Malmö Akvarie

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Patrik Steen
    • May 2006
    • 8464

Malmö Akvarie

Var idag på Malmöhus slott och tittade på akvarie avdelningen då jag kom till Altum skalarerna full storlek vilka skönheterblev totalt förälskade i dessa varelser något majestätiskt och finare får man nog fan leta efter det var två stycken som simmade med andra vackra Ciklider ifrån Syd-Amerika.Det andra var mest trams att titta på så jag hamnade vid Cikliderna fick ett perfekt kort på den ena ska försöka ordna fram en bild på den
    Mvh.Patrik
  • Micke
    • January 2002
    • 1718

Akvariet vid Malmö museer är alltid värt ett besök. Här finns en artikel om akvariet: http://www.ciklider.se/artiklar/mp_malmo_museer.shtml
    Mvh Michael Persson

www.ciklider.se - En sida om afrikanska ciklider med över 300 artbeskrivningar.
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Kjell Fohrman
      Administrator

• December 2001
      • 48148

Man hittar också en artikel därifrån i Zoopetavdelningen "Offentliga akvarier" http://www.zoopet.com/index.php?opti...417&Itemid=141
      samt 47 foton i Zoopets stora fotoarkriv.

Men nog fanns det en del vackra fiskar ytterligare än de i sydamerikaakvariet att titta på när jag var där.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

• rödtoppen
        • June 2006
        • 3148

Ursprungligen postat av stene
        Var idag på Malmöhus slott och tittade på akvarie avdelningen då jag kom till Altum skalarerna full storlek vilka skönheterblev totalt förälskade i dessa varelser något majestätiskt och finare får man nog fan leta efter det var två stycken som simmade med andra vackra Ciklider ifrån Syd-Amerika.Det andra var mest trams att titta på så jag hamnade vid Cikliderna fick ett perfekt kort på den ena ska försöka ordna fram en bild på den
        Tack för inspirationen
        Tror faktiskt att jag besöker det nästa vecka
        / dtoppen /

Kommentar

Arbetssätt...