Farliga fiskar och krokodiljägare

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

Farliga fiskar och krokodiljägare

Det var inte en krokodil men väl en ful fisk som gjorde det till slut:

Själv är jag mest förvånad över att det inte hände tidigare som han har lekt med döden...
    Killies is a lifetime passion
  • akan
    • August 2005
    • 629

sorgligt

Kommentar

• elinor
      • February 2003
      • 1323

Antar att det ibland kan bli så när människor gör nåt de verkligen älskar men som samtidigt är så farligt. Har sett ganska många program som Steve medverkat i och dessa har fascinerat mig otroligt mycket. Sorgligt att en människa som brinner så mycket för djuren (djur som många anser vara en pest och pina) slutligen genom en slump, kan man väl kalla det, faller offer för ett.

Sänder iaf en tanke till hans familj som känslomässigt inte kan ha de bra just nu.
      Varje gång jag hör ordet SPORTA måste jag tvätta munnen med choklad

Kommentar

• Nitra98
        • June 2005
        • 1987

Tragiskt men, som sagt, kanske inte så oväntat...
        Min zoon

Kommentar

• sockerconny
          • October 2004
          • 2349

Tråkigt slut för en ikon, vare sig hans tv-program var "mer show än risktagande" eller inte!
          RIP mate!

Kommentar

• andreassofus
            • November 2005
            • 5643

ja sörger idag.. han va min absoluta favorit.
            undrar hur det går med hans djurpark som han ägde som finns i Australien
            Mvh Andreas
            min zoon
            msn adress

Kommentar

• Shepard
              • March 2003
              • 13992

Han har ju "dött" ett antal gånger, men den här gången får man nog anta att det är sant, eftersom Aftonbladet skriver en artikel om det. Nu är ju inte Aftonbladet nå´n säker källa till sanning, men den artikeln verkar seriös, och jag blev faktiskt positivt överraskad att han framställdes som det han faktiskt var, en miljökämpe, och inte en helstolle. Hoppas att han inte rörde rockan, utan bara råkade simma för nära, annars kommer det bara att bli en massa "han fick skylla sig själv". Kommer nog att bli en del så´nt ändå tyvärr.

Jag tycker många är orättvisa mot honom. Tar man sig tid att kolla vad han faktiskt gjorde, och faktiskt sa, så märker man att han var seriösare än många andra i den branschen. Han sa nog t.ex "I´m in no danger" oftare än "This is very dangerous", men han sa det på ett så´nt sätt, att folk inte lyssnade på vad han sa, utan på hur han sa det. Det var nå´n som sa häromsistens att han hade damp, och om det nu stämmer är det ju knappast nå´t han kunde hjälpa. Han var faktiskt en av mina favoritkaraktärer på min favoritkanal.

Han var tydligen överaktiv redan som liten, enligt hans föräldrar. I början var det visst nå´n som tyckte att han skulle försöka lugna ner sig lite i TV, men de kom på att det var bättre att han var sig själv, det blir mer äkta på det sättet. Och man får faktiskt tänka på att han inte bara brottades med krokodiler för brottandets skull, utan när han gjorde det fanns det en anledning, förflyttning mellan olika inhägnader i djurparker, eller förflyttning av krokodiler som kommit för nära människor (egentligen är det ju tvärtom), så att både människor och krokodiler är i fara.

Hur som helst, jag hoppas att det inte är för alltför många som hånflinar, och säger "He had it coming", utan inser att han faktiskt var en miljökämpe. Mina tankar går till hans familj. Terri verkar ha varit en underbar fru, en så´n tjej, med brinnande djurintresse, skulle man träffa.

R.I.P
              Senast redigerad av Shepard; 04 September 2006, 14:08.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

Kommentar

• ciklider
                • November 2005
                • 450

Usch vad sorligt... Klart att detta var väntat.. Fast stackars barn som nu aldrig mer får se sin far i livet.. Denna mannen tycktes ju brinna för sitt intresse och sitt yrke. Fast man kan ju idag fråga sig om hans familj tyckte att det var värt detta??
                sometimes shit just happens

Kommentar

• andreassofus
                  • November 2005
                  • 5643

Ursprungligen postat av ciklider
                  Usch vad sorligt... Klart att detta var väntat.. Fast stackars barn som nu aldrig mer får se sin far i livet.. Denna mannen tycktes ju brinna för sitt intresse och sitt yrke. Fast man kan ju idag fråga sig om hans familj tyckte att det var värt detta??

familjen jobbade oxå med djur. hans fru va ju nästan alltid med honom när serien gick på tv
                  Mvh Andreas
                  min zoon
                  msn adress

Kommentar

• Shepard
                    • March 2003
                    • 13992

Terri brinner nog för djur och natur lika mycket som han gjorde.
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

Kommentar

• Danne_K
                      • February 2005
                      • 1034

mycket tråkigt detta bara att beklaga.

något som jag blir irriterad på är aftonbaldets sätt att skriva rubriker "Jättefisken har dödligt gift i taggen - används som akvariefisk i Sverige" förstår inte hur dom ska försöka få alla lite ovanliga djur att låta som att de är helt idiotiskt att ha.. är ju en väldig skilnad på den rockan som dödade Irwin och dom som finns i våra akvarier... sen så inte ens en sån rocka som dödade han är specielt farlig man ska ha extremt otur med. Något som jag vart positivt förvånad över är ju att dom nämner att han har haft otur.. hoppas nu bara inte att dom försöker vända de här mot våran hobby...

Kommentar

• ciklider
                        • November 2005
                        • 450

Ursprungligen postat av andreassofus
                        familjen jobbade oxå med djur. hans fru va ju nästan alltid med honom när serien gick på tv
                        Det vet jag.. Fast Steve var ju värst och det är ju sorligt vilket fall..
                        sometimes shit just happens

Kommentar

• gladys
                          • March 2005
                          • 1962

Sorgligt.
                          Quidquid latine dictum sit, altum viditur

Kommentar

• Nocturna
                            • November 2005
                            • 344

Brukar normalt inte bry mig särskilt mkt om sånt här men Steve's bortgång gjorde mig faktiskt ledsen så enormt tråkigt såg fram imot hans nya säsong o han senaste New Breed Vets är riktigt bra!

Australia zoo skapades av hans far som fortfarande är med o driver det så det kommer nog va kvar
                            dock får jag aldrig min lilla dröm om att träffa detta energiknippe till människa
                            http://www.amphibia.se

Jo jag har faktiskt guppys... med

Kommentar

• Shepard
                              • March 2003
                              • 13992

Ja, han var en av de människor jag verkligen ville träffa. Hade nog aldrig blivit av ändå i och för sig, för jag har svårt att se hur jag ska få råd att åka till Australien.

Och New Breed Vets visar ju att han kunde annat än brottas med krokodiler, för de som tvivlade.
                              Min profil
                              Mitt galleri

Kommentar

Arbetssätt...