Alanya, Turkiet

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Glenn
    • April 2002
    • 3904

Alanya, Turkiet

För någon dag sen så satt jag hemma hos en kompis och vi letade resor. Vi ringde runt till alla möjliga resebyråer och allt vi hittade var för dyrt. Till sist så hittade vi en resa till Alanya i Turkiet som var 1v och hotellet som vi kommer bo på är ett lägenhetshotell och det heter Anfora Residence. Vi kommer att vara borta från den 5:e till 12:e Augusti och jag tänkte nu höra om det kanske finns någon som har varit där nere? Eller så kanske ni känner någon som har varit där? Vet ni kanske något om hur hotellet är?

Det vore roligt att höra lite mer om stället. Finns det något man borde se/göra? Ja allt är av intresse att veta

Vill ni kika på hur hotellet samt rummen ser ut så klicka på länken nedan

Tack på förhand!
    Mvh /Glenn

Min Zoon
  • patriksg
    • May 2007
    • 1705

Jag åker till Alanya den 15 aug och ska också bo på ett lägenhetshotell, men det heter novella eller något :P
    Vet att när jag åker så är det inte så mycket turister kvar, så det kan vara gott.

Det finns 2 stora stränder där, en med sten strand och en med sandstrand. tror att sandstranden ska vara den södra om ja inte mins fel och den ska vara den bästa.

Alanya brukar vara känd för att vara ett typiskt fest ställe och det kommer nog att vara mycket folk när du är där.

Har hört att alla som bor där ska vara jätte trevliga där och att maten ska vara skit god :P Men när min tjej var där för några år sedan så blev många sjuka av att äta kina mat. dom kan vara lite för på när dom ska sälja saker och det kan vara lite jobbit...

Hoppas att du får det kul
    Mvh Patrik

Kommentar

• Glenn
      • April 2002
      • 3904

Oh tack för infon

Tyvärr så kommer vi bo vid stenstranden men det är strunt samma iom att vi har pool. Jo lär säkert vara en del för vi hade tur, vi fick det sista rummet som fanns ledigt på vårt hotell

Har förresten hört att man ska akta sig för kycklingen där nere

Om någon mer har ngt dom vill dela med sig utav så feel free
      Mvh /Glenn

Min Zoon

Kommentar

• maria_
        • March 2007
        • 2867

Nu Glenn ska du få ett råd som du ständigt bör ha i minnet när du är på semester, glöm det aldrig och dela gärna med dig av det till din vän, för ni kommer att få stor nytta av det: gör INGET som inte jag skulle ha gjort! INGET! Or else...
        Med vänlig hälsning,
        hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

Kommentar

• Lill_Lena
          • September 2006
          • 173

jag har vart i alanya för ca 2-3 år sen..bodde oxå på novella då det var nybyggt det året, det hotellet kan jag verkligen rekomendera..jättetrevlig personal. stranden rakt nedanför var något stenig i vattenet,,gick knappt gå ner..men stranden på andra sidan cleopatra var mycket bättre. de är jättetrevliga där nere men lite för påträngande. stanna inte upp vid nån restaurang om ni inte bestämt er för att gå in,,,för de gör ALLT för att få in en...men..det finns många uteställen och spec ett..kommer inte ihåg va de hette....men de som finns intill stranden är jättemysig ich man ser alla lampor och ljus mot båtarna och massa musik och festande. jag åkte med fritidsresor och då var det en del trippar jag va me på. bla en båttur en dag längs en flod,,där bjöd de på buffè och så var jag på turkiskt bad..pealing och massage och e guidning på berget..kommer inte ihåg va de hette. men de va verkligen att rekomendera. hoppas ni får en trevlig resa =)

Kommentar

• Glenn
            • April 2002
            • 3904

Ursprungligen postat av maria_
            Nu Glenn ska du få ett råd som du ständigt bör ha i minnet när du är på semester, glöm det aldrig och dela gärna med dig av det till din vän, för ni kommer att få stor nytta av det: gör INGET som inte jag skulle ha gjort! INGET! Or else...

