ZMHI 2006 - GooGoo-tråd

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • C.Ciklid
    • February 2005
    • 12055

Man får Grattulera till Er ett årsdag tillsammans, Mogwai!

Idag har temperaturen vart runt 10 grader varmt. Lätt sol och gråmulet. Enligt sägnen så är det ju Anders-dagen idag (Anders/Andreas har namnsdag), villket betyder att är det milt idag så blir det ingen snö till jul... Jag börjar faktist tro på dessa sägner.. Här ha det knapt vart en snöflinga alls. Endast under tidig morgon för några veckor sedan kom det snö, men töades bort redan efter en halvtimme...
    De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

Kommentar

• Mogwai
      • November 2002
      • 3021

Tack !!
      Det vart en toppenkväll...till slut.
      Hade bestämt att ses på B & B vid Stureplan, så jag kom dit först och ställde mig i baren för att hinna beställa varsin öl innan Rolle dök opp, men hann inte beställa förrens han kom in där. Och det var la tur det, för den ölen som vi ville ha hade de inte inne ju, "för nu kommer ju all julöl"...jamen vi vill ju inte ha julöl än !!
      Så då vart det Gamla Stan nästa istället, till Glennfiddich Warehouse 68, ett väldans mysigt och trevligt ställe, Kom dit och det var tvärlåst, enliten lapp på dörren sade att de skulle öppna kl 17. Klockan var då kvart i.
      Mjahaps, stå där och vänta i en kvart. De höll visst på att bya datasystem i kassaapparaterna.
      Till slut så öppnade de dock, så vi tog bord direkt i restaurangdelen, för skulle vi hinna äta innan teatern så fick det bli där.
      Kanongott käk. God öl. Mums fillibabba.
      Sen så vart det teatern och det var en toppenkanonbrasuperduber-föreställning !! Kan verkligen rekomenderas varmt.

Och nu så börjar äntligen denna dag närma sig sitt slut, på jobbet alltså.
      Vädret har vart....ööö..hmm...fåsenu...grått tror jag visst, och lite blåsigt men varmt. Ca 10 grader.

Ha en kanonskön helg allehopa.

Kommentar

• C.Ciklid
        • February 2005
        • 12055

Här i Kolsva är det 7,5 grader och kolsvart. Dagen har vart gråmulen.

Kommentar

• C.Ciklid
          • February 2005
          • 12055

Gråmulet.. ser nästan ut som snömoln (men det kan det väl aldrig vara) 6,9 grader. Trist trist trist....

Kommentar

• solbacka
            • January 2004
            • 3952

regnar och blåser
            350l Diskus 275l SA växt
            100l tanganynika
            Min dagbok Mina bilder
            Min alldeles egna zoon

Kommentar

• C.Ciklid
              • February 2005
              • 12055

Gråmulet och det regnar/har regnat nått fruktansvärt i omgångar. 7 plus ute.

Kommentar

• Pjotr
                • January 2002
                • 567

+ 8 och solsken!

Kommentar

• solbacka
                  • January 2004
                  • 3952

regnar, blåser och 3+, vädret kan inte bli tråkigare... Har mycket hällre snöstorm än detta skit väder!!!!
                  350l Diskus 275l SA växt
                  100l tanganynika
                  Min dagbok Mina bilder
                  Min alldeles egna zoon

Kommentar

• C.Ciklid
                    • February 2005
                    • 12055

Här i Kolsva har det vart dystert i flera dagar. Idag är det grått så långt ögat kan nå. 5,4 plusgrader, blåst och regn. Nu hoppas jag verkligen på snö. Snälla tomten! Jag önskar mig snö!!!

Kommentar

• kkk
                      • May 2006
                      • 597

Här i Katrineholm är det regnigt och kraftig vind, regnstänken slår vågrätt i ansiktet på en när man går ut.

Kommentar

• Mogwai
                        • November 2002
                        • 3021

Igår sken solen ack så vinterfagert över de gröna vidderna utanför Morsta Gård, strax utanför Brottby. Knappt en vindpust ens anades bland alla stånden på julmarknaden där. Men kallt var det,nästan bara 3 grader ju, så det var långkallingar och tjocka mössan som gällde.

Idag så vaknade man dock till regnets plaskande mot fönsterblecket ackompanjerat av blåsten som ven i trädkronorna.
                        Då vart jag glad över att det inte var idag som jag skulle på en julmarknad.

Jag hittade en liten koppargryta där på julmarknaden som jag slog till på och köpte. Så fin så och kompletterar samlingen av andra koppargrytor som jag har.

I fredags så passade jag på att sluta tidigare från jobbet, det var så skönt.
                        Kom hem och kavlade upp ärmarna och satte igång att montera bort det krånglande ytterfiltret från stora karet, sköljde lerkulorna och de andra filtermakaronerna, och la över till de nya filterkorgarna i nya ytterfiltret. Tömde vatten ur karet så att fiskarna nästan fick simma på sidan...

Lossade slangar och bytte till de nya.
                        Fyllde på vatten i karet igen efter lite rengöring av rutorna också, och fiskarna kunde börja simma lite mer normalt igen så att säga.

Sen så har det vart allmän julstädning hemma.
                        Åkte hem till far min och stack ner huvudet i mammas alla gamla julkartonger och rotade. Julen var någe som mamma verkligen älskade.
                        Hon hade bokstavligen talat tomtar på loftet.

En vecka före det att hon skulle pynta hemma så tog hon fram alla tomtarna så att det skulle "hinna att vakna ordentligt" innan de ställdes på sina platser.
                        En del av dessa tomtar har funnit plats hemma hos mig nu, liksom en del av alla halmbockarna. Dessa är dock placerade på kattsäkert avstånd.

All koppar är putsad och skiner så fint så, resten av skålar och kannor är diskade.
                        Kolonilotten har också hunnits med under helgen.
                        Alla grenar som trädnissen var och ansade ur träden är ihopsamlade till en stor hög, köket under tak på uteplatsen är täckt med pressening. Det som ska in i stugan är inplockat där.
                        Nu kan det snöa bäst det vill, lotten är vintersäkrad så att säga ju.....i godan ro i väntan tills nästa vår.

Sen så hanns det med ett föredrag på 2 timmar i fredags kväll också, om det där med postivt tänkande.

Nu ska vi snart iväg med jobbet och äta italiensk/svenskt julbord.
                        Det ska bli intressant det.....hoppas att de inte gett sig på att grava parmaskinkan......

Kommentar

• Pjotr
                          • January 2002
                          • 567

+5 och regn...

Kommentar

• Morellen
                            • November 2003
                            • 4349

10 grader, blåsigt och spridda skurar.
                            http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

"Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
                            (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

Kommentar

• Olle A
                              • January 2002
                              • 1661

Ja, idag är det blåsigt och mulet, men för tillfället uppehåll. När vi i Stenungsunds naturskyddsförening hade styrelsemöte igår kväll kröp en nyckelpiga omkring på bordet! Den hade väl tittat mer på termometern än almanackan...

Olle

Kommentar

• Aquastyle
                                • August 2006
                                • 126

I mitten av Östergötland har vi idag gråmulet. Solen vill verkligen titta fram och gör halvhjärtade försök emellanåt, men mestadels grått o trist...
                                Runt 7 grader "varmt" (?) dock.
                                Låt det bli kallt o snö eller varmare tack. Mellanvädret gör ingen glad?

Kommentar

Arbetssätt...