, free stock quotes, live scores and video are just the beginning. Discover more every day at Yahoo!

Möjligen att nr 3 var mer poppis bland manliga akvarister i Liverpoll än befolkningen i övrigt.
    Killies is a lifetime passion
  • Pegrasus
    • March 2007
    • 455

Nu hann du före mig! Ja man kanske ska åka över till Liverpool och inhandla lite fisk!
    Jag behöver inte inledas i frestelse, jag kan gå själv!

Kommentar

• Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

mmm...i en delstat i USA (Michigan tror jag) är det förbjudet att korsa en väg med en ko på söndagar,,,,,,

i sverige finns det lag på att varje enskilt hushåll skall hålla mat för en längre belägring...
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

Kommentar

• Koksalt
        • November 2007
        • 498

Haha!

I USA:s delstater så finns det mängder med knäppa lagar.
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1738124

Kommentar

• Pegrasus
          • March 2007
          • 455

Jo de har många skojiga lagar "over there". I Alabama är det olagligt att äga en dildo har jag för mig, men det är visst ok att köra omkring aspackad och skjuta ihjäl vägskyltar.

Kommentar

• Ken Olofsson
            • November 2006
            • 8014

nåja....det är ju faktiskt som så att alla länder har ett antal tossiga lagar.

det är ju som så att man upphäver väldigt sällan lagar. Så en lag som år 1659
            verkade fullt rimlig...lever kvar.

exempelvis så är det fortfarande lag på att socknar i sverige skall bekosta och avlöna knektar till krigsmakten.....lagen lever, men indelningsverket avskaffades 1901...

vidare så är det fullt lagligt att hålla hästar / kor / höns och liknande inne i privata hushåll i sverige,,,,,den lagen krockar dock med andra lagar som säger att man inte får hålla vissa djur i bostadsområden....men visst hade det sett kul ut när man baxar in en ardennerhäst i hissen upp till lägenheten,,,,,,
            Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
            Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

Kommentar

• Pegrasus
              • March 2007
              • 455

Man kan ju alltid testa!

Kommentar

Arbetssätt...