Rakbladsbyte - hur ofta?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

Rakbladsbyte - hur ofta?

En fråga som Kjell kan hoppa över...
    eller glädjas åt hur mycket han sparat genom åren.

Nå, jag jag rakar mej med en sådan där Gillette mach 3 och är nöjd med detta förutom priset på rakbladen. Även i 8-pack kostar dom ju 20 spänn styck. En krona om dagen således om man byter var 3:e vecka. Just nu byter jag väl en gång i månaden på ett ungefär. Men jag undrar hur ofta brukar ni som använder trillingblad av den här typen byta rakblad?
    Killies is a lifetime passion
  • Glenn
    • April 2002
    • 3904

Ursprungligen postat av erikthur
    En fråga som Kjell kan hoppa över...
    eller glädjas åt hur mycket han sparat genom åren.

Nå, jag jag rakar mej med en sådan där Gillette mach 3 och är nöjd med detta förutom priset på rakbladen. Även i 8-pack kostar dom ju 20 spänn styck. En krona om dagen således om man byter var 3:e vecka. Just nu byter jag väl en gång i månaden på ett ungefär. Men jag undrar hur ofta brukar ni som använder trillingblad av den här typen byta rakblad?
    Erhm ja har haft min Gillette i typ 1,5 år och aldrig bytt hittills även fast jag borde gjort det för länge sedan men bladen är så jäkla dyra
    Mvh /Glenn

Min Zoon

Kommentar

• GRIZZLY
      • December 2006
      • 867

Jag kör med rakapparat iof så kosta den ca 2500 kr men i längden blire nog fanken billigare, slipper köpa blan

Kommentar

• Defenseman
        • January 2007
        • 167

Ursprungligen postat av GRIZZLY
        Jag kör med rakapparat iof så kosta den ca 2500 kr men i längden blire nog fanken billigare, slipper köpa blan

Men bladen i rakapparaten ska man byta vartannat år ungefär. kostar runt 300:-
        Zoonen: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1364937

Kommentar

• bear
          • October 2006
          • 89

Ja, någon ska ju betala för den häftiga reklamen och känslan får man ju på köpet.......

Kör själv superbudget på rakprylar aldrig haft elrakapparat,

raktvål,borste,engångshyvel som används ca 5 ggr, trist med rakning kör 3-4-5-6-7- dagars stubb.

Varierar en hel del.

Köpte storpack med hyvlar för ett par år sedan, så kommer undan billigt..........

Har väl budget skäggväxt och en förstående livskamrat....
          Om du är säker på att du begriper alltihop så har du
          inte begripit ett enda dugg.

/Walter Mondale

Kommentar

• Sacrium
            • February 2004
            • 672

Kör skäggtrimmer och "finlirar" med budgetrakhyvlar. Trimmer för 200 spänn vilket ger ca 1 mm stubb kvar som man plockar med rakhyveln som kan användas flera gånger.
            http://www.purevolume.com/themiddlefingerproject

Kommentar

• Isolde81
              • August 2006
              • 233

Hehe... jag trodde först frågan handlade om blad i algskrapor.
              110 l: Svart neontetra, Microrasbora sp. Galaxy, Endlers, Kopparbarb, Kuhliål, Siamesisk algätare, Guldancistrus, Amanoräkor och Posthornsnäckor

Kommentar

• bear
                • October 2006
                • 89

Ursprungligen postat av Isolde81

Efter 5:e omgången med rakhyveln sätter jag på skaftförlängaren och använder den som algskrapa.............

har inga alger på rutan så de funkar ju...............
                Om du är säker på att du begriper alltihop så har du
                inte begripit ett enda dugg.

/Walter Mondale

Kommentar

• sockerconny
                  • October 2004
                  • 2349

Jag kör själv med samma Beckham-hyvel , byter ca var 2:a till var 3:e vecka.
                  Iofs så rakar jag både ansikte och huvudsvål med den, så varje "trippelblad" blir väl på sätt och vis långmilare.

Kommentar

• Malinitzi
                    • December 2006
                    • 2088

DU var inte ensam....

Här på Zoopet bör man vara HELSKÄRPT att hänga med i uttrycken och inte förväxla något. Men det kan bli ganska kul då någon svarar på något HELT ANNAT. Som tidigare med "att mata med räkor"????

Kommentar

• GRIZZLY
                      • December 2006
                      • 867

Ursprungligen postat av Defenseman
                      Men bladen i rakapparaten ska man byta vartannat år ungefär. kostar runt 300:-
                      jaha ska dom bytas så ofta hahah kanske skulle göra det snart då :P

Kommentar

• erikthur
                        • March 2004
                        • 9953

Jag valde rubriken faktiskt med en viss tanke på tvetydigheten.
                        Det blir roligare så.

Så det är så pass stor spridning på svaren...

Vad gäller rakapparater så rakar dom inte lika bra som en rakhyvel. Det var en test i Råd och Rön för ett bra tag sedan där dom skulle testa olika rakapparater. Som kontroll valde man rakhyveln. Man vägde mängden skäggstrån som resultat. Den enda säkra slutsatsen från den testen blev att rakapparaterna var ungefär lika bra men långt ifrån så bra som en rakhyvel.

Jag körde förr med engångs tvillingbladshyvlar men hittade inte den medhavda när vi en gång flygit till Filippinerna. Då fick jag en Gillette mach 3 av min svärfar som fått den i present men ej använt den eftersom han istället rycker ut sina skäggstrån . Gilletten var nog allt skönare men tyvärr dessutom allt skönare än de där tvillingbladen. Så nu är man fast...
                        Killies is a lifetime passion

Kommentar

• andreassofus
                          • November 2005
                          • 5643

själv använder jag maskin.. kan inte raka med hyvel utan börjar alltid att blö.
                          men varje gång jag rakar mig får jag lite finn liknande daker på hakan som inte är så kul. undrar vad jag gör för fel
                          Mvh Andreas
                          min zoon
                          msn adress

Kommentar

• sockerconny
                            • October 2004
                            • 2349

Ursprungligen postat av andreassofus
                            själv använder jag maskin.. kan inte raka med hyvel utan börjar alltid att blö.
                            Med "Beckham-hyveln" går det inte att skära sig! Om så, mot all förmodan, ändå är fallet, låt skägget växa fritt! (Ett alternativ skulle oxå kunna vara att inte lägga hela kroppstyngden bakom hyveln... )
                            men varje gång jag rakar mig får jag lite finn liknande daker på hakan som inte är så kul. undrar vad jag gör för fel
                            Du rakar förmodligen mothårs (eller heter det mot-skäggs ) med för hastiga rörelser....

Kommentar

• hfh75
                              • April 2005
                              • 595

Hmm... jag tar först trimmern, sedan den svindyra rakapparaten och sedan hyveln med dom dyra bladen... byter blad ungefär var tredje vecka skulle jag tro.... konstigt att tjejer klagar på att tamponger är så dyra.... vågar påstå att jag lägger lika mycket på rakprylar...
                              /Fredrik

-En tanke tänkt i trygghet vid upprepade tillfällen har en tendens att bli verklighet.

Kommentar

Arbetssätt...