Repad aluminium fälg

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fiddan
    • June 2006
    • 885

Repad aluminium fälg

Hallå
    Lyckades precis repa ett par 17 tums aluminuim fälgar till min sprillans nya bil.
    Riktigt tilla är det, lyckades repa upp halva kanten..

mvh Fredrik
    skicka pm till mig om ni vill veta hur man sponsrar en gammal gubbes pension.
  • patriksg
    • May 2007
    • 1705

Vi testade att laga en stor skada på en fälj på jobbet! tog en liknande grå färg från mekonomen och la på, sen tog vi klarlack över, nu vet jag inte vilken färg du har men det är inte omöjligt.. =)

eller så köp en ny =) en ny bil kan vara värd att lägga pengar på
    Mvh Patrik

Kommentar

• hfh75
      • April 2005
      • 595

Ja, fälgar är ju inte så dyra nuförtiden... Min bror skrotade en 22 tums kromad fälg till sin dodge.... den var däremot inte lika billig...

men som vanligt kostar det ju att ligga på topp...
      /Fredrik

-En tanke tänkt i trygghet vid upprepade tillfällen har en tendens att bli verklighet.

Kommentar

• patriksg
        • May 2007
        • 1705

köpte till jobbet en begagnad nu i veckan, tror den kostade 3000:- ny skulle den gå på 5000 har jag för mig :P
        Mvh Patrik

Kommentar

• Fiddan
          • June 2006
          • 885

Ursprungligen postat av patriksg
          Vi testade att laga en stor skada på en fälj på jobbet! tog en liknande grå färg från mekonomen och la på, sen tog vi klarlack över, nu vet jag inte vilken färg du har men det är inte omöjligt.. =)

eller så köp en ny =) en ny bil kan vara värd att lägga pengar på
          Googlade fram detta..
          Vad tror du..?

Fan vad dåligt man mår efter någonting sådant här.. skulle bara dra ner värmen i bilen och tittade bort.. det kunde likaväl ha varit ett barn som jag stötte emot );

Kommentar

• patriksg
            • May 2007
            • 1705

Det blev ju najs =) men är din lika grov då? plasticpadding borde funka att ta på... vad är det för bil och fäljar? sen finns det lackstift för sånt men jag vet intehur bra dom är..

kanske om man kletar på rätt mycket och sen slipar ner och tar på klarlack???
            Mvh Patrik

Kommentar

• Fiddan
              • June 2006
              • 885

Det blev ju najs =) men är din lika grov då? plasticpadding borde funka att ta på... vad är det för bil och fäljar? sen finns det lackstift för sånt men jag vet intehur bra dom är..

kanske om man kletar på rätt mycket och sen slipar ner och tar på klarlack???
              Bilen är en Cross Polo, röd årsmodell -08 och de har nya fälgar..
              Hittar ingen bra bild men här kommer en..

asså plastic pudding säger du..
              Rengör > sandpapprar > rengör > stryker på plastic pudding > sandpapprar > sandpapprar > lackar?

Kommentar

• patriksg
                • May 2007
                • 1705

Ja något sånt tror jag, men det är svårt att få den som ny! om du har tex eu bildelar eller mekonomen i närheten så hör med dom dom vet nog bättre..

är repan lång eller djup?
                Mvh Patrik

Kommentar

• Fiddan
                  • June 2006
                  • 885

Jag vet inte riktigt faktist.. det var mörkt när jag klev ur bilen och jag ville inte titta på fanskapet faktist.. LEDSEN blir man, tvättat bilen varannan dag nu i 2 veckor och hållt den som ny, och nu när jag körde hem ifrån dagens tvätt så fumlade jag till det.. Jag funderar grovt på att åka och köpa en ny..

Men imorgon så ska jag ta lite kort och posta förhoppningsvis så är det inte så farligt.. (intalar jag mig själv)

Kommentar

• patriksg
                    • May 2007
                    • 1705

går det inte på ngn försäkring?

Tänk på att det inte alltid är bra att tvätta bilen men svamp och massa kemiska produkter för ofta, när den är ny så går det bra med att bara spola av den.
                    Mvh Patrik

Kommentar

• Fiddan
                      • June 2006
                      • 885

Jag spolar den först tar en svamp med ett champo som brollan fixar via en rekond firma och sedan spolar av och torkar rent med fiber dukar.

och om on 2 veckor ska jag lämna in den på lack försegling (mr:cap) via brollans kompis.
                      Jag är extremt försiktig med den.

Kommentar

• patriksg
                        • May 2007
                        • 1705

Det är en fin och billig bil att äga!
                        Mvh Patrik

Kommentar

• Fiddan
                          • June 2006
                          • 885

Det är en fin och billig bil att äga!
                          0.65 blandad och 320kr i månaden för försäkring och jag är under 24 billigare blir det nästan inte

Men det här med fälgen är illa.. Lackade du hela fälgen när du gjorde det?
                          Funderar lite på om man skulle lämna in alla hjulen och lacka om dem helt i en annan nyans kanske.. men då kasnke det är billigare att köpa en helt ny fälg..?

Kommentar

• patriksg
                            • May 2007
                            • 1705

bilen är ju helt ny så alla fäljar ska du bara behöva lacka!! Vi har gjort det 2 ggr, en gång blev det skit dåligt! andra ganska okej, men vi lacka aldrig hela..

om du åker till vw så kan ju alltid dom fixa färgen som ska vara på den..

lacka dom svarta det e snyggt!

letar efter en ny bil jag me nu! inte helt ny men en bil som inte ser ut som en död guppy med finnar!!! synd bara att alla pengar går till onödiga räkningar :P
                            Mvh Patrik

Kommentar

• Fiddan
                              • June 2006
                              • 885

Lacka det kommer jag nog inte göra själv, i detta fallet betalar jag hälre och biter i det sura äpplet.

Vad för slags bil är du ute efter? jag har vart i bilhallar desenaste 4 månaderna nästan dagligen och tittat på begagnat och nytt så lite "up to date" är jag.

Kommentar

Arbetssätt...