Blir nog mos, must och några påsar äppleklyftor i frysen.
Jep det blir äppeldricka enl. ett gammalt recept jag fått utav en av di gamle här i byn, skall plocka av deras goda äpplen och frysa in med.
PS receptet ger jag inte ut på äppeldrickan =)
Plockar du svamp ?
Jag skall i väg med en god vän och plocka så fort vi lyckas synka våra almenackor
Blir väl runt jul...
Ja jag försöker. För andra året. Förra året hittade vi inte en enda jädra svamp - men fick en papperskasse trattisar av grannen. I år har vi faktiskt lyckats plocka en del själva - och jag har beställt en svampbok.
Bästa konserten du varit på någonsin?
(jag har svårt att välja. Metallica bl a var fantastiska. Men ändå måste jag nog välja Michael Jackson -88, det var enormt och han är idag en bortgången legend.)
nu senast skar jag mej förjävligt på e flöjt:O
Och för nån dag sedan fick jag ett frässtål i fingret, sen råkade chefen ut för EXAKT samma sak
Fick sitta och karva i hans finger med en skitig pincett
gillar du cola??
Jag har kommit på att det är jävligt äckligt
Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar
Jag började ogilla läsk när jag knappt längre kunde dricka skiten då jag fick hicka av kosyran. Efter ett tag är det som att den riktiga smaken (spyiga) kommer fram!
Vilken är din favorit bergart, sten eller kristall? (Skum fråga!)
Jag tycker min nya "vågsten" till akvariet är riktigt fin.
Kristall är ju spektakulärt, men i akvariesammanhang är det sten som gäller. Gillar randig sandsten allldeles särskilt.
Är för övrigt totalt stenfrälst, har små högar av vacker sten överallt.
Te eller kaffe?
Te hemma, i tekanna, aldrig tepåse. Kaffe på stan eftersom det bara finns tepåsar ute i stora världen.
För mycket är inte nog!
Jag VILL ha en Elefantofon!!
Absolut inte. Har annat att göra på morgonen som att trycka i ungarna åtminstonne liiiiite frukost. Ska man ha gäster är det en annan femma. Likaså brukar jag "bädda i ordning" lite innan läggdags. Man sover inte skönt på skrynkliga lakan.
Vilken är din favoritfisk?
Just nu, det varierar, är det Otocinclus och det har hållt i sig ett tag. I matväg är det lax.
Kommentar