I promise
            Mvh /Glenn

Min Zoon

Kommentar

• Glenn
              • April 2002
              • 3904

Ursprungligen postat av Lill_Lena
              jag har vart i alanya för ca 2-3 år sen..bodde oxå på novella då det var nybyggt det året, det hotellet kan jag verkligen rekomendera..jättetrevlig personal. stranden rakt nedanför var något stenig i vattenet,,gick knappt gå ner..men stranden på andra sidan cleopatra var mycket bättre. de är jättetrevliga där nere men lite för påträngande. stanna inte upp vid nån restaurang om ni inte bestämt er för att gå in,,,för de gör ALLT för att få in en...men..det finns många uteställen och spec ett..kommer inte ihåg va de hette....men de som finns intill stranden är jättemysig ich man ser alla lampor och ljus mot båtarna och massa musik och festande. jag åkte med fritidsresor och då var det en del trippar jag va me på. bla en båttur en dag längs en flod,,där bjöd de på buffè och så var jag på turkiskt bad..pealing och massage och e guidning på berget..kommer inte ihåg va de hette. men de va verkligen att rekomendera. hoppas ni får en trevlig resa =)
              Åh det låter ju som världens ställe att åka till Vi tänkte kanske ta en båtutflykt om detta inte är för dyrt

Men hur är det med pengar där nere? Bör man ha med sig minimalt med pengar ut på stan? Självklart kommer vi hyra ett värdefack i receptionen men vill ändå kolla upp och se hur stor risken kan vara för att man blir rånad. Dvs vet ni om det är många rån på turister där nere? Sen så undrar jag också om det är billigt där? Kan ni ge ett exempel på hur billigt det är isf?
              Mvh /Glenn

Min Zoon

Kommentar

• maria_
                • March 2007
                • 2867

Ursprungligen postat av Glenn
                I promise
                Duktig du är.
                Med vänlig hälsning,
                hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

Kommentar

• Lill_Lena
                  • September 2006
                  • 173

Åh det låter ju som världens ställe att åka till Vi tänkte kanske ta en båtutflykt om detta inte är för dyrt

Men hur är det med pengar där nere? Bör man ha med sig minimalt med pengar ut på stan? Självklart kommer vi hyra ett värdefack i receptionen men vill ändå kolla upp och se hur stor risken kan vara för att man blir rånad. Dvs vet ni om det är många rån på turister där nere? Sen så undrar jag också om det är billigt där? Kan ni ge ett exempel på hur billigt det är isf?
                  jag var där 2 veckor och hade 3000 svenska kronor i fickpengar..det jag gjorde va att byta valuta på forex till turkiska lira. jag kom inte ihåg ricktigt hur man räka om...men där har dom miljoner på alla sedlar..då har jag för mig man tog bort 6 nollor och dela med hälften av det som var kvar om man räknar om från turkiskt till svenskt...då blit det väl svenskt gånger 2 ...eller nå sånt..men det är jättebilligt. tror det är lite billigare än hälften i jämförelse med här. jag klara mig gott och väl även fast jag var ut varje kväll och gjorde mig av på en massa vin och cigaretter och allt annat mat osv.
                  jag tog aldrig med mig så mycket ut, utan vi låste in allt i värdeskåpet i lägenheten i hotellet.
                  många barn där tigger mycket..märkte jag första dan.men de övriga som jobbar med turister gillar det inte. och det är stenhård konkurrans och gör allt för att kunden ska bli nöjd. de är supertrevliga! iallafall mot unga kvinnor =) jag kan rekomendera ett kännt uteställe som ligger lite utanför, som heter summer garden. där brukar turister samlas och det är jättestort om jag kommer ihåg rätt.

Kommentar

• Lill_Lena
                    • September 2006
                    • 173

å just de ja..en sak till...drick MYCKET vatten, glöm inte det! du måste köpa det, men det kostar inte mycket. och ta ett dopp i poolen var 15 minut ungefär..det går åt massor med kroppsvätska mer än man tror. men det visste du säkert

Kommentar

• patriksg
                      • May 2007
                      • 1705

Jag tänker ta med mig ca 3000 i kontanter när och sen får jag ta ut pengar när dom tar slut. men jag kommer nog aldrig att handla med kort.
                      Det med att hyra bankfack har jag inte tänkt på men nu tror jag att jag ska göra det... det finns på Novella hoppas jag
                      Mvh Patrik

Kommentar

• patriksg
                        • May 2007
                        • 1705

http://www.flashback.info/forumdisplay.php?f=189 på det här forumet finns en del som skriver om alanya.. kanske inte det seriösaste men det finns en del ärliga svar :P
                        Mvh Patrik

Kommentar

• Glenn
                          • April 2002
                          • 3904

jag var där 2 veckor och hade 3000 svenska kronor i fickpengar..det jag gjorde va att byta valuta på forex till turkiska lira. jag kom inte ihåg ricktigt hur man räka om...men där har dom miljoner på alla sedlar..då har jag för mig man tog bort 6 nollor och dela med hälften av det som var kvar om man räknar om från turkiskt till svenskt...då blit det väl svenskt gånger 2 ...eller nå sånt..men det är jättebilligt. tror det är lite billigare än hälften i jämförelse med här. jag klara mig gott och väl även fast jag var ut varje kväll och gjorde mig av på en massa vin och cigaretter och allt annat mat osv.
                          jag tog aldrig med mig så mycket ut, utan vi låste in allt i värdeskåpet i lägenheten i hotellet.
                          många barn där tigger mycket..märkte jag första dan.men de övriga som jobbar med turister gillar det inte. och det är stenhård konkurrans och gör allt för att kunden ska bli nöjd. de är supertrevliga! iallafall mot unga kvinnor =) jag kan rekomendera ett kännt uteställe som ligger lite utanför, som heter summer garden. där brukar turister samlas och det är jättestort om jag kommer ihåg rätt.
                          Tack då vet man att man kommer ha råd att leva iaf

å just de ja..en sak till...drick MYCKET vatten, glöm inte det! du måste köpa det, men det kostar inte mycket. och ta ett dopp i poolen var 15 minut ungefär..det går åt massor med kroppsvätska mer än man tror. men det visste du säkert
                          Räknas öl också eftersom att det är vatten i det? Nerå men blir nog en hel del vatten men kan tänka mig att det blir ganska mycket öl också om det blir som när jag var i Bulgarien förra året. Där började vi morgonen med en öl vid poolen

Ursprungligen postat av patriksg
                          Jag tänker ta med mig ca 3000 i kontanter när och sen får jag ta ut pengar när dom tar slut. men jag kommer nog aldrig att handla med kort.
                          Det med att hyra bankfack har jag inte tänkt på men nu tror jag att jag ska göra det... det finns på Novella hoppas jag
                          Jo jag kommer inte heller handla med kort och vi kommer ha ungefär dubbelt så mycket som dig med oss så tror vi kommer klara oss rätt bra

http://www.flashback.info/forumdisplay.php?f=189 på det här forumet finns en del som skriver om alanya.. kanske inte det seriösaste men det finns en del ärliga svar :P
                          Jag får försöka att kika in på den sidan lite senare då min datorn är lite knäpp och håller på att segar sig

Men ytterligare en sak som jag kom att tänka på, det är hur det är med taxi där nere. Är dom ärliga när det gäller priset eller försöker dom att blåsa en?
                          Mvh /Glenn

Min Zoon

Kommentar

• patriksg
                            • May 2007
                            • 1705

tjejens farsa sa att det är skit billigt! sen att en del returnger bjuder på taxi när jag åker dit blire mycket åka taxi... men sen kör dom som f*n också :P
                            Mvh Patrik

Kommentar

• Glenn
                              • April 2002
                              • 3904

tjejens farsa sa att det är skit billigt! sen att en del returnger bjuder på taxi när jag åker dit blire mycket åka taxi... men sen kör dom som f*n också :P
                              Jo det blir nog en hel del taxi för mig och min kompis också. Vi brukar typ åka det vart vi än ska. Om vi tex ska in till stan som tar ungefär 20min med kolektivtrafiken så tar vi ändå taxi
                              Mvh /Glenn

Min Zoon

Kommentar

Arbetssätt